Konkurencja w branży odzieży sportowej na całym świecie jest bardzo duża. Jak planują Państwo umacniać markę na rynku? Czy jednym ze sposobów przyciągnięcia większej rzeszy klientów jest aspekt modowy Państwa produktów?
Kolekcja adidas by Stella McCartney to pierwsza w historii kolekcja kobiecych strojów sportowych w pełni łącząca niepowtarzalny styl projektantki i funkcjonalność rozwiązań technologicznych. Zatem styl i technologia muszą się uzupełniać. Naszym zdaniem w dzisiejszym świecie kluczowa jest też komunikacja z odbiorcami. Dziś tym, co kreuje rynek i napędza sprzedaż, są gusta młodych ludzi i trendy, za którymi oni podążają. W otaczającym nas cyfrowym świecie wszystko toczy się szybciej, a bariery komunikacyjne nie istnieją. Dlatego kluczowe jest stworzenie odpowiedniej strategii komunikacyjnej i jej perfekcyjna realizacja, dzięki której marka, rozumiejąca potrzeby jej kluczowych konsumentów, będzie tworzyć trendy, a nie tylko za nimi podążać. Innym aspektem przewagi konkurencyjnej jest silna, stabilna nowoczesna sieć dystrybucji.
Ostatnio otworzyliście Państwo salon z zupełnie innym wystrojem wnętrza adidas Homecourt. Czym charakteryzuje się wprowadzany w Polsce przez Państwa nowy koncept meblowy?
adidas Homecourt to nie tylko koncept meblowy to przede wszystkim zwrócenie uwagi na klienta i jego potrzeby. W naszym sklepie ma się on poczuć jak na największej arenie sportowej niezależnie od dyscypliny, czy to jest piłka nożna, koszykówka czy lekkoatletyka. Klient jest w centrum uwagi, już od samego wejścia do sklepu, przechodząc przez tunelu czuję się tak jak prawdziwi zawodnicy wychodząc na murawę.
Sport bez emocji nie istnieje, dlatego w naszych sklepach emocje buduje nie tylko wejście, ale i cały wystrój wnętrza z jego centralnym punktem – areną sportu oświetloną lampami zainspirowanymi reflektorami stadionowymi. To szczególne miejsce, w którym prezentujemy nasz sztandarowy produkt – obuwie. Wokół areny sportu prezentujemy tematycznie pozostały asortyment z najnowszych kolekcji adidas.
Szczególne emocje wzmagają także sportowcy związani z adidas, których wizerunki obecne są w Homecourt na wyciągnięcie ręki. Pozwalają one poczuć się każdemu klientowi wyjątkowo i choć na chwile utożsamić ze swoim idolem.
Brzmi fantastycznie. A czy w przymierzalni też można poczuć się wyjątkowo, jak sportowiec?
W Homecourt pomyślano o wszystkim. Szczególnie o przymierzalniach, które zainspirowane są zawodniczymi szatniami. To raczej pokój przymierzalni z wydzielonymi boksami, niż ciasne klatki z zasłonkami. Tam naprawdę można poczuć się jak Leo Messi, który przygotowuje się do kolejnego wygranego meczu. A osoba towarzysząca może sobie wygodnie usiąść na stadionowym krzesełku lub ławce rezerwowych.
Nowy koncept meblowy Homecourt został wprowadzony m.in. w Pekinie. Gdzie jeszcze możemy go zobaczyć? Gdzie i kiedy będzie można go zobaczyć w polskich salonach?
Homecorut w Polsce już jest m.in. w monobrandowym sklepie w Gdyni i Wrocławiu oraz dwubrandowym adidas Reebok w Bydgoszczy. Jako globalna marka inwestujemy na rynkach najdynamiczniej rozwijających się , dlatego pierwszy pilotażowy sklep adidas Homecourt powstał w Pekinie. Zaraz po nim w Ameryce Południowej Rio De Janeiro, a chwilę później pojawił się w Europie. Chcieliśmy, aby Polscy klienci jak najszybciej mogli poczuć sportowe emocje podczas zakupów, dlatego natychmiast wprowadzamy Homecourt w naszych najnowszych projektach.
W bieżącym roku planujemy kilka kolejnych otwarć opartych o koncept Homecourt między innymi w Krakowie, Poznaniu i Warszawie.
Wspomniała pani o sklepach dwubrancdowych. Jak w nich wygląda nowy koncept?
Sklepy dwubrandowe tworzymy w takich lokalizacjach, które wymagają poszerzonej oferty produktowej w jednym miejscu. Format dwubrandowym adidas Reebok to optymalne rozwiązanie, dla klientów, którzy oprócz oferty stricte sportowych szukają produktów unikatowych do treningu cross fit, les milles, czy UFC. Tylko w sklepie dwubrandowwym obok Leo Messi można spotkać Joanne Jędrzejczyk, naszą sześciokrotną Mistrzynię Świata, czterokrotną Mistrzyni Europy oraz pięciokrotna Mistrzyni Polski w muay thai, ambasadorkę marki Reebok.