67 procent klientów ocenia Arkadię jako ulubione centrum handlowe

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2010-08-31 | 15:16
Z badań opinii mieszkańców Warszawy na temat centrów handlowych, przeprowadzonych przez TNS OBOP wynika, że Arkadia ma dominującą pozycję na stołecznym rynku centrów handlowych, o czym świadczy przede wszystkim najwyższa odwiedzalność oraz znajomość marki. 67 procent klientów ocenia Arkadię jako ulubione centrum handlowe.
Arkadia spełnia oczekiwania klientów. Oprócz cech, które są ważne dla wszystkich badanych, takich jak lokalizacja oraz dobra nawigacja, jest wybierana ze względu na szeroki i optymalny asortyment, gastronomię oraz rozrywkę.
Wywiady bezpośrednie na reprezentatywnych grupach ponad 1000 osób, przebywających w centrum handlowym, oraz wywiady telefoniczne na próbie ponad 1000 warszawiaków w wieku 18 – 55 lat, zostały przeprowadzone w maju br. na zlecenie Cefic Polska sp. z o.o. W wyniku badań zostały przeanalizowane takie czynniki, jak profil klientów, strefa zasięgu, zwyczaje zakupowe oraz opinia o ofercie danego centrum handlowego.
W porównaniu z badaniem, przeprowadzonym przez TNS OBOP w 2007 roku, w profilu klientów Arkadii zaszła zasadnicza zmiana – znacząco (z 32 do 51 procent) wzrosła wśród nich liczba osób z wyższym wykształceniem, a także odnotowano wzrost liczby klientów powyżej 24. roku życia, osób piastujących kierownicze stanowiska oraz osób pozostających w związkach. Spadła liczba odwiedzających z najmłodszych grup wiekowych (poniżej 16 lat, 16-24 lata), osób z wykształceniem średnim i niższym, osób uczących się i studiujących oraz panien i kawalerów.
Z badań odwiedzalności wynika, że klienci goszczą w Arkadii średnio raz w tygodniu, a ponad połowa wszystkich badanych mieszkańców stolicy – co najmniej raz w miesiącu. 82 procent badanych odwiedza Arkadię od przeszło trzech lat. 65 procent klientów Arkadii to kobiety. Największa proporcja klientów Arkadii – 41 procent – przyjeżdża z drugiej strefy zasięgu (czas dojazdu między 10 a 20 minut), następnie z pierwszej strefy – 36 procent (czas dojazdu do 10 minut).
Klienci wysoko oceniają Arkadię (5,8 punktów w 7-stopniowej skali). Centrum to jest cenione przede wszystkim za szerokość oferty, dostępny asortyment, ale również za nawigację oraz miłą atmosferę. Największe zalety Arkadii to dogodna lokalizacja oraz wygoda dokonywania zakupów, a także fakt, że cała rodzina wraz z dziećmi może w centrum miło spędzić czas.
78 procent klientów Arkadii korzysta z oferty gastronomicznej, co stanowi wzrost o kilka punktów procentowych na przestrzeni ostatnich lat.
W stosunku do poprzednich badań odnotowano zmianę w zwyczajach zakupowych klientów – coraz więcej osób dokonuje zakupów w pojedynkę, podczas gdy w latach 2006-2007 większość klientów wybierało się do centrum handlowego w towarzystwie. W dniu badania aż 94 procent klientów zrobiło w Arkadii zakupy. Świadczy to o wzrastającej liczbie klientów świadomych, przychodzących do centrum handlowego w ściśle określonym celu.
Z przeprowadzonej przez TNS OBOP segmentacji wszystkich warszawskich klientów wynika, że największy ich odsetek – 34 procent – stanowią osoby rozsądne i zdystansowane do zakupów. Ich ulubionym centrum jest Arkadia, w większości są dobrze sytuowani, z wyższym wykształceniem, cenią sobie sprawne, funkcjonalne zakupy. Kolejną grupę klientów, wśród których Arkadia przoduje na warszawskiej scenie centrów handlowych, stanowią klienci stylowi i wymagający. Jest ich 23 procent ogółu badanych warszawiaków. Szczególnie cenią sobie jakość i estetykę otoczenia, w centrum handlowym szukają też chwili relaksu i wypoczynku.
Badanie TNS OBOP pokazuje, że na mapie warszawskich centrów handlowych Arkadia ma najwięcej plusów, czyli najlepiej trafia w oczekiwania klienta. Pozostaje tym samym absolutnym liderem odwiedzalności – 34 procent wszystkich klientów stołecznych centrów handlowych to klienci Arkadii.

Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

67 procent klientów ocenia Arkadię jako ulubione centrum handlowe

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.