Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord bardzo poważnie podchodzi do kwestii rozprzestrzeniania się koronawirusa. W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo klientów oraz pracowników wprowadziła specjalne procedury sanitarne we wszystkich sklepach i oddziałach sieci, które w zależności do rozwoju sytuacji będą na bieżącą aktualizowane.
Wszyscy pracownicy zostali poinformowani o zasadach higieny i prewencji dotyczącej koronawirusa. Zwróciliśmy m.in. jeszcze większą niż do tej pory uwagę na higieniczne obchodzenie się z żywnością, zachowanie 1-2 metrów odstępu od osób kaszlących i kichających, a także regularne mycie i dezynfekcję dłoni. Sklepy zostały zaopatrzone również w specjalne instrukcje dla klientów. Przy stanowiskach z warzywami, owocami oraz pieczywem sieć zapewniła jednorazowe rękawiczki, które pozwalają na ograniczenie bezpośredniego kontaktu z produktami. Weryfikujemy również możliwości i dostępność środków dezynfekujących, które moglibyśmy zapewnić klientom odwiedzającym sklepy.
Ponadto w ramach działań prewencyjnych zwiększona została częstotliwość kontroli czystości sklepów. Marka zobligowała pracowników do częstszego czyszczenia wszystkich powierzchni sklepowych. ALDI pracuje nad zwiększeniem częstotliwości mycia i dezynfekcji wózków oraz koszyków zakupowych we wszystkich sklepach. Stosujemy się do obowiązujących zaleceń sanitarnych GIS-u.
Aktualnie, w związku z wykryciem pierwszych przypadków koronawirusa w Polsce, w niektórych sklepach sieci, zaobserwowano zwiększony popyt na produkty z długim terminem przydatności do spożycia, m.in. kaszę, ryż, makarony oraz konserwy. Zainteresowaniem cieszą się również produkty higieniczne. Sytuacja ta nie wpływa jednak na stan zaopatrzenia. Wszystkie dostawy do sklepów zostały zabezpieczone. Sieć jest również w stałym kontakcie z dostawcami i pozostałymi przedsiębiorstwami, które wchodzą w skład Grupy ALDI Nord, dzięki czemu jest w stanie na bieżąco monitorować sytuację i w razie potrzeby podjąć właściwe działania. Celem ALDI jest utrzymanie optymalnego łańcucha dostaw.