Aż 37 proc. budżetu na prezenty świąteczne zostanie wydane w kanałach cyfrowych

2016-12-14 | 18:12

Znacznie częściej niż respondenci w pozostałych badanych krajach Polacy szukają ofert na stronach z kuponami i zniżkami. Częściej od nas robią to tylko Rosjanie i Belgowie. Poszukujemy tam głównie ofert na prezenty do domu, zestawy prezentowe i karty upominkowe. Na tych stronach najmniej popularne były wyszukiwania książek i filmów.

Polacy, podobnie jak mieszkańcy pozostałych badanych krajów, używają social media nie tylko jako platformy do kontaktu ze znajomymi, ale również jako wyszukiwarki. Wskazało na nie 19 proc. ankietowanych. Jeśli planujemy obdarować naszych bliskich grami, muzyką czy filmami, korzystamy właśnie z mediów społecznościowych, aby dowiedzieć się, co chcieliby dostać pod choinkę.
Czerpanie informacji z newsletterów i reklam otrzymywanych na skrzynkę email jest w Polsce tak samo popularne jak szukanie takich informacji w social media. W naszych skrzynkach szukamy przede wszystkim informacji i ofert dotyczących turystki, zniżek w restauracjach czy biletów na wydarzenia kulturalne.

Stosunkowo mało popularne jest za to wyszukiwanie informacji na blogach i forach. Mamy jednak do tych źródeł zaufanie i kiedy potrzebujemy bardziej wnikliwej opinii, sięgamy także po nie. To może tłumaczyć dużą popularność blogów i forów, gdy potrzebujemy informacji na temat nowoczesnych technologii, których zakup wiąże się przeważnie z większym wydatkiem i bardziej przemyślaną decyzją.

Osiemnaście procent Polaków pytanych, co zrobią, jeśli prezentu nie znajdą w sklepie tradycyjnym, odpowiedziało, że poszuka go w Internecie. Pod tym względem Polska osiągnęła trzeci wynik wśród analizowanych państw. W przypadku Włoch było to 24 proc., a Niemiec 20 proc. Z kolei 52 proc. będzie szukać w takiej sytuacji prezentu w innym sklepie stacjonarnym, co jest najniższym wynikiem wśród przebadanych państw. Równie wierni są klienci sklepów internetowych. Aż 55 proc. z nich odpowiedziało, że w sytuacji, gdy nie znajdą produktu, którego szukają, nie zmienią kanału sprzedaży na ten offline.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Materiały prasowe

Aż 37 proc. budżetu na prezenty świąteczne zostanie wydane w kanałach cyfrowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.