Polacy lubią adrenalinę

2018-05-21 | 09:00

Zaznaczył Pan, że w branży retail posiadają Państwo dwie strategie sprzedaży. W przypadku wysp jest to pełna oferta, w sklepach partnerów – wybrane przeżycia. Z czego wynika różnica?

Na wyspie jest sprzedawca, który w każdej chwili może doradzić i w razie potrzeby wydrukować voucher na każdą naszą ofertę. W sieciach partnerskich jesteśmy ograniczeni miejscem, dlatego dostosowujemy ofertę do potrzeb Klientów. Analizę zachowań konsumentów prowadzimy w czasie rzeczywistym. Wiemy, co najlepiej się sprzedaje, możemy szybko zareagować. Zresztą ten model działania przenieśliśmy z e-commerce, od którego zaczęliśmy naszą działalność w Polsce.

Jakie są Państwa plany rozwoju w 2018 roku?

W naszej strategii stawiamy na dalszy rozwój partnerskiej współpracy z Carrefourem i Empikiem. W pierwszym przypadku Super Prezenty pojawią się kolejno w supermarketach, co da nam w sumie dostęp do 250 sklepów. Z Empikiem natomiast pracujemy nad nowymi formatami sprzedaży oraz nowymi akcjami promocyjnymi. Prowadzimy również obiecujące rozmowy z galeriami handlowymi. Planujemy kilka otwarć, ale wolę nie uprzedzać faktów. To będą wyspy, które są dla nas prostszą formułą pod względem organizacyjnym, ale rozważamy też w przyszłości inwestycję w sklepy. Rozmawiamy również z sieciami retail.

A co z ofertą dla Klientów indywidualnych? Czym zaskoczycie Państwo swoich Klientów w najbliższym czasie?

Ludzie pragną cały czas nowych emocji, dlatego na bieżąco rozbudowujemy nasze portfolio atrakcji, i to nawet o kilkaset ofert rocznie, kierując się różnymi wskaźnikami, jak demografia, region, płeć itd. Nie mogę jednak zdradzić, czym zaskoczymy Klientów, bo nie byłoby niespodzianki. Mogę jedynie zapewnić, że będzie ona miła, emocjonująca i niepowtarzalna.

Podczas gdy większość firm rozwija e-commerce, Państwo zaczynają sprzedawać w sklepach i galeriach handlowych. Czym podyktowany jest ten ruch?

To jest naturalna tendencja. Na polskim rynku tą drogą przeszedł choćby mBank, w USA w offline inwestuje Amazon. Po prostu trzeba być w retailu, bo ludzie potrzebują bezpośredniego kontaktu, spotkania z drugim człowiekiem twarzą w twarz. O tym, że to właściwy kierunek, świadczą nasze wyniki sprzedaży.

Na jakim poziomie się one kształtują?

W ostatnich latach osiągamy średnio 50 proc. wzrost sprzedaży. Spodziewamy się, że ten trend wzrostowy w najbliższych latach w naszej branży się utrzyma. W tym celu rozwijamy ofertę i sieć sprzedaży. Naszym planom sprzyja też dobra koniunktura gospodarcza.

Oferta Super Prezentów to doskonały prezent na wiele okazji. Jakie zatem okazje najczęściej skłaniają Klientów do sięgnięcia po prezenty w formie przeżyć?

Działamy w branży prezentowej, więc nasze produkty są kupowane za każdym razem, kiedy nadarzy się okazja, jak Boże Narodzenie, Dzień Matki, walentynki, zaręczyny, wieczory panieńskie i kawalerskie, imieniny lub urodziny. Wiemy jednak od naszych partnerów, że np. wyjazd do SPA bywa formą podziękowania za pomoc w organizacji ślubu. Jest też kategoria, której nie da się precyzyjnie dookreślić, czyli prezenty kupowane spontanicznie, bez żadnej okazji, pod wpływem impulsu. W naszej ofercie znajdzie się coś dla każdego. Nawet na Dzień Dziecka, kiedy stawiamy na prezenty bardziej rodzinne – jak zabawa w parku rozrywki, warsztaty robienia cukierków czy tunel aerodynamiczny – które pozwalają spędzić czas razem z często bardzo zajętymi rodzicami.

Są Państwo obecni na kilku rynkach europejskich. Jakie najważniejsze różnice w działalności warto wskazać, zestawiając działalność na naszym rynku z zagranicą?

Mamy bardzo dobre doświadczenia w prowadzeniu biznesu w Polsce. Powiedziałbym wręcz, że na tle Litwy i Łotwy, nasz kraj wypada nawet lepiej, bo mamy elastyczny rynek pracy i mniejszą biurokrację. Jakiś czas temu rozważaliśmy wejście na Białoruś i do Rosji, ale porzuciliśmy te plany, bo zasady funkcjonowania nie są w tych krajach transparentne.

Które aspekty wyróżniają Super Prezenty na tle konkurencji?

Przede wszystkim jest to jakość naszej oferty, sprzedaży i obsługi Klienta. Osiągamy ją m.in. dzięki rosnącej społeczności kilkuset sprawdzonych partnerów, których wspólnym mianownikiem jest Super Prezent zbudowany wokół pozytywnych emocji. Niewiele firm przywiązuje taką wagę do doświadczeń Klientów i współpracy jak my.

Który z prezentów znajdujących się w ofercie Państwa firmy podoba się Panu najbardziej?

Nie chciałbym w żaden sposób wartościować, ale na mnie piorunujące wrażenie zrobiły supersamochody. Nie jestem samochodziarzem, ale kiedy wszedłem do maszyny, która kosztuje nawet milion złotych, poczułem wibrację silnika, wcisnąłem gaz do dechy i po 3 sekundach osiągnąłem 100 km, to potem już nawet nie patrzyłem na prędkościomierz. Byłem tak zaaferowany prowadzeniem 700-konnej bestii, że z pewnością nigdy tego nie zapomnę. Adrenalina jest niesamowita. Moja żona natomiast woli podarunki bardziej relaksujące. Z przyjemnością wspomina np. masaż, który dostała ode mnie w formie Super Prezentu.

Jak oceniają Państwo przyszłość swojej branży?

Prezenty w formie przeżyć mają olbrzymi potencjał. Według niektórych prognoz polski rynek może urosnąć nawet kilkanaście razy. My będziemy dalej rozwijać ofertę i kanały dystrybucji, mamy jasno opracowaną strategię i jesteśmy zdeterminowani, żeby ją konsekwentnie realizować. Chcemy, zapewnić dostęp do niezwykłych przeżyć wszystkim, nie tylko Klientom w kanale online.

A czy na rynku jest jeszcze miejsce na nowych graczy?

Nowi gracze, owszem, pojawiają się, próbują własnych sił i często znikają z branży, bo nie mają wyczucia tego bardzo wrażliwego rynku, czyli naszego know-how.

Tagi: Super Prezenty Wojciech Stefańczyk
Oceń artykuł:

Źródło: Super Prezenty

Polacy lubią adrenalinę

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.