2010 rok przyniósł sukcesy sieci Fashion House Outlet Centre

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-02-08 | 16:50
Fashion House Outlet Centre, sieć centrów outletowych w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie koło Warszawy, które należą do funduszu Polonia Property Funds II, podsumowała 2010 rok.
Najważniejszym wydarzeniem finansowym był zakup II Fazy Fashion House Outlet Centre w Gdańsku  od  The Outlet Company, spółki z grupy Liebrecht & wooD. Centrum Fashion House Outlet Centre w Gdańsku zbudowane zostało w dwóch etapach. Pierwsza faza, licząca około 10 000 mkw. powierzchni najmu (GLA), została oddana do użytku w październiku 2005 roku. Fundusz Polonia Property Fund II kupił I Fazę w lutym 2008 roku. Najnowsza, II faza, została ukończona w listopadzie 2009 roku, dzięki czemu centrum powiększyło powierzchnie najmu o kolejne 7000 mkw. Znalazło się na niej 50 nowych sklepów typu outlet. W tej chwili cały obiekt oferuje 17 000 mkw. nowoczesnej powierzchni najmu. Urządzono na niej 120 sklepów. Wygodny parking może pomieścić 700 samochodów.
Transakcja ta oznacza, że Polonia Property stała się wyłącznym właścicielem wszystkich obiektów Fashion House zlokalizowanych na terenie Polski.
-  Cieszymy się z posiadania tak dużego udziału w strategicznym rynku centrów outletowych w Polsce. Chcemy powiększać wielkość naszego portfela aktywów i rozglądamy się za kolejnymi inwestycjami nie tylko w centra handlowe, ale także w projekty biurowe i magazynowe – zarówno, jeśli chodzi o budynki gotowe, jak i w trakcie realizacji. Zakup portfela Fashion House jest dowodem na to, że rynek nieruchomości w Polsce oferuje atrakcyjne możliwości inwestowania kapitału. Szukamy partnerów do kolejnych inwestycji - dodaje  Mirosław Januszko, Wiceprezes ds. Inwestycji Funduszy  Polonia Property.
Pełne ręce roboty miały działy: leasingu Polonia Property Funds oraz BOIG Property Consulting, które odpowiadają za komercjalizację powierzchni w sieci Fashion House. W 2010 roku na potrzeby nowych sklepów wynajęto w nich łącznie  6795 mkw. powierzchni handlowej. To wzrost w stosunku do 2009 roku, kiedy wynajęte zostało 6293 mkw. powierzchni pod nowe sklepy. Warty odnotowania jest sukces jaki odniósł Fashion House w Piasecznie koło Warszawy – jesienią ubiegłego roku centrum to osiągnęło 100 proc. wynajętej powierzchni.
- Wynajem powierzchni dla nowych sklepów nie wyczerpuje zadań związanych z komercjalizacją obiektów. Należy do nich także przedłużanie umów najmu. W ubiegłym roku w Fashion House w Gdańsku przedłużyliśmy 23 umowy łącznie na 3956 mkw. powierzchni. Natomiast w centrum outletowym w Piasecznie koło Warszawy było to 41 umów łącznie na 4731 mkw. powierzchni. Natomiast w Fashion House w Sosnowcu nie kończyły się w ubiegłym roku żadne umowy. Powyższe liczby świadczą o tym, że nasi najemcy są bardzo zadowoleni z wyników, jakie osiągają w naszych obiektach. – dodaje Robert Gietko, Asset & Leasing Manager, Polonia Property Funds.
We wszystkich centrach outletowych podpisane zostały  nowe umowy najmu na 43 salony. Fashion House w Gdańsku do grona najemców dołączyły: Lacoste/Bench, Marks&Spencer, Lavard, Queen, Filippo, Gatta, Intermax, oraz Digel.
Fashion House w Sosnowcu powiększył się o sklepy: Reserved, Almi Décor, Ryłko, Solar, Lacoste/Bench, Perfumeria Frivol, Bergson, Sunset Suits, Coccodrillo,  Villeroy & Boch, McArthur, Lolita Accessories, Hi Mountain, Lavard, salon multibrandowy Molton, Olsen, Bianca oraz Filippo. Natomiast Fashion House w Piasecznie podpisał umowy z : Lilla Store, Trussardi Jeans, Pinko, Lacoste/Bench, Marks&Spencer, Timberland, Lavard, 4f, New Balance, Essa, Fashion Café, Filippo, Bergson, Geod, Bytom oraz Hi Mountain.
- Warto zwrócić uwagę na to, że w 2010 roku po raz pierwszy w Polsce pojawiły się w centrach handlowych ekskluzywne marki odzieżowe. Wchodziły one głównie do naszego obiektu w Piasecznie: Lacoste/Bench oraz salony należące do R&D Poland (znanej na rynku firmy zajmującej się dystrybucją odzieży ekskluzywnej): Lilla Store, Trussardi Jeans, Pinko. Ale nie tylko. Marka Lacoste/Bench utworzyła swój salon także w Sosnowcu. To nie wszystkie osiągnięcia. Jesteśmy dumni z tego, że  w naszych centrach w Gdańsku i Piasecznie swoje pierwsze salony outletowe w Europie kontynentalnej otworzyła firma Marks&Spencer. Mam nadzieję, że zapoczątkowało to trend wchodzenia przez tego typu najemców do centrów outletowych w Polsce – podkreśla Robert Gietko.
Sieć Fashion House Outlet Centre w Polsce zanotowała w ubiegłym roku wzrost frekwencji o 5,6 proc. To sukces. W ubiegłym roku średnia frekwencja w Polsce,  wg. Footfall National Index, wyniosła  -1,6 proc.
- Dzięki aktywnemu zarządzaniu, a także intensywnej strategii najmu, centra Fashion House  bardzo dobrze prosperują, a ilość klientów i obroty najemców systematycznie wzrastają. Uważamy, że rynek centrów typu outlet ma w Polsce przed sobą wspaniałe perspektywy. Szczególnie jest doceniany dziś - w czasach, gdzie klienci przykładają ogromną wagę do jakościowych produktów oferowanych w bardzo atrakcyjnych cenach. Mamy nadzieję, że klienci, którzy w świadomy sposób robią zakupy w centrach outletowych będą kołem zamachowym dalszego rozwoju tej formy handlu - ocenia Anna Duchnowska, Członek Zarządu odpowiedzialna za zarządzanie aktywami Funduszy  Polonia Property.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

2010 rok przyniósł sukcesy sieci Fashion House Outlet Centre

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.