Nie za górami, nie za lasami i całkiem nie tak dawno temu blisko 30 polskich gwiazd przyglądając się kolorowym pluszakom zaczęło się zastanawiać, jakie przygody mogłyby przeżyć te wróżki, wilki, króliki i inne zabawki. W listopadzie zaczęły się nagrania ich historii, w grudniu wydano płytę, a na początku nowego roku ponad 8 tys. pluszaków wyruszyło pomagać najmłodszym w placówkach medycznych. To nie bajka, tylko efekty projektu „Każdy pluszak to historia” realizowanego przez IKEA we współpracy z organizacją UNICEF.
Pomysł na projekt narodził się w Łodzi, w której sklep IKEA we współpracy z Telma Communications Agency zaangażował do napisania i nagrania bajek znanych i lubianych mieszkańców miasta, wspierających coroczny projekt IKEA „Pluszaki dla edukacji”. Bajki o pluszakach, które następnie miały trafić do Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego, znalazły się na płycie i dedykowanej stronie internetowej. Sukces akcji sprawił, że w pluszakowa misja w 2013 roku ogarnęła wszystkie miasta w Polsce, w których znajduje się IKEA.
W bajkach cuda się zdarzają…
W bajkowych projektach także. W niecałe dwa tygodnie pluszakowa ekipa projektowa objechała Polskę od Gdańska po Kraków, odwiedzając w siedmiu miastach studia nagrań i słuchając historii o dzielnych smokach, mądrych szczurkach i pomocnych kotach. Naj-więcej bajek powstało o nierozłącznej parze – Wilku i Babci, pluszowych brokułach i mar-chewkach oraz odwiecznych przyjaciołach dzieci – psach. Każde z miast miało swoich bajkopisarzy i tak m.in. Warszawę reprezentowała Jolanta Kwaśniewska, Łódź Monika Kuszyńska, Gdańsk Julia Kamińska, Poznań Małgorzata Ostrowska, Wrocław Małgorzata Kumorek, Katowice zespół Myslovitz, a Kraków Dorota Segda. Swoje bajki napisali także: przedstawiciele UNICEF Małgorzata Foremniak i Robert Korzeniowski, blogerzy oraz pra-cownicy IKEA wyłonieni w wewnętrznym konkursie pracowniczym. Wszystko, by zebrać jak najwięcej pluszaków dla lokalnych placówek medycznych. Każdy mógł włączyć się do akcji, przekazując na jej cel zakupionego pluszaka IKEA.
Szczęśliwe zakończenie
W Mikołajki bajki miały swoją premierę. Od tego czasu można ich słuchać bezpłatnie na stronie www.pluszakidlaedukacji.pl. Klienci i partnerzy IKEA otrzymali także limitowaną wersję audiobooka na płycie CD za włączenie się do akcji. Niezwykłe historie o pluszakach, które pomagają dzieciom trafiły do ok 40 tysięcy osób (ponad 20 tys. nakładu płyt i 20 tysięcy wejść na stronie) i wciąż są dostępne do słuchania. Efektem zakończonej właśnie kampanii jest zebranie ponad 8 tys. pluszaków, które jeszcze tej zimy trafią do pogotowia i innych placówek medycznych w całej Polsce.
Audiobook „Każdy pluszak to historia” i zbiórka pluszaków dla karetek pogotowia i placówek medycznych to dodatkowy, polski akcent kampanii „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek”, prowadzonej globalnie przez IKEA oraz organizacje UNICEF i Save the Children. W ramach projektu, jak co roku, IKEA Foundation przekaże na programy edukacyjne dla dzieci (m.in. na rozwój szkolnictwa w Afryce) 1 euro od każdej pluszowej zabawki lub książeczki dla najmłodszych zakupionej w IKEA. W wyniku ubiegłorocznej edycji zebrano 9,3 miliona euro, z czego ponad 200 tysięcy euro pochodziło z Polski.
W ramach projektu „Każdy pluszak to historia” bajki napisali i nagrali:
Ambasador Dobrej Woli UNICEF Małgorzata Foremniak oraz olimpijczyk Robert Korzeniowski, wspierający UNICEF od 2008 roku, a także gwiazdy z różnych miast w Polsce – Jolanta Kwaśniewska, Dorota Sumińska, Maciej Miecznikowski, Rafał Rutkowski (z Warszawy), Alicja Janosz, Jerzy Skoczylas, Magdalena Kumorek (z Wrocławia), Jakub Koźba, Kamil Maćkowiak, Monika Kuszyńska, Natalia Jaroszewska (z Łodzi), Kasia Wilk, Małgorzata Ostrowska, Piotr Reiss (z Poznania), Krzysztof Respondek, Marcin Wyrostek, Sabina Jeszka, zespół Myslovitz (z Katowic), Julia Kamińska, Monika Pyrek, zespół Golden Life (z Gdańska) oraz Adam Grzanka, Dorota Segda, Marek Balawajder i Renata Przemyk (z Krakowa). Internetową wersję audiobooka wzbogacą bajki blogerów.
Tagi: