Narzędzia wsparcia handlu – które są skuteczne?

2017-08-11 | 09:00

Notyfikacje Web Push

To stosunkowo nowy kanał promocji i generowania sprzedaży, jednak już teraz można zauważyć jego zalety. Powiadomienia Web Push zawierają krótki, liczący kilkadziesiąt znaków komunikat w formie pop-upu, wzbogaconego małą grafiką i linkiem do strony internetowej. Dzięki temu, że komunikat jest zwięzły, odbiorca nie zastanawia się, czy go przeczytać, tylko po prostu to robi. Notyfikacje pozwalają ponadto na kontakt z potencjalnym klientem także wtedy, gdy ten nie odwiedza sklepu internetowego, a nawet nie ma otwartej przeglądarki. W ten sposób można informować o rozpoczęciu wyprzedaży, ostatnich sztukach towaru czy limitowanej ofercie, a klient zyskuje świadomość, że nie umykają mu najlepsze promocje.

Konsultacje na chacie lub przez Messenger

Fachowa porada i rozwianie istniejących obaw to dla wielu klientów podstawa udanych zakupów bez względu na ich formę. Co więcej, odpowiednio obsłużony klient zyskuje pozytywne doświadczenia i chętniej wróci do sklepu ponownie – czy to do tradycyjnego czy internetowego. Chcąc usprawnić kontakt i potencjalnych klientów zmienić w lojalnych, do ich dyspozycji warto pozostawić aktywnego konsultanta. Można to zrobić dzięki wykorzystaniu chatu lub aplikacji Messenger i to właśnie tą drogą, bieżącym trybem odpowiadać pytania konsumentów.

Zarządzanie relacjami z klientami w CRM

Na efektywność działań handlowych i obsługę klienta wpływać może również CRM, który pozwala gromadzić i analizować w centralnym miejscu informacje o kliencie. CRM informuje, kiedy użytkownik loguje się w sklepie, jakie produkty przegląda, z jakiego urządzenia korzysta i jakie są jego preferencje. Dzięki temu możliwa jest segmentacja klientów czy asortymentu. CRM może także rejestrować i udostępniać stany magazynowe, prowadzić politykę rabatową, pomagać kontrolować wyniki sprzedaży, a nawet zarządzać zespołem handlowym. Tego typu funkcjonalności pozwalają dopasowywać działania sklepu do indywidualnych potrzeb klientów, zwiększając tym samym ich sympatie i przywiązanie do marki.

Wsparcie działań w przestrzeni online i mobile jest niezwykle ważne nie tylko z uwagi na podniesienie sprzedaży w sklepach internetowych, ale również na efekt ROPO (Research Online Purchase Offline), czyli finalizowanie przez konsumentów transakcji stacjonarnie, na podstawie informacji znalezionych w sieci. Dzięki nowoczesnym narzędziom przedsiębiorca może zatem nie tylko budować świadomość marki, ale i usprawnić komunikację z klientem, a także zwiększać konwersję prowadzonych działań marketingowych, co z pewnością przełoży się na sprzedaż.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: infowire.pl

Narzędzia wsparcia handlu – które są skuteczne?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.