Miniony rok dla firmy Amrest był przełomowy, ponieważ był to okres rekordowych osiągnięć na wielu płaszczyznach funkcjonowania firmy. W trzecim kwartale 2014 r. zysk EBITDA po raz pierwszy przekroczył 100 mln zł, a kwartał później wyznaczony został kolejny rekord na poziomie 101 mln zł. Wiele spośród marek AmRest osiągnęło wysokie marże: KFC, Pizza Hut w Europie Środkowo - Wschodniej oraz La Tagliatella w Hiszpanii. Sieć Burger King również zaczęła generować zysk na poziomie EBITDA począwszy od drugiego kwartały 2014 r.
- To niezwykła przyjemność móc zaprezentować wyjątkowe wyniki, jakie AmRest osiągnął w przełomowym roku 2014. Po długim okresie dynamicznego wzrostu przeszliśmy do fazy czerpania korzyści z efektów skali, co bardzo pozytywnie wpłynęło na osiągane przez nas rezultaty. Obecnie AmRest dysponuje doskonale zdywersyfikowaną platformą wzrostu, na którą składa się 7 wspaniałych z ponad 800 restauracjami w 12 krajach - komentuje Henry McGover, przewodniczący Rady Nadzorczej AmRest. -
W ubiegłym roku otworzyliśmy 84 nowe restauracje, co w połączeniu z silnymi trendami sprzedaży porównywalnej (LFL) wszystkich czterech dywizji przełożyło się na 9,3% wzrost przychodów w porównaniu z poprzednim rokiem. Dodatkowo koncentracja na dojrzałych markach i segmentach przyniosła solidną poprawę marż na większości rynków. Skonsolidowana EBITDA w 2014 roku wzrosła o 29,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniosła 356 mln zł. Zysk netto przypadający akcjonariuszom AmRest wzrósł w tym czasie pięciokrotnie, osiągając w 2014 roku poziom 52 mln zł - dodaje.
Henry McGover podreślił również, iż firma AmRest w zeszłym roku mogła zobserwować niezywkłą siłę i skuteczność struktur stworzonych w ostatnich latach. W Rosji firma zdołała oprzeć się na niekorzystnym uwarunkowaniu polityczno- ekonomicznym i utrzymać silne marże biznesu bazowego. -
W Hiszpanii, na bazie oznak wzrostu gospodarczego i solidnych trendów LFL, poprawiliśmy marżę EBITDA do ponad 21%. Jednocześnie nowo otwarte restauracje La Tagliatella osiągnęły na tym rynku ponadprzeciętne wyniki. W Chinach tempa nabrał rozwój sieci Blue Frog i Kabb - dopowiada przewodniczący Rady Nadzorczej Amrest.
Otwarcie siedmiu nowych restauracji, wejście do trzech kolejnych miast, a także dwucyfrowe trendy LFL przyczyniły się do 43% wzrostu sprzedaży oraz znacznej poprawy marż tego segmentu. Sukces dotychczasowych otwarć oraz duża popularność oferty Blue Frog wśród konsumentów utwierdzają firmę AmRest w przekonaniu, że potencjał rozwoju tej sieci w Chinach jest ogromny.
AmRest zamierza kontynuować dotychczasowe kierunki rozwoju, koncentrując się przede wszystkim na dojrzałych markach i rynkach, zgodnie z przyjętą strategią inwestycyjną. W 2015 r. firma chce mieć tempo rozwoju zbliżone do minionego roku. W celu zapewnienia najwyższych zwrotów z inwestowanego kapitału, najwięcej restauracji otwartych zostanie na rynkach Europy Środkowo- Wschodniej, Hiszpanii oraz Chin. Mimo istniejących możliwości ekspansji w Rosji, inwestycje na tym rynku zostaną znacznie ograniczone do czasu, aż sytuacja polityczna w regionie się ustabilizuje.
Tagi: