AmRest poprawił zysk netto o 10 mln zł

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-04-29 | 14:06
W 2014 r. spółka AmRest otworzyła w sumie 84 nowych restauracji, a jej przychody wzrosły o 9,3% i ukształtowały się na poziomie 2 952 mln zł. Zysk netto zwiększył się aż o 10 mln zł (z 42 mln zł w 2013 r. do 52 mln zł w 2014 r.)
W ubiegłym roku AmRest uruchomił 84 nowych restauracji, co w połączeniu z silnymi trendami sprzedaży porównywalnej (LFL) wszystkich czterech dywizji przełożyło się na 9,3% wzrost przychodów w porównaniu z poprzednim rokiem. Dodatkowo koncentracja na dojrzałych markach i segmentach przyniosła solidną poprawę marż na większości rynków. Skonsolidowana EBITDA w 2014 roku wzrosła o 29,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniosła 356 mln zł. Zysk netto przypadający akcjonariuszom AmRest wzrósł w tym czasie pięciokrotnie, osiągając w 2014 roku poziom 52 mln zł.
- Miniony rok był bez wątpienia przełomowy. To okres rekordowych osiągnięć na wielu płaszczyznach funkcjonowania naszej firmy. W trzecim kwartale 2014 zysk EBITDA po raz pierwszy przekroczył 100 mln zł, a kwartał później wyznaczył kolejny rekord na poziomie 101 mln zł. Wiele spośród naszych marek osiągnęło historycznie wysokie marże, wliczając największe z nich: KFC i Pizza Hut w Europie Środkowo-Wschodniej oraz La Tagliatella w Hiszpanii. Warto tez wspomnieć o sieci Burger King, która począwszy od drugiego kwartału 2014 roku zaczęła generować zysk na poziomie EBITDA - mówi Henry McGovern, przewodniczący Rady Nadzorczej AmRest.
- W zeszłym roku mogliśmy zaobserwować niezwykłą siłę i skuteczność struktur stworzonych w AmRest w ostatnich latach. W Rosji zdołaliśmy oprzeć się niekorzystnym uwarunkowaniom polityczno-ekonomicznym i utrzymać silne marże biznesu bazowego. W Hiszpanii, na bazie oznak wzrostu gospodarczego i solidnych trendów LFL, poprawiliśmy marżę EBITDA do ponad 21%. Jednocześnie nowo otwarte restauracje La Tagliatella osiągnęły na tym rynku ponadprzeciętne wyniki. W Chinach tempa nabrał rozwój sieci Blue Frog i Kabb. Otwarcie siedmiu nowych restauracji, wejście do trzech kolejnych miast, a także dwucyfrowe trendy LFL przyczyniły się do 43% wzrostu sprzedaży oraz znacznej poprawy marż tego segmentu. Sukces dotychczasowych otwarć oraz niezwykle duża popularność oferty Blue Frog wśród konsumentów utwierdzają nas w przekonaniu, że potencjał rozwoju tej sieci w Chinach jest ogromny - przyznaje Henry McGovern.
W dywizji Nowe Rynki spółce AmRest udało się znacząco zredukować straty sieci La Tagliatella International dzięki konsekwentnej realizacji planu oszczędnościowego oraz zamknięciu niedochodowych lokali. Rozwój tej marki ograniczono do rynku francuskiego, który w minionym roku osiągnął próg rentowności.
W minionym roku świętowano osiągnięcie dwóch kamieni milowych w rozwoju sieci AmRest: otwarcie 300. restauracji KFC w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) oraz 800. restauracji w portfelu całej grupy.
AmRest zamierza kontynuować dotychczasowe kierunki rozwoju, koncentrując się przede wszystkim na dojrzałych markach i rynkach, zgodnie z przyjętą strategią inwestycyjną 80/20. W 2015 roku tempo rozwoju sieci restauracji będzie zbliżone do minionego roku. W celu zapewnienia najwyższych zwrotów z inwestowanego kapitału, najwięcej restauracji otwartych zostanie na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Hiszpanii oraz Chin. Mimo istniejących możliwości ekspansji w Rosji, inwestycje na tym rynku zostaną znacznie ograniczone do czasu, aż sytuacja polityczna w regionie się ustabilizuje. Dodatkowo przejęcie w maju 2015 roku sieci kawiarni Starbucks w Rumunii i Bułgarii wzmocni pozycję AmRest jako lidera branży restauracyjnej w regionie CEE oraz przyczyni się do dalszej poprawy zyskowności tej dywizji.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-08-28 do 2015-08-30

AmRest poprawił zysk netto o 10 mln zł

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.