Zatrzymanie tendencji spadkowej w grupie, które widać w wynikach III
kwartału zawdzięczamy przede wszystkim prowadzonej od ubiegłego roku
restrukturyzacji, a także szeroko zakrojonemu programowi poprawy
jakości - tak wyniki finansowe za III kwartał komentuje Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.
Ten drugi element oznacza nie tylko lepszą ofertę naszych restauracji, ale wiąże się też z głębokimi i systemowymi zmianami zarządzania sieciami i wdrożeniem polityki prosprzedażowej. Na razie efekty widoczne są w sieciach Sphinx i WOOK. W przypadku tej drugiej sieci zanotowaliśmy 15-procentowy wzrost obrotów w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Z kolei w sieci Sphinx proste porównanie przychodów nie daje pełnego obrazu sytuacji, ponieważ liczba restauracji w trzecim kwartale 2009 była większa niż obecnie, a do przychodów mogliśmy zaliczyć pokaźne obroty generowane w kilku z ówczesnych najlepszych lokalizacji. Pomimo utraty tego potencjału, na porównywalnym portfelu restauracji Sphinx osiągnęliśmy w III kwartale 2010 roku 5-procentowy wzrost przychodów rok do roku. Podobne działania prosprzedażowe zamierzamy rozpocząć w IV kwartale dla sieci Chłopskie Jadło – zapowiada Mariola Krawiec-Rzeszotek.
Rozpoczęliśmy nabór kandydatów na franczyzobiorców naszych konceptów. Rozmowy podjęte z osobami zainteresowanymi poprowadzeniem pełnowymiarowych restauracji już w październiku zaowocowały podpisaniem pięciu nowych umów o współpracy franczyzowej. W ten sposób liczba restauracji zarządzanych przez franczyzobiorców wzrosła do 57 a prowadzonych przez spółkę spadła do 48. To dobry początek zakładanych przez nas zmian w strukturze własności sieci – mówi Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes Sfinksa.
Tagi: