AmRest: zysk w 2014 r. przekroczył 100 mln zł

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-03-30 | 15:01
Miniony rok dla firmy Amrest był przełomowy, ponieważ był to okres rekordowych osiągnięć na wielu płaszczyznach funkcjonowania firmy. W trzecim kwartale 2014 r. zysk EBITDA po raz pierwszy przekroczył 100 mln zł, a kwartał później wyznaczony został kolejny rekord na poziomie 101 mln zł. Wiele spośród marek AmRest osiągnęło wysokie marże: KFC, Pizza Hut w Europie Środkowo - Wschodniej oraz La Tagliatella w Hiszpanii. Sieć Burger King również zaczęła generować zysk na poziomie EBITDA począwszy od drugiego kwartały 2014 r.
- To niezwykła przyjemność móc zaprezentować wyjątkowe wyniki, jakie AmRest osiągnął w przełomowym roku 2014. Po długim okresie dynamicznego wzrostu przeszliśmy do fazy czerpania korzyści z efektów skali, co bardzo pozytywnie wpłynęło na osiągane przez nas rezultaty. Obecnie AmRest dysponuje doskonale zdywersyfikowaną platformą wzrostu, na którą składa się 7 wspaniałych z ponad 800 restauracjami w 12 krajach - komentuje Henry McGover, przewodniczący Rady Nadzorczej AmRest. - W ubiegłym roku otworzyliśmy 84 nowe restauracje, co w połączeniu z silnymi trendami sprzedaży porównywalnej (LFL) wszystkich czterech dywizji przełożyło się na 9,3% wzrost przychodów w porównaniu z poprzednim rokiem. Dodatkowo koncentracja na dojrzałych markach i segmentach przyniosła solidną poprawę marż na większości rynków. Skonsolidowana EBITDA w 2014 roku wzrosła o 29,7% w porównaniu z rokiem  ubiegłym i wyniosła 356 mln zł. Zysk netto  przypadający akcjonariuszom AmRest wzrósł w tym czasie pięciokrotnie, osiągając w 2014 roku poziom 52 mln zł - dodaje.
Henry McGover podreślił również, iż firma AmRest w zeszłym roku mogła zobserwować niezywkłą siłę i skuteczność struktur stworzonych w ostatnich latach. W Rosji firma zdołała oprzeć się na niekorzystnym uwarunkowaniu polityczno- ekonomicznym i utrzymać silne marże biznesu bazowego. - W Hiszpanii, na bazie oznak wzrostu gospodarczego i solidnych trendów LFL, poprawiliśmy marżę EBITDA do ponad 21%. Jednocześnie nowo otwarte restauracje La Tagliatella osiągnęły na tym rynku ponadprzeciętne wyniki. W Chinach tempa nabrał rozwój sieci Blue Frog i Kabb - dopowiada przewodniczący Rady Nadzorczej Amrest.
Otwarcie siedmiu nowych restauracji, wejście do trzech kolejnych miast, a także dwucyfrowe trendy LFL przyczyniły się do 43% wzrostu sprzedaży oraz znacznej poprawy marż tego segmentu. Sukces dotychczasowych otwarć oraz duża popularność oferty Blue Frog wśród konsumentów utwierdzają firmę AmRest w przekonaniu, że potencjał rozwoju tej sieci w Chinach jest ogromny.
AmRest zamierza kontynuować dotychczasowe kierunki rozwoju, koncentrując się przede wszystkim na dojrzałych markach i rynkach, zgodnie z przyjętą strategią inwestycyjną.  W 2015 r. firma chce mieć tempo rozwoju zbliżone do minionego roku. W celu zapewnienia najwyższych zwrotów z inwestowanego kapitału, najwięcej restauracji otwartych zostanie na rynkach Europy Środkowo- Wschodniej, Hiszpanii oraz Chin. Mimo istniejących możliwości ekspansji w Rosji, inwestycje na tym rynku zostaną znacznie ograniczone do czasu, aż sytuacja polityczna w regionie się ustabilizuje.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-07-10 do 2015-07-19

AmRest: zysk w 2014 r. przekroczył 100 mln zł

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.