684 mln klientów w sklepach IKEA

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-01-29 | 18:30
Grupa IKEA ogłosiła wyniki za rok finansowy 2013. Dochód netto wzrósł o 3,1% do 3,3 mld euro. Grupa zwiększyła przy tym swój udział rynkowy prawie we wszystkich krajach, w których działa. Znaczny wzrost sprzedaży odnotowano w Chinach, Rosji i w Stanach Zjednoczonych. W Polsce wartość sprzedaży wzrosła o 9% w porównaniu do roku finansowego 2012 i wyniosła ponad 2 mld zł. Na całym świecie sklepy IKEA odwiedziły 684 mln klientów.
- Nastroje konsumenckie, a co za tym idzie poziom wydatków, uległy poprawie w wielu krajach. Mimo że sytuacja gospodarcza na wielu rynkach nadal jest trudna, widać oznaki ożywienia – powiedział Peter Agnefjäll, prezes Grupy IKEA. - Ważne rynki, takie jak Stany Zjednoczone czy Europa, odzyskują wigor. Pozytywny trend dotyczy także borykających się z poważniejszymi problemami gospodarczymi krajów na południu Europy – dodał Peter Agnefjäll.
Wartość sprzedaży w Grupie IKEA wzrosła o 3,1% w porównaniu do ubiegłego roku finansowego firmy i osiągnęła poziom 27,9 mld euro. Razem z dochodami z wynajmu powierzchni w należących do Grupy centrach handlowych, całościowy przychód wyniósł 28,5 mld euro (wzrost o 3,2%). Największymi rynkami były Niemcy, Stany Zjednoczone, Francja, Rosja oraz Szwecja. Polska natomiast jest trzecim najbardziej dynamicznie rosnącym rynkiem, po Chinach i Rosji.
- Ostatni rok był dla IKEA w Polsce bardzo dobry. Uzyskując 9% wzrost sprzedaży względem ubiegłego roku, po raz kolejny znaleźliśmy się w czołówce najszybciej rosnących krajów
w Grupie IKEA – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor generalny IKEA w Polsce. - Odwiedziło nas 20 mln klientów. Pokazuje to, że nasza wizja tworzenia lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi, dzięki dobrze zaprojektowanym produktom, dobrej jakości, w przystępnych cenach, zyskuje na znaczeniu także w Polsce – dodaje Evelyn Higler.
- Cieszy mnie szczególnie wzrost zainteresowania produktami zaprojektowanymi z myślą o tym, aby ułatwić prowadzenie bardziej zrównoważonego życia w domu. Dla przykładu w 2013 roku sprzedaliśmy ponad 22 mln produktów wykorzystujących technologię LED, która pomaga oszczędzać energię, a co za tym idzie – płacić niższe rachunki – dodał Peter Agnefjäll.
Długofalowym celem Grupy IKEA jest stały wzrost wartości sprzedaży pozwalający uzyskać poziom 50 mld euro w 2020 roku. Kluczowe w osiągnięciu tego celu są duże rynki wschodzące. W roku finansowym 2013 Grupa IKEA otworzyła dwa nowe sklepy w Chinach.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-04-14 do 2014-04-18

Zobacz także

684 mln klientów w sklepach IKEA

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.