Biedronka kontynuuje szybki rozwój

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-02-28 | 18:27
W 2012 r. sieć sklepów Biedronka wzmocniła swoją wiodącą pozycję na rynku, pozostając głównym źródłem rozwoju i rentowności Grupy Jerónimo Martins. Mimo znacznego spadku konsumpcji w Portugalii i spowolnienia gospodarczego w Polsce, skonsolidowana sprzedaż Grupy Jerónimo Martins wzrosła w 2012 r. o 10,5% do 10,9 mld euro. Sprzedaż netto w Biedronce wzrosła o 17,9% do 28,1 mld złotych.
Oprócz zwiększenia dystansu do konkurencji i powiększenia udziału w rynku, rok 2012 przyniósł jeszcze kilka innych pamiętnych wydarzeń dla sieci Biedronka.
Po odświeżeniu logo i przeprowadzeniu nowej kampanii marketingowej sieci Biedronka, pierwsze dziewięć miesięcy roku 2012 r. upłynęło pod znakiem zmiany układu sklepów. Zmiany aranżacji w ponad 1,7 tys.placówek zostały zakończone w październiku minionego roku. Sklepy stały się jeszcze bardziej wygodne dla Klientów. Wyeksponowano artykuły świeże, takie jak owoce i warzywa, pieczywo, nabiał, świeże mięso i ryby. Obecnie ponad 90% produktów spożywczych w Biedronce pochodzi od polskich dostawców; odsetek ten sięga niemal 100% w przypadku mleka, nabiału i pieczywa.
Modernizacja wystroju sklepów nie przeszkodziła sieci Biedronka w konsekwentnej realizacji planu otwarć. W 2012 r. uruchomiono dwa nowe Centra Dystrybucyjne i 263 nowych sklepów. Otwierając w Łodzi swój 2 tys. sklep w październiku 2012 r., Biedronka położyła kolejny kamień milowy na drodze rozwoju w Polsce. Na koniec roku sieć liczyła 2125 sklepów. Szybką ekspansję wsparło przeznaczenie na rozwój sieci Biedronka kwoty 398 mln euro, stanowiących 85% budżetu inwestycyjnego Grupy Jerónimo Martins.
Przewidując trendy konsumenckie i szybko reagując na potrzeby polskich klientów, sieć Biedronka umocniła w 2012 r. swoją pozycję ulubionego sklepu spożywczego w Polsce i wzmocniła fundamenty do dalszego wzrostu. Klienci docenili wysiłki sieci: w 2012 r. Biedronka po raz pierwszy zanotowała 1 mld wizyt w swoich sklepach, a także osiągnęła pozycję czwartej co do wielkości firmy w Polsce i trzeciej najbardziej wartościowej polskiej marki.
– Wyniki Biedronki wyróżniają się na tle rezultatów osiąganych przez inne podmioty z branży. Dlatego, mimo trudnego otoczenia gospodarczego, pozwalają nam z optymizmem spoglądać na bieżący, 2013 rok. Rozwijając sieć i ofertę, chcemy być jeszcze bliżej naszych klientów i lepiej spełniać ich oczekiwania. Ponieważ wyniki potwierdzają, że sprawdza się nasza długoletnia strategia, jej główne filary pozostają niezmienne. Wysoka jakość i niskie ceny na co dzień to nasza stała oferta dla klientów Biedronki. Rozwój kategorii produktów świeżych i oparcie asortymentu na wyrobach polskich producentów to równie ważne elementy oferty. Z tą ofertą jesteśmy obecni już w ponad 800 miejscowościach i dalej dążymy do zrealizowania celu, jakim jest sieć 3000 sklepów w 2015 r. – podkreśla Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.
Wyniki uzyskane przez Biedronkę w 2012 r. potwierdzają znaczącą rolę działalności w Polsce jako głównego źródła wzrostu całej Grupy Jeronimo Martins. Obroty sieci Biedronka w 2012 r. stanowiły ok. 62% całkowitych obrotów Grupy. Polska sieć pozostaje więc największym strategicznym priorytetem inwestycyjnym Jeronimo Martins. W 2013 roku Grupa planuje zainwestować od 650 do 700 mln euro, z czego około 70% w Biedronkę. Plany rozwojowe sieci sklepów Biedronka na 2013 r. przewidują otwarcie około 290 sklepów i dwóch kolejnych Centrów Dystrybucji, zgodnie z planami posiadania 3 tys. sklepów do końca 2015 r.
Zobacz sklepy Biedronka w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2013-02-13 do 2013-02-28

Zobacz także

Biedronka kontynuuje szybki rozwój

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.