Trzech na czterech Polaków korzystało z internetu w ciągu trzech miesięcy, a co trzeci zrobił zakupy
GUS informuje, że komputer ma w Polsce 80,1% gospodarstw domowych, a dostęp do internetu 80,4% Przytoczone w raporcie „Bez granic – nowy wymiar handlu internetowego” – przygotowanego przez Instytut e-Gospodarki, badania NetTrack 2016 wskazują podobną statystykę: z internetu korzysta 77,6%. Polaków, czyli 23,5 mln mieszkańców naszego kraju.
Codzienne lub prawie codzienne korzystanie z komputera deklaruje 56,6% Polaków. Z kolei przynajmniej raz w ciągu ostatnich trzech miesięcy 73,3% z nas surfowało w internecie. Według GUS 56,6% osób z tej grupy wyszukuje online informacje o produktach i usługach, a 52,9% dokonuje e-zakupów.
Dane dotyczące zakupów w sieci przedstawiają się w następujący sposób. 30,7% badanych deklaruje, że zrobiło zakupy online przynajmniej raz w ciągu ostatnich trzech miesięcy. W tej grupie najczęściej klientami sklepów internetowych są osoby młode (40,8 % ma od 16 do 24 lat, a 52,7 % jest w wieku od 25 do 34 lat).
Jeszcze lepsze wieści na temat e-zakupów w Polsce podaje Eurostat. Eurostat informuje, że w minionym roku nastąpił przełom i liczba klientów sklepów internetowych w ciągu 12 miesięcy skoczyła aż 7 pkt proc., po tym jak wcześniej rosła rocznie o 1─2 pkt procentowych. Tak znacząca dynamika przyrostu dała naszemu krajowi w tym względzie pozycję lidera państw unijnych, choć odsetek kupujących online jest u nas wciąż niższy niż średnia dla krajów UE. Z danych Eurostatu wynika bowiem, że już ⅔ Europejczyków kupuje przez internet (w 2013 r. było to 61%). W Polsce to jak na razie niewiele ponad połowa internautów, ale to i tak pokaźna grupa – ponad 16 mln konsumentów.