Rynek gier wideo charakteryzuje się dużą dynamiką. Analitycy Newzoo przewidują, że do roku 2020 jego wartość wzrośnie do 128,5 mld dol. Najbardziej dynamiczny rozwój notuje segment mobilny, który obecnie zapewnia 42 proc. wpływów. Do 2020 roku jego udział na rynku gier wzrośnie do 50 proc. Udział tabletów w rynku gier pozostanie na poziomie 10 proc., a udział smartfonów będzie się zwiększał z obecnych 32 do 40 proc. Silną pozycję wciąż będą miały konsole. Obecnie zapewniają one 31 proc. wpływów na rynku. W ciągu trzech najbliższych lat ich udział spadnie jednak do 28 proc.
– Nie jest ważne to, czy gramy na komórkach, desktopach czy konsolach. Gry są dziś często zbudowane tak, że można grać multiplatformowo, czyli gram na komórce, odstawiam i w tym samym punkcie kontynuuję grę na swoim komputerze. Ten trend na pewno będzie kontynuowany. Może nie każda gra się do tego nadaje, ale to w odczuciu graczy nie jest ważne, ważniejsze jest samo doświadczenie z gry – twierdzi założyciel platformy Kinguin.
Rynek gier popycha do przodu całą branżę technologiczną. Gracze chcą nowych doświadczeń, które zapewnić może tylko ciągły rozwój technologiczny. Wielkim przełomem na rynku elektronicznej rozrywki jest wirtualna rzeczywistość. Już teraz analitycy szacują, że w roku 2025 wartość rynku VR sięgnie 50 mld dol. Głównie za sprawą gier, ale zainteresowanie ze strony graczy przyniesie korzyści wszystkim. To miłośnicy elektronicznej rozrywki najwcześniej zainteresowali się VR i najchętniej wydają na nią pieniądze. Dzięki temu technologia wirtualnej rzeczywistości stopniowo dojrzewać, jest coraz doskonalsza, a to z kolei pozwala zastosować ją na innych polach: w medycynie, badaniach naukowych czy na rynku bezpieczeństwa.
– Największą zagadką na tym rynku jest VR. Urządzenia, które mamy dziś, nie oferują zbyt wygodnej konsumpcji contentu, a sam content nie jest zrobiony w wysokiej rozdzielczości, co przeszkadza niektórym użytkownikom w adaptacji tej platformy. Na pewno wszyscy czujemy, że jest to platforma przyszłości. Jest pytanie, jak najwięksi gracze na tym rynku sobie poradzą z przedstawieniem nam takiej technologii, która będzie nam odpowiadała na co dzień
– rozważa Viktor Wanli.
Gry wideo stają się coraz ważniejszą gałęzią gospodarki. Pod względem wpływów, największym rynkiem tej branży są Chiny – 27,5 mld dol. w 2017 roku. Z szacunków Newzoo wynika, że wartość rynku USA w tym roku przekroczy 25 mld. dol.