Próchnik przechodzi restrukturyzację i zmienia wizerunek marki. W ramach tych działań planuje się w najbliższym czasie zbudowanie sieci dystrybucji pod logo Adam Feliks Próchnik, opartej o salony firmowe w metrażu wynoszącym od 80 do 140 mkw., uzależnionym od indywidualnej oceny atrakcyjności oferowanej powierzchni. Nowy shop concept zawierający elementy meblowe i architektoniczne, nawiązujące do tradycji DMW i art dec, został już zaprezentowany w Blue City w Warszawie.
W ramach przyjętej strategii rozwoju sieci Próchnik, zakłada się otwarcie 40 do 60 salonów firmowych w ciągu najbliższych 4 do 5 lat. Równocześnie podjęte zostaną działania zmierzające do oferowania wyrobów pod marką Próchnik w sieci niezależnej, w tym franczyzowej.
Oferta produktowa Próchnik S.A. zostanie poszerzona o smart casual, który obecnie praktycznie nie jest oferowany. Choć osią każdej kolekcji pozostanie odzież formalna, oceniono, że konieczne jest zaoferowanie klientom wybranych produktów z gamy proponowanej przez konkurentów. W ramach strategii przyjmuje się, iż odzież na okazje mniej zobowiązujące stanowić będzie nie więcej niż 20% kolekcji.
Próchnik S.A. działając w niezwykle konkurencyjnym segmencie mody, jakim stała się w ciągu kilku ostatnich lat moda męska, systematycznie notował obniżające się przychody. Powodem takiego stanu rzeczy był nie tylko brak jasnej strategii, ale również aktywów umożliwiających jej realizację. Dlatego też podwaliną realnej restrukturyzacji spółki stała się emisja przegłosowana przez akcjonariuszy w listopadzie 2012, a faktycznie zrealizowana w lutym 2013 roku. Objęcie emisji akcji przez grupę inwestorów w dniu 12 lutego 2013 r. oraz przejęcie przez emitenta grupy Rage Age są częścią realizacji strategii, prowadzącej do rewitalizacji marki Próchnik. Dzięki temu spółka pozyskała nie tylko środki finansowe, ale również kadry i inne aktywa niezbędne do odbudowy tej niegdyś silnej marki.
Zobacz salony Próchnik w centrach handlowych
Tagi: