Sieć kin Helios odnotowała w II kw. 2013 r. wzrost liczby sprzedanych biletów o blisko 26% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Sieć odnotowała także dwukrotnie większy, bo aż 24 %, wzrost przychodów ze sprzedaży biletów, niż miało to miejsce w przypadku całego rynku kinowego w Polsce. Tym sposobem znacznie przekroczyła średni kwartalny wynik dla całego rynku, który wynosi 19%
II kwartał 2013 r. przyniósł kontynuację dobrej passy sieci kin Helios na rodzimym rynku kinowym. W sytuacji, gdy prognozy większości analityków branży wskazują na stagnację, sieć już drugi kwartał z rzędu odnotowuje wyniki przekraczające kinową średnią. W II kw. 2013 r. Helios sprzedał o 26% biletów więcej, niż w analogicznym okresie przed rokiem, wyprzedzając o 7% rynkową średnią.
Z kolei w I kw., zgodnie z uznanym przez przedstawicieli branży za zakończony wynikiem poniżej oczekiwań, Helios odnotował spadki sprzedaży o 1,9% – znacznie niższe od rynkowej średniej, która wynosiła 8.5%, a także niższe od rywali z tzw. Wielkiej Trójk- Cinema City (8,6% spadku) oraz Multikina.
-
Wyniki dla całego rynku, a także poszczególnych sieci z ostatnich dwóch kwartałów pokazują, że konkurenci Heliosa rozwijają się dużo wolniej niż ogłaszali to jeszcze przed kilkoma miesiącami. Helios jest obecnie najlepiej rozwijającą się siecią multipleksów w Polsce. Co więcej, dzięki uruchomieniu siedmiu nowych kin w ubiegłym roku oraz obiektom w Nowym Sączu i Gdyni, które otworzymy jesienią, zostaniemy liderem rynku pod względem liczby posiadanych obiektów. W 2014 r. wejdziemy jako sieć licząca 33 kina - mówi Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios
Łącznie, w pierwszym półroczu 2013 r. do polskich kin wybrało się 17,6 mln widzów. To wynik nieznacznie lepszy od ubiegłorocznego (17,38 mln).
- Przed rokiem kina mocno odczuły w II kwartale migrację większości widzów z kin przed ekrany telewizyjne w związku z rozgrywkami Euro 2012. Co więcej, dystrybutorzy przenieśli dużą część oczekiwanych przez kinomanów premier na II półrocze. W tym roku sytuacja między kwietniem, a czerwcem była znacznie stabilniejsza, a widzowie chętnie wybierali się na kontynuacje amerykańskich hitów, takie jak Kac Vegas 3 czy trzecia część Iron Mana- mówi Tomasz Jagiełło
Tagi: