10. Retail Marketing Forum: doświadczenie zakupowe w omnichannel

2017-05-08 | 00:00

26 kwietnia 2017 r. branża handlowa spotkała się na dorocznym Retail Marketing Forum. W tym roku tematem przewodnim konferencji było budowanie spójnego doświadczenia zakupowego w dobie sprzedaży wielokanałowej, czyli omnichannel customer experience.

W 10. już edycji Retail Marketing Forum wzięło udział około 100 osób – głównie menedżerowie marketingu i sprzedaży w sieciach detalicznych, właściciele sklepów stacjonarnych i internetowych, przedstawiciele centrów handlowych oraz dostawcy technologii i usług dla retailu i e-commerce. Imprezę rozpoczął wykład Judyty Mojżesz-Zimonczyk, head of PR & marketing w firmie INIS. Prelegentka pokazała, jak można wykorzystać dane z internetu w dokładnym doborze targetu kampanii e-mailingowych. Zwróciła również uwagę na wpływ wielokanałowości na kreacje, np. ich dostosowanie do wyświetlania na różnych urządzeniach oraz najnowsze trendy, takie jak umieszczanie w e-mailingach treści video. Następnie Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry, przybliżyła zagadnienie customer journey i pokazała, jak możemy zadbać o cały proces zakupu naszych klientów. Zaprezentowała również badania wskazujące czynniki mające wpływ na decyzje zakupowe konsumenta – okazuje się np. że największą wiarygodność budzą opinie rodziny i znajomych oraz ekspedientów, a także informacje zawarte w gazetkach reklamowych. Z kolei Wojciech Grendziński, wiceprezes zarządu, dyrektor handlowy IMS S.A.,  udowodnił, jak ważne jest działanie na wszystkie zmysły klienta i korzystanie z takich narzędzi jak audiomarketing, aromamarketing i digital signage zarówno podczas zakupów w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Ciekawą nowość zaprezentował Tomasz Waszkiewicz, dyrektor sprzedaży segmentu Retail&Hospitality CEE Philips Lighting Poland. Systemy oświetlenia LED tej firmy nie tylko zapewniają energooszczędność, ale mogą być również częścią Indoor Positioning – innowacyjnego rozwiązania geolokalizacyjnego, które nawiguje klienta po sklepie i ułatwia mu odnalezienie szukanych produktów.

Po przerwie, podczas której można było porozmawiać z ekspertami na stoiskach firm wspierających działania omnichannel, wystąpił Marek Cichocki, prokurent w firmie Mytiful. Pokazał on, jak w formule pop-up store’ów, czyli butików tymczasowych, krzyżują się drogi handlu internetowego i stacjonarnego oraz jak za pomocą takich formatów można stworzyć unikatowe doświadczenie zakupowe w centrum handlowym. W świat przyszłości handlu wprowadził słuchaczy natomiast Marcin Rutkowski, PR & marketing manager w firmie I-systems. Mówił między innymi o aplikacjach mobilnych i beaconach oraz business intelligence. Trendom w retailu poświęcił swoją prelekcję również Jerzy Osika, prezes i właściciel firmy Promedia. Omówił on dziesięć najważniejszych, światowych tendencji, zwracając m.in. uwagę na zarzadzanie informacją o klientach, personalizację oferty, customizację produktów, wprowadzanie usług oszczędzających czas klienta, specjalizację w handlu, rozwój formatów pop-up, wykorzystanie w retailu druku 3D, podnoszenie jakości obsługi klienta, budowanie społeczności i transparentność.

Po lunchu i czasie na rozmowy kuluarowe, blok wykładowy rozpoczęło wystąpienie Macieja Halbryta, digital directora w Sescom, poświęcone roli marketingu w procesie transformacji cyfrowej. Pokazał on też, jak wiele danych możemy zebrać ze sklepów stacjonarnych za pomocą wi-fi i kamery. Z kolei Agnieszka Chabrzyk, country director Business Factory zaprezentowała na przykładach, jak wykorzystać potencjał urządzeń mobilnych i Facebooka w działaniach marketingowych i sprzedażowych oraz w budowaniu niezwykłego doświadczenia zakupowego. Część seminaryjną zamknęła prelekcja Elżbiety Dmowskiej-Mędrzyckiej, prezes Mediadem Consulting, która pokazała, że w omnichannel chodzi o integrację doświadczeń konsumenta, ich spójność niezależnie od tego, gdzie następuje punkt styku odbiorcy z marką.

Podczas Retail Marketing Forum zostały ogłoszone wyniki konkursu na najlepsze sklepy w Polsce – Retail Marketing Awards 2017. W tym roku nagrodę główną zdobył Tatuum w Galerii Mokotów. Statuetkę z rąk Jerzego Osiki, prezesa firmy Promedia organizującej konkurs, odebrali Monika Pietraszczyk, dyrektor działu inwestycji i Michał Antczak, dyrektor marketingu Tatuum. Drugie miejsce zajął Solar w Galerii Krakowskiej – dyplom trafił na ręce Marty Wojnar, menedżera tego salonu. Trzeci na podium znalazł się sklep Alles przy ulicy Drewnowskiej w Łodzi, który reprezentowała na rozdaniu nagród Beata Wojciechowska, dyrektor ds. kreacji i marketingu. Z uwagi na wysoki poziom zgłoszeń i niewielkie różnice w punktacji przyznano w tym roku także wyróżnienie. Dostał je salon marki Recman w Outlet Center w Białymstoku. Dyplom odebrał Wojcech Tulwin, marketing & PR director firmy.

Retail Marketing Forum zakończyło się panelem dyskusyjnym, z udziałem ekspertów – prelegentów wydarzenia, którzy podzieli się swymi pomysłami na budowanie unikalnego, spójnego doświadczenia zakupowego najwyższej jakości w  sprzedaży wielokanałowej.

Partnerami 10. edycji Retail Marketing Forum byli: I-systems, IMS, Inis, Mytiful, Philips, Sescom i Inquiry Market Research. Patronatem honorowym objęły wydarzenie: Polska Rada Centrów Handlowych, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, PIOT i Polska Izba Artykułów Promocyjnych. Patroni medialni: Ambiente, Moda Męska, Fashionbusiness, Magazyn Galerie Handlowe, meblarstwo24, OOH Magazine, Tereny Inwestycyjne Info.


Zainteresowanych rozwijaniem wiedzy branżowej zapraszamy na kolejne wydarzenia:

25.05.2017 E-commerce Innovations B2B, Warszawa: http://ecommerceinnovations.pl/
31.05.2017 POP UP Forum, Warszawa
12.10.2017 Expo Marketing 2017. Efektywny marketing wystawienniczy, Warszawa
26.10.2017 VM Forum. Visual Merchandising w handlu detalicznym, Warszawa
16.11.2017 Fashion Business Congress. E-commerce w modzie, Łódź

 

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Promedia Źródło: Promedia

10. Retail Marketing Forum: doświadczenie zakupowe w omnichannel

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.