Do kogo kierują Państwo swoją ofertę franczyzową?
Franczyzobiorcą NeoNail może zostać każdy, kto szuka pomysłu na własną działalność i dysponuje kwotą 21 000 zł. Osoby, które z nami współpracują, to często ludzie posiadający doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu, którzy szukają pomysłu, by zainwestować pieniądze. Dużą grupę stanowią osoby, które na co dzień używają naszych produktów i zapragnęły swoją miłość do marki NeoNail przekształcić w biznes. Mamy także franczyzobiorców, którzy pracowali w korporacji czy po prostu na etacie i postanowili to zmienić.
Produkty NeoNail są dostępne również poza granicami naszego kraju. Gdzie można już kupić lakiery NeoNail?
Eksportujemy nasze lakiery hybrydowe do 38 krajów na 4 kontynentach, w tym do większości krajów Unii Europejskiej, jak również do Rosji, Turcji czy Szwajcarii. Co ważne, od 2016 roku udało nam się zdobyć ponad 70 kontrahentów w różnych zakątkach świata. Najbardziej znaczącą pozycję, poza rodzimym rynkiem, mamy w Rosji, gdzie NeoNail należy do TOP 3 w kategorii lakierów hybrydowych. Nasza sieć sprzedaży ciągle się powiększa, a plany przewidują dalszą ekspansję na rynki pozaeuropejskie.
NeoNail należy do firmy Cosmo Group, która posiada w swoim portfolio również inne marki kosmetyczne: Revi Titanum Nails, Black Lashes oraz MylaQ. Czym różnią się poszczególne brandy?
Wiodącym brand’em Cosmo Group jest marka lakierów hybrydowych NeoNail. Rozwijamy też poszczególne marki, które dedykowane są do zupełnie innych grup docelowych, ale zamysł jest jeden: tworzyć najwyższą jakość i odpowiadać na wszystkie potrzeby kobiet. Z sub-brand’em MylaQ trafiamy do młodszych konsumentek (16-24 lata), które rozpoczynają swoją przygodę z lakierem hybrydowym i dysponują mniejszym budżetem. W tym roku produkty MylaQ można kupić w 170 drogeriach Hebe. Revi Titanium Nails, czyli produkty do wykonania manicure metodą tytanową, to kolejny brand z naszego portfolio produktów do paznokci. Marka skierowana jest wyłącznie do salonów kosmetycznych, ponieważ manicure tytanowy mogą wykonywać osoby, które ukończyły specjalne szkolenia. Black Lashes to marka dla profesjonalistów, skierowana do salonów, które specjalizują się w zabiegach przedłużania rzęs. Najmłodszym, bo tegorocznym brand’em w portfolio Cosmo Group, jest NEO Make Up, czyli kosmetyki kolorowe w segmencie premium.
NeoNail oferuje szeroki asortyment produktów, od 300 kolorów lakierów hybrydowych po akcesoria do stylizacji i pielęgnacji paznokci. Co i dlaczego sprzedaje się najchętniej w Polsce?
Największą popularnością cieszą się nasze nowości, które są odpowiedzią na trendy panujące w modzie i branży beauty. Polki chcą się wyróżniać, kolorem podkreślić swoją osobowość, a my im to zapewniamy. Jeśli chodzi o jesień, to hitem są mieniące się lakiery Illuminate by Kasia Sokołowska oraz kolekcja Fall in Love. Analizując holistycznie trendy sprzedaży, największą popularnością cieszą się odcienie różu i czerwieni.
Co sądzi Pan o podejściu Polek do profesjonalnej stylizacji i pielęgnacji paznokci?
Polki zwracają coraz większą uwagę na stylizację dłoni i paznokci, w końcu to jeden z elementów wizerunku kobiety. Są też coraz bardziej odważne w zakresie stylizacji, szukają najmodniejszych odcieni oraz ciekawych zdobień. Dlatego zapewniamy nie tylko trwały manicure, ale też pozwalamy na zaspokojenie potrzeby tworzenia, kreatywności i odrobiny eksperymentów. Kobiety szukają delikatnych brokatowych zdobień, multikolorowego pyłku, koloru zmieniającego się pod wpływem temperatury. Potrzebują także odpowiednich akcesoriów i produktów. I my im to zapewniamy.
Jakie trendy obecnie panują na światowym rynku w branży stylizacji i pielęgnacji paznokci? Czym różnią się polskie klientki od tych z innych części świata?
Świat lakierów jest mocno związany z branżą fashion, dlatego nasze kolekcje są odpowiedzią na światowe trendy. Polki są otwarte na kolory i eksperymentowanie z nowymi wzorami, kolorami czy koncepcjami zdobień. To, czego udało nauczyć się Polki, czyli samodzielnego wykonywania manicure naszymi produktami, jest obecnie bardzo trudne do powtórzenia na innych rynkach. To praca na wiele lat, wymaga inwestycji i wciąż jest przed nami, więc na razie poza Polską rozwijamy się w kanale profesjonalnym.
Ambasadorkami NeoNail są Julia Wieniawa, Katarzyna Sokołowska, Joanna Krupa. Współpracujecie Państwo również z Dawidem Wolińskim i marką Mohito. Czy kampania wykorzystująca dobrze znane i rozpoznawane nazwiska/marki jest gwarancją sukcesu?
Poszerzamy współpracę z ambasadorami marki, która doskonale się sprawdza przy tworzeniu kolekcji. Jednak znane nazwisko to za mało. Starannie dobieramy osoby, z którymi współpracujemy, i którym powierzamy komunikację naszych marek. Dbamy o to, aby nasi ambasadorzy ułatwiali naszym konsumentkom identyfikację z marką. Gwiazdy, które zaprosiliśmy do współpracy, to osoby, które wyróżniają się profesjonalizmem, pracowitością i dążeniem do perfekcji. Ponadto zawsze ceniliśmy sobie pracę w rodzinnej, ciepłej atmosferze. Angażując do współpracy przyjaciół: Julię Wieniawę, Joannę Krupę, Dawida Wolińskiego i Kasię Sokołowską, mamy gwarancję, iż efekty wspólnej pracy zawsze będą doskonałe.
NeoNail to najbardziej innowacyjna firma na rynku w swojej kategorii, m.in. za sprawą Klubu NeoNail, będącego pierwszym w Polsce programem lojalnościowym w formie aplikacji mobilnej w branży lakierów hybrydowych. Na czym polega jego nowoczesny charakter?
Program lojalnościowy NeoNail jest funkcjonalny, prosty w obsłudze, a jego instalacja zajmuje kilka chwil. Każda wydana złotówka to jeden punkt w aplikacji. Zebrane punkty można wymieniać na atrakcyjne nagrody, takie jak lakiery, pyłki, ale także klubowe gadżety. W aplikacji pojawiają się promocje czasowe tylko dla klubowiczów oraz konkursy i quizy z atrakcyjnymi nagrodami.
Jakie inne innowacyjne działania Państwo wdrażają?
Kolejne dopiero przed nami, ponieważ nasze plany na 2019 rok są bardzo ambitne. W przyszłym roku planujemy rozpocząć budowę centrum badawczo-rozwojowego w Poznaniu. To projekt, który pozwoli nam stać się jeszcze bardziej innowacyjną firmą.
Big idea marki na 2018 rok została oparta na haśle +10 do kobiecości. Czy może Pan przybliżyć szczegóły tej kampanii?
W naszym rozumieniu kobiecość to jedno z najbardziej złożonych, uniwersalnych pojęć. Oznacza styl, charakter, odwagę, piękno, wytrwałość, pewność siebie, radość, ale przede wszystkim prawdziwe życie, jakie prowadzi każda z kobiet. Nasza kampania pokazuje, że NeoNail jest pewnym partnerem i towarzyszy kobietom w każdej sytuacji: w domu, w pracy, podczas wieczornych spotkań. Dzięki lakierom NeoNail manicure zawsze jest perfekcyjny - a to gwarancja kobiecości i stylu.