AmRest: 85 mln zł zysku netto w trzecim kwartale

2017-11-22 | 19:39

AmRest (WSE: EAT), największa publicznie notowana spółka  restauracyjna  w  Europie  Środkowo - Wschodniej,  ogłosiła  dziś  wyniki  finansowe wypracowane w trzecim kwartale 2017 roku.

Wojciech Mroczyński, Członka Zarządu AmRest:
- Z przyjemnością  prezentujemy  wyniki  trzeciego  kwartału  odzwierciedlające  naszą długoterminową ambicję 20% wzrostu zyskowności na poziomie EBITDA. Osiągnięty wynik to zasługa przede wszystkim dalszego rozwoju biznesu bazowego (EBITDA +21%), wspartego pozytywnym  wpływem dotychczasowych projektów M&A. W rezultacie skonsolidowany kwartalny zysk Grupy AmRest na poziomie EBITDA po raz pierwszy w historii osiągnął poziom 200 mln zł i był o 24,8% wyższy, niż w trzecim kwartale ubiegłego roku. Poprawa marż w biznesie bazowym w największym stopniu przyczyniła się do wzrostu marż całej Grupy. W Q3 2017 marża EBITDA wyniosła 14,8%, będąc o 0,9 pp wyższa niż przed rokiem. Marża EBITDA skorygowana o wpływ projektów akwizycyjnych była jeszcze wyższa i wyniosła 16,2%. W tym samym  czasie  sprzedaż  Grupy  AmRest  wzrosła  o  17,1%,  napędzana  rozwojem  biznesu podstawowego (pozytywne trendy LFL na znacznej większości rynków, zwiększone tempo nowych otwarć) oraz w wyniku finalizacji projektów M&A. Wyłączając wpływ akwizycji,
przychody ze sprzedaży w Q3 2017 wzrosły o 15,7%.

W  Europie  Środkowo-Wschodniej osiągnęliśmy rekordowo wysoką marżę EBITDA w wysokości 16,6% (+1pp vs Q3 2016), częściowo dzięki historycznym wynikom w Czechach i na Węgrzech, gdzie marża EBITDA wyniosła odpowiednio 21% i 17,8%.
Warto również zaznaczyć  dalszą  poprawę  marż  w  Hiszpanii  (do  poziomu  23,6%)  oraz  znaczny  wzrost zyskowności w Rosji (wzrost zysku EBITDA o 36%, marża EBITDA na poziomie 15%).

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, konsekwentnie  realizujemy plan 200 otwarć na 2017  rok.  W  ciągu  ostatnich  12  miesięcy  AmRest  otworzył  172  nowe  restauracje.

Jednocześnie tempo nowych otwarć znacznie przyspieszyło w ostatnich tygodniach, co upewnia nas  w  przekonaniu  o  wykonalności tego ambitnego planu. Mówiąc o nowychotwarciach, chciałbym zwrócić uwagę na kilka przełomowych wydarzeń w tym obszarze. Kilka  tygodni  temu  weszliśmy  na  dwa  nowe  rynki,  otwierając  pierwszą  restaurację  La Tagliatella  w  Portugalii  oraz  nasze  pierwsze  KFC  w  Austrii.  Dodatkowo, dwie  pierwsze restauracje  marki Blue Frog pojawiły się w Hiszpanii i Polsce, a w Czechach otworzyliśmy pierwszy  lokal  Pizza  Hut  Express.  Jednocześnie, wzmacniając  naszą  platformę  nowych technologii, udostępniliśmy ofertę wybranych naszych marek klientom portalu pizzaportal.pl.

W 2017 roku koncentrujemy się na strategii rozwoju sieci Pizza Hut i KFC na nowych rynkach i regionach Europy. W trzecim kwartale tego roku sfinalizowaliśmy kilka kolejnych projektów akwizycyjnych,  tj.  nabycie  Pizza  Hut  w  Niemczech  oraz  kilka  mniejszych  projektów  w Niemczech i Hiszpanii (restauracje KFC). Tuż po zakończeniu trzeciego kwartału nabyliśmy również 21 restauracji KFC w Rosji, w rejonie Krasnodar. Wspomniane akwizycje przyczynią się do wzrostu skali działalności na tych rynkach oraz wzmocnią potencjał wzrostu wartości firmy w przyszłości. Nasza pozycja lidera powinna  dodatkowo umocnić się w Polsce dzięki nabyciu 51% udziałów w pizzaportal.pl oraz podpisanym umowom o współpracy z Delivery Hero na wybranych rynkach CE. Aktywność w tych obszarach przybliża nas do realizacji wizji wiodącego operatora restauracyjnego w Europie.

Patrząc w przyszłość, mimo solidnych trendów w biznesie podstawowym, spodziewamy się, że w  krótkim  terminie skonsolidowane  wyniki  Grupy  pozostaną  pod  presją  kosztówzwiązanych z integracją M&A  oraz wydatków związanych z otwarciami nowych restauracji. Dotyczy to nie tylko zakończonych już projektów akwizycyjnych, ale również tych w finalnej fazie,  np. KFC  we  Francji. W rezultacie, spodziewamy się jednocyfrowej dynamiki wzrostu zysku EBITDA w czwartym kwartale tego roku.

W 2018 roku planujemy podtrzymać dynamiczne tempo rozwoju organicznego, otwierając 300+ nowych restauracji. Liczymy również na utrzymanie się dotychczasowych pozytywnych trendów LFL. Spodziewamy się mniejszej liczby potencjalnych projektów akwizycyjnych, skupiając się na integracji przejętych dotychczas biznesów oraz poprawie ich efektywności.

Obecne  otoczenie rynkowe jest sprzyjające, co odzwierciedlają bardzo korzystne trendy w segmencie restauracyjnym obserwowane na rynkach Europy. Jednocześnie, w Polsce widzimy utrzymującą się niepewność związaną z  potencjalnym  wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele, zmian w systemie ubezpieczeń społecznych oraz obowiązującymi przepisami podatkowymi. Z uwagi niejasność interpretacji w w/w obszarach, na chwilę obecną trudno jest nam ocenić ewentualny wpływ tych ryzyk na działalność Spółki.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: AmRest

AmRest: 85 mln zł zysku netto w trzecim kwartale

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.