Biedronka liderem handlu i jedną z najcenniejszych polskich marek

2018-02-26 | 10:35

Marka Biedronka umocniła się na pozycji wicelidera XIV Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, opracowanego przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” przy pomocy ekspertów firmy doradczej BTFG Advisory. Po raz kolejny została doceniona za polskość i ogromną wartość – w tej edycji wycenioną na 3,85 mld zł. Biedronka okazała się także bezkonkurencyjna w kategorii handel.

W tegorocznej edycji rankingu marka Biedronka zanotowała wzrost wartości o 1 proc. w stosunki do ubiegłego roku. Pozwoliło jej to trzeci rok z rzędu utrzymać drugie miejsce w klasyfikacji najdroższych rodzimych brandów. Biedronka jest także niekwestionowanym liderem wśród marek obecnych na polskim rynku handlowym. Eksperci branżowi potwierdzają, że jej sukces w rankingu to nie tylko efekt przychodów, które przekroczyły 11 mld euro w 2017 roku, ale także skutecznego repozycjonowania marki, czyli dokonanej w ostatnich latach przemiany ze sklepu typowo dyskontowego w sklep z rozbudowaną ofertą produktów m.in. w kategorii żywności ekologicznej, produktów premium czy artykułów przemysłowych.

Biedronka zwyciężyła także w trzech z ośmiu minirankingów marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników składających się na siłę marki. Została uznana za markę najczęściej wybieraną przez konsumentów, cieszącą się największą lojalnością klientów, a także o najwyższej postrzeganej wartości. Było to możliwe dzięki uznaniu i przywiązaniu klientów, budowanemu m.in. poprzez regularnie prowadzone akcje promocyjne, jak np. Gang Świeżaków oraz kampanie wizerunkowe.

– Biedronka konsekwentnie doskonali swoją ofertę i cieszy się coraz większym zaufaniem klientów. Codziennie ponad 2820 naszych sklepów odwiedza blisko 4 mln klientów, a aż 81% z nich robi u nas zakupy regularnie. Bardzo cieszy nas to wyróżnienie. Będziemy nadal dokładać starań, aby marka Biedronka stawała się z każdym dniem coraz cenniejsza

– podkreśla Dorota Wrotek-Gut,  dyrektor ds. komunikacji marketingowej w Jeronimo Martins Polska S.A., która podczas uroczystości ogłoszenia wyników rankingu odebrała wyróżnienie dla marki Biedronka.

W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek nagradzane są najbardziej wartościowe marki skierowane do konsumentów i odbiorców biznesowych w 12 branżach. Podstawowym kryterium selekcji jest polskość, rozumiana jako miejsce narodzin danej marki, oraz wartość marki będąca wypadkową wielu zmiennych, w tym m.in. przychodów ze sprzedaży, a także jej postrzegania i oceny przez konsumentów. W tegorocznym zestawieniu wyceniono 286 marek.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: JM

Biedronka liderem handlu i jedną z najcenniejszych polskich marek

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.