Rynek gier wideo w obrotach finansowych wyprzedził Hollywood

2017-11-10 | 08:00

Na świecie jest 2,2 mld graczy komputerowych, a cały rynek gier wideo wart jest niemal 109 mld dol. Najszybciej rozwijającym się segmentem jest e-sport, który w ciągu 2–3 lat może przejąć 90 proc. całego rynku gier. Wyraźnym trendem wśród graczy są społeczności. Coraz ważniejsze w grach stają się aspekty socjalne, możliwość obcowania z innymi graczami niż aspekty stricte technologiczne, takie jak jakość grafiki. Przyszłością rynku będzie wirtualna rzeczywistość, która obecnie traktowana jest jako ciekawostka.

– E-sport w ciągu 2–3 lat zdobędzie 90 proc. rynku gier wideo, widać to dzisiaj po aktywnościach wydawców gier. Nowe gry są bardziej pomyślane jako usługi. Dzisiaj gry są zrobione tak, że spędzam w grze dużo czasu dziennie i przez bardzo długi okres. Mogę podać przykład gry Counter Strike, która istnieje już ponad 20 lat i jest to jedna z TOP3 gier na świecie, więc technologiczny aspekt ma dzisiaj coraz mniejszą rolę, większą rolę grają aspekty socjalne w danej grze

– przekonuje Viktor Wanli, założyciel i dyrektor generalny firmy Kinguin, producenta platformy do sprzedaży gier wideo.

Za trzy lata wartość światowego rynku e-sportu ma wynieść 1,5 mld dol., a zmagania profesjonalnych graczy będzie śledziło niemal 600 mln osób. E-sport już w 2024 roku może zadebiutować na Igrzyskach Olimpijskich. Przed tym rynkiem rysują się świetne perspektywy, tym bardziej że tego typu rozrywka cieszy się największą popularnością w grupie wiekowej 18–24 lata.

– Na rynku gier wideo jest bardzo agresywny trend e-sportów jako takich. Łatwo porównać oba segmenty, chodzi o to, że gracz gier komputerowych zazwyczaj gra w więcej gier, a gracz gier e-sportowych zazwyczaj jest skupiony na jednej czy dwóch grach maksymalnie, z tego płynie specyfika obu segmentów – tłumaczy Viktor Wanli.

Na całym świecie z gier wideo korzysta 2,2 mld osób, a w bieżącym roku wartość rynku tego typu rozrywki ma sięgnąć 108,9 mld dol., stwierdza firma Newzoo w swoim Global Games Market Report. Oznacza to, że w ciągu zaledwie roku rynek zwiększył się o 7,8 mld dol. 87 proc. przychodów – 94,4 mld dolarów – przynoszą gry, które trafiają do klienta już w formie cyfrowej. Resztę wpływów zapewniają gry sprzedawane na fizycznych nośnikach. Dla porównania globalny przemysł filmowy w 2017 roku wart jest 41 mld dol., jak wynika z szacunków serwisu Statista.

– Rynek gamingowy na całym świecie to rynek, który już wyprzedził np. Hollywood, w zakresie obrotów finansowych. Rynek rozwija się bardzo dynamicznie i widać, że każda technologia, która na niego wchodzi, jest zazwyczaj bardzo szybko przyjęta lub zweryfikowana przez graczy. To umożliwia jeszcze szybszy rozwój tego rynku – stwierdza Viktor Wanli.

zobacz materiał video

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Newseria

Rynek gier wideo w obrotach finansowych wyprzedził Hollywood

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.