Grupa IKEA ogłosiła wyniki za rok finansowy 2013. Dochód netto wzrósł o 3,1% do 3,3 mld euro. Grupa zwiększyła przy tym swój udział rynkowy prawie we wszystkich krajach, w których działa. Znaczny wzrost sprzedaży odnotowano w Chinach, Rosji i w Stanach Zjednoczonych. W Polsce wartość sprzedaży wzrosła o 9% w porównaniu do roku finansowego 2012 i wyniosła ponad 2 mld zł. Na całym świecie sklepy IKEA odwiedziły 684 mln klientów.
-
Nastroje konsumenckie, a co za tym idzie poziom wydatków, uległy poprawie w wielu krajach. Mimo że sytuacja gospodarcza na wielu rynkach nadal jest trudna, widać oznaki ożywienia – powiedział Peter Agnefjäll, prezes Grupy IKEA. -
Ważne rynki, takie jak Stany Zjednoczone czy Europa, odzyskują wigor. Pozytywny trend dotyczy także borykających się z poważniejszymi problemami gospodarczymi krajów na południu Europy – dodał Peter Agnefjäll.
Wartość sprzedaży w Grupie IKEA wzrosła o 3,1% w porównaniu do ubiegłego roku finansowego firmy i osiągnęła poziom 27,9 mld euro. Razem z dochodami z wynajmu powierzchni w należących do Grupy centrach handlowych, całościowy przychód wyniósł 28,5 mld euro (wzrost o 3,2%). Największymi rynkami były Niemcy, Stany Zjednoczone, Francja, Rosja oraz Szwecja. Polska natomiast jest trzecim najbardziej dynamicznie rosnącym rynkiem, po Chinach i Rosji.
-
Ostatni rok był dla IKEA w Polsce bardzo dobry. Uzyskując 9% wzrost sprzedaży względem ubiegłego roku, po raz kolejny znaleźliśmy się w czołówce najszybciej rosnących krajów
w Grupie IKEA – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor generalny IKEA w Polsce. -
Odwiedziło nas 20 mln klientów. Pokazuje to, że nasza wizja tworzenia lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi, dzięki dobrze zaprojektowanym produktom, dobrej jakości, w przystępnych cenach, zyskuje na znaczeniu także w Polsce – dodaje Evelyn Higler.
-
Cieszy mnie szczególnie wzrost zainteresowania produktami zaprojektowanymi z myślą o tym, aby ułatwić prowadzenie bardziej zrównoważonego życia w domu. Dla przykładu w 2013 roku sprzedaliśmy ponad 22 mln produktów wykorzystujących technologię LED, która pomaga oszczędzać energię, a co za tym idzie – płacić niższe rachunki – dodał Peter Agnefjäll.
Długofalowym celem Grupy IKEA jest stały wzrost wartości sprzedaży pozwalający uzyskać poziom 50 mld euro w 2020 roku. Kluczowe w osiągnięciu tego celu są duże rynki wschodzące. W roku finansowym 2013 Grupa IKEA otworzyła dwa nowe sklepy w Chinach.
Tagi: