AmRest Holdings SE informuje, że wstępne wyniki sprzedaży Grupy AmRest wyniosły w czwartym kwartale 2016 roku 1 213 mln zł i były o 32,2% wyższe niż przed rokiem. W tym samym okresie sprzedaż Grupy w walutach lokalnych wzrosła o 29,2%.
Na dynamikę sprzedaży Grupy w Q4 2016 pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników sieci Starbucks w Niemczech przejętej 23 maja 2016 roku (143 mln zł przychodów w Q4 2016). Z wyłączeniem sprzedaży Starbucks Niemcy, przychody Grupy w Q4 2016 wzrosły o 16,6%.
Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w Q4 2016 628 mln zł, co stanowi wzrost o 14,6% w porównaniu do Q4 2015. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 13,3%.
Przychody dywizji rosyjskiej w Q4 2016 wyniosły 135 mln zł i były o 33,5% wyższe niż przed rokiem. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji w porównaniu do Q4 2015 wzrosła o 22,1%. Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w Q4 2016 kształtowała się na poziomie 379 mln zł i była o 83,8% wyższa, niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 78,9%.
Przychody rynku hiszpańskiego, które zostały ujęte w wynikach dywizji Europa Zachodnia, wyniosły w Q4 2016 228 mln zł i były o 15,4% wyższe, niż przed rokiem. W walucie lokalnej dynamika wyniosła 12,3%. Przychody na rynku chińskim w Q4 2016 osiągnęły poziom 60 mln zł i były o 14,3% wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2015 roku (wzrost o 17,1% w walutach lokalnych).
Przychody segmentu Unallocated w Q4 2016 wyniosły 12 mln zł i były o 15,7% wyższe, niż przed rokiem.