Biedronka na podium w Rankingu Najcenniejszych Marek

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-12-20 | 20:00
Biedronka znalazła się na podium tegorocznego Rankingu Marek, przygotowanego przez redakcję „Rzeczpospolitej” i firmę Acropolis, zajmując trzecią pozycję. Wartość marki Biedronka wzrosła w tym roku aż o 61 proc.
W tegorocznym Rankingu Marek marka Biedronka została wyceniona na 2,755 mld zł, co oznacza 61-proc. wzrost w porównaniu z wynikami rankingu z 2011 roku. Był to jeden z najwyższych wzrostów, który pozwolił sieci przeskoczyć o dwie pozycje w rankingu i zająć trzecie miejsce. Wartość marki Biedronka w rankingu w ubiegłym roku oszacowana była na 1,7 mld zł. Pozwoliło to wówczas na zajęcie piątego miejsca.
- Jesteśmy świadomi, że siła naszej marki wynika przede wszystkim z zaufania, jakim darzą nas Klienci. Cieszy nas, że Biedronka jest obecnie jedną z najcenniejszych i najbardziej rozpoznawanych polskich marek. Potwierdzają to też badania, z których wynika, że naszą markę rozpoznaje ponad 98 proc. Polaków – mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka.
Ranking Najcenniejszych Marek jest przygotowywany przez redakcję „Rzeczpospolitej” oraz firmę Acropolis od 2004 roku. Nagradzane są w nim zarówno  najlepsze marki konsumenckie w 12 branżach jak i najbardziej wartościowe. Uroczyste wręczenie nagród nastąpiło 18 grudnia br. w Warszawie.
 
W tym roku po raz pierwszy nagrodzono również rekordzistów wzrostów wartości marek w ciągu ostatnich sześciu lat – Złota Szóstka. W Złotej Szóstce znalazły się trzy marki, które przez ostatnich sześć lat najwięcej zyskały na wartości, a także trójka tych, które nie mają sobie równych pod względem dynamiki budowy tej wartości. Marka Biedronka w klasyfikacji najbardziej dynamicznych brandów nie miała sobie równych. W ciągu sześciu lat jej wartość wzrosła o 729 proc. To efekt między innymi dynamicznej ekspansji sieci.
 
- Mijający rok był kolejnym okresem dynamicznego rozwoju sieci Biedronka w Polsce. Najważniejszym wydarzeniem w 2012 roku, a zarazem kamieniem milowym na drodze naszego rozwoju, było otwarcie w październiku 2000. placówki w Polsce. Obecnie sieć Biedronka liczy już 2100 sklepów, a celem na najbliższe lata jest dalsze umacnianie pozycji naszej marki  –  w oparciu o doskonałą obsługę i wysokiej jakości produkty oferowane w niskich cenach. Dziękujemy raz jeszcze za przyznane wyróżnienia – powiedział Tomasz Suchański odbierając nagrodę.
W 2012 roku łączna wartość dziewiątej edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek przekroczyła 57 mld zł. Podobnie jak w ubiegłym roku utrzymano liczebność rankingu, czyli 330 pozycje. 194 marki zyskały na wartości, 115 straciło. Sieć sklepów Biedronka jest jedyną siecią detaliczną, która znalazła się w pierwszej dziesiątce najwartościowszych marek w Polsce w czterech kolejnych edycjach.
Wartość marki w zastosowanej w rankingu metodologii jest zależna od obecnej siły marki. W ubiegłym roku organizatorzy rankingu oparli się o badania Millward Brown SMG/KRC. Na podstawie zebranych danych dokonano oceny pozycji marek w czterech obszarach: pozycji rynkowej marki, zachowania klientów wobec marki, jej postrzegania oraz rodzaju rynku, na którym marka działa. Każdemu z tych obszarów została przyporządkowana waga. Ponieważ metodologię opracowano na potrzeby badania rynku polskiego, wyliczonej w ten sposób siły marki nie można porównywać bezpośrednio z wartościami z podobnych rankingów w innych krajach.
Zobacz sklepy Biedronka w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Biedronka na podium w Rankingu Najcenniejszych Marek

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.