Miłośnicy aut marki Rover i MG z całej Polski spotykają się zwykle dwa razy w roku: latem i jesienią. Jesienny zlot w Manufakturze ma szczególny, bo jubileuszowy charakter. Wjazd samochodów na rynek zaplanowano na godz. 13:30. Na zapalonych automaniaków czekać będzie kilkadziesiąt samochodów różnych modeli Roverów oraz MG. Pośród nich znajdzie się MG PS kabriolet, będą także Land Rovery. Dla wszystkich, którzy odwiedzą Manufakturę 8 października i okażą dowód rejestracyjny potwierdzający posiadanie samochodu marki MG lub Rover organizatorzy zlotu przygotowali niespodzianki.
Nie wszyscy wiedzą pewnie, że korzenie marki ROVER sięgają aż do roku 1861, kiedy to w Coventry (Anglia) James Starley oraz Josiah Rutner założyli firmę produkującą maszyny do szycia. Maszyna do szycia nie była jednak w tamtych czasach zbyt praktycznym urządzeniem i w 1869 roku firma Starley′a i Rutnera przestawiła się na produkcję rowerów. W 1877 roku John Starley razem z Williamem Suttonem utworzyli samodzielną firmę. Starley widział rower jako sposób na wędrowanie (ang. roving) po okolicach i od 1884 wszystkie rowery produkowane przez tę spółkę nosiły nazwę „Rover". W 1885 roku Rover wypuścił na rynek pierwszy rower napędzany łańcuchem. Po raz pierwszy także tylne koło było równej wielkości co przednie. Model stał się bodaj najbardziej udanym produktem firmy, bardzo przypominającym współczesny rower. Kolejnym krokiem była produkcja motorowerów, jednak już w 1903 roku Rover wkroczył na rynek automobilowy. Pierwszym modelem samochodu był dwuosobowy Rover 8 zaprojektowany przez Edmunda Lewisa, który przyszedł do firmy z Daimlera. Wszedł na rynek w 1904 roku, kosztował 200 funtów. Moment ten przyjmuje się za formalną datę powstania samochodowej firmy Rover.
Manufaktura serdecznie zaprasza.
Zobacz więcej informacji o Manufakturze
Zobacz sklepy w Manufakturze
Tagi: