Coraz więcej osób inwestuje w przeżycia

2018-04-25 | 09:00

Rok 2017 zamknęli Państwo z blisko 50 punktami sprzedaży. Jakie są plany dalszej, ogólnopolskiej ekspansji sieci sprzedaży stacjonarnej?

Obecnie mamy sklepy w większości dużych centrów handlowych, czyli w miastach powyżej 150 000 mieszkańców. Planujemy dalszą ekspansję i w przeciągu kilkunastu miesięcy na pewno przekroczymy liczbę 55 punktów sprzedaży obsługiwanych przez naszych Doradców. Jednakże w rozwoju sprzedaży skupiamy się na zwiększeniu dostępności naszych prezentów dla Klienta, czyli nad wejściem z naszym produktem do partnerskich sieci retail. Jako pierwsi w Polsce w 2008 r. wprowadziliśmy prezenty w formie przeżyć do sieci detalicznej. Aktualnie jesteśmy obecni z wybraną ofertą w takich sklepach jak Auchan, Tesco, Inmedio, 1minute, Kolporter i Carrefour. Dzięki integracji systemowej i ze wsparciem zaufanych Partnerów i pośredników takich jak m.in. ePay Polska szykujemy nowy projekt dedykowany właśnie zewnętrznym sieciom sprzedaży.

Na czym będzie on polegał?

Myślimy o nowoczesnych multimedialnych ekspozytorach, na których Klient znajdzie produkt dedykowanym do retail - prezent w postaci Pakietów Przeżyć. Każdy Pakiet zawiera kilkadziesiąt atrakcji w formie przeżyć i jest to rodzaj opłaconego z góry biletu, który uprawnia obdarowanego Pakietem do wybrania i zrealizowania jednego konkretnego przeżycia w wybranej lokalizacji w Polsce. Np. z “Pakietu Przeżyć dla Niego”, za który kupujący zapłaci w sklepie 169 zł,  obdarowany będzie mógł bez dodatkowych dopłat i bez wiedzy ile kosztował Pakiet, zrealizować jedno z 90 przeżyć takich jak Lot w symulatorze F-16, nurkowanie, jazda quadem, kurs kiperski, wizyta w barber-shopie, strzelanie z karabinu kałasznikow czy spacer po fasadzie wieżowca Walk in the Sky. Oprócz nowoczesnego opakowania i przewodnika “Polska Pełna Przeżyć”, który będzie ciekawym dodatkiem zawartym w Pakiecie, obdarowany uzyskuje wolność wyboru i możliwość realizacji tego przeżycia, które najbardziej mu odpowiada. A każdy Pakiet jest zawsze ważny 12 miesięcy, więc nie zabraknie czasu na realizację marzeń i rozwijanie swoich pasji. 

A jakie działania planują Państwo podjąć on-line?

W minionym roku dokonaliśmy dużej zmiany, ponieważ z sukcesem zakończyliśmy projekt wprowadzenia nowej, responsywnej strony internetowej. Nowy wygląd i zastosowane ulepszenia m.in. nowe filtry i intuicyjna nawigacja, doprowadziły do podniesienia współczynnika konwersji, czyli liczby kupujących na 100 osób odwiedzających nasz sklep internetowy. Pracujemy też nad rozwojem i optymalizacją naszych stron dedykowanych projektom autorskim. Oprócz wprowadzania funkcjonalności zakupu z jednoczesną rezerwacją terminu realizacji czyli opcji zakupu “biletu na przeżycie” np. na stronie Kolacji w Ciemności (www.ditd.pl) pracujemy również nad ujednoliceniem systemu rezerwacji na wszystkich stronach, m.in Walk in the Sky (www.wits.pl). Udoskonalamy strone symulatora F-16 (www.f-16symulator.pl) oraz planujemy uruchomienie strony promującej jazdy po mieście superautami tj. Ferrari i Lamborghini.

Wyjątkowy Prezent posiada swoje punkty sprzedaży w centrach handlowych. Jakimi zasadami kierujecie się Państwo podczas wyboru określonej lokalizacji handlowej?

Właściciele centrów handlowych zaczynają nas postrzegać nie tylko jako największa w Polsce sieć handlowa wyspecjalizowana w sprzedaży prezentów, ale również jako Partnera mogącego wprowadzić na teren obiektu ciekawe atrakcje, mogące urozmaicić Klientowi spędzanie czasu. W dobie rosnącego znaczenia e-commerce w sprzedaży, centra pracują nad zmianą swojego wizerunku z obiektu handlowego, na miejsca oferujące świetne doznania kulinarne, ciekawą rozrywkę i niebanalne atrakcje. Aktualnie prowadzimy z kilkoma Partnerami rozmowy o wprowadzeniu ciekawych konceptów rekreacyjnych. Dla nas możliwość oferowania nie tylko prezentów, ale również realizowania ciekawych usług jest o wiele ciekawszym długofalowo modelem współpracy. Liczymy zatem na otwartość centrów handlowych na takie pomysły, co wiąże się często ze zmianą ich strategii.

Rozwijają Państwo również tradycyjny model sklepowy. Jakie kryteria biorą Państwo pod uwagę w tym aspekcie?

Analiza potencjału sprzedaży i pozostałych parametrów biznesowych jest tu kluczowa, bo każdy sklep naszej sieci musi dość szybko osiągnąć pozytywną rentowność. To nie są dla nas miejsca marketingu - w każdej lokalizacji liczy się realny zwrot na inwestycji.  W tym roku planujemy przede wszystkim umocnić się w lokalizacjach, w których mamy już pojedyncze sklepy i dopracowaną ofertę, czyli tam gdzie warto wykorzystać efekt skali. Niewykluczone jednak, że pojawimy się w miastach powyżej 150 000 mieszkańców, w których nie ma jeszcze naszego sklepu.

Państwa oferta nieustannie się rozwija. Kolacja w Ciemności i Walk In The Sky to tylko dwa ciekawe przykłady z szerokiej gamy emocjonujących doznań.

To prawda, to nasze flagowe produkty, które cieszą się największą popularnością. W związku z tym rozwijamy ich dostępność w innych częściach Polski. Od marca 2018 r. Kolację w Ciemności można już skosztować w Łodzi, a od maja 2018 r. w tym samym mieście będzie można skorzystać z Walk in The Sky. Natomiast jeszcze w tym roku planujemy zadebiutować z naszym ekstremalnym zejściem z wieżowca w innych miastach Polski, m.in. w Poznaniu.

Jakie inne przeżycia cieszą się popularnością?

Dużą popularnością cieszą się nasze prezenty związane z obcowaniem z kulturą i sztuką np. vouchery dla Dwojga do Teatru. Dlatego na pewno będziemy pracować nad poszerzeniem naszej oferty zarówno o kolejnych partnerów, jak i miasta. W sezonie letnim bardzo dobrą sprzedaż mają pakiety związane z atrakcjami realizowanymi w wodzie. Tutaj szczególnie należy wyróżnić FlyBoard oraz Water Jet Pack, które z sezonu na sezon są coraz bardziej popularne. W związku z tym wprowadziliśmy do oferty nowość jaką jest FlyRide, czyli latający skuter wodny dla dwóch osób.

Wyjątkowy Prezent kieruje swoją ofertę także do firm. Jakim zainteresowaniem cieszą się te usługi?

W ciągu 10 lat sprzedaży wyjątkowych prezentów do firm zrealizowaliśmy zamówienia dla ponad 5 tys. podmiotów. Obecnie spotykamy się z tzw. rynkiem pracownika, zresztą sami tego doświadczamy. Jako firma zatrudniająca prawie 200 osób wyzwaniem jest zatrudnienie i utrzymanie odpowiednich osób w sprzedaży. Z tego powodu firmy prześcigają się też w ofertach dodatkowych dla swoich obecnych lub przyszłych pracowników, a nasze prezenty to doskonałe rozwiązanie dla motywacji, nagradzania i wyróżniania. Co ważne, dodatki dla pracowników przestają być domeną dużych firm, z którymi współpracujemy już od wielu lat, ale coraz częściej są to również przedsiębiorstwa z sektora MŚP.

Czy klient biznesowy jest bardziej wymagający od indywidualnego?

Klient biznesowy zdecydowanie różni się od klienta indywidualnego, ponieważ kupując prezent musi jednocześnie spełnić oczekiwania zarówno swojego pracownika, jak i przedsiębiorstwa. Dlatego firmy coraz częściej decydują się na prezenty w formie przeżyć, które w odróżnieniu do bonusów pieniężnych czy innych fizycznych prezentów polepszają wizerunek firmy wśród pracowników. Z pewnością można spodziewać się, że pracownicy, których marzenia spełniają przedsiębiorcy, będą bardziej lojalni i przywiązani do firmy i jej wartości.

Przez 10 lat swojej działalności Wyjątkowy Prezent zrealizował ponad 500 000 marzeń - prezentów w formie przeżyć. Czy w ciągu kolejnej dekady uda się pobić ten rekord?

Jestem przekonany o tym, że pobijemy ten rekord. Ostatnie 10 lat to nie tylko spełnienie ponad pół miliona marzeń, ale przede wszystkim uświadamianie Polaków, że warto mieć pasje i je rozwijać. Jednocześnie naszą misją jest przekonanie Polaków, by wyjątkowymi prezentami inspirowali swoich bliskich do szukania ciekawych i nowych doświadczeń w życiu, których nie da im prezent materialny. Właśnie tą drogą chcemy podążać. Będziemy dalej promować aktywny styl życia oraz zachęcać do eksplorowania świata w celu szukania ciekawych i nowych emocji. Każdy z ekipy stojącej za marką Wyjątkowy Prezent ma jakieś ciekawe zainteresowanie lub pasję, w której się realizuje i bardzo byśmy chcieli, aby każdy Polak posiadał takie własne hobby przynoszące mu radość. Wierzę w naszą misję i wiem, że przełoży się to na świetne wyniki sprzedaży. Bardziej jednak mnie cieszy to, że każdego dnia ponad 300 osób dzięki nam ma uśmiech na twarzy, bo właśnie zrealizowały jakiś wyjątkowy prezent.

Tagi: Wyjątkowy Prezent Jakub Matuszewski
Oceń artykuł:

Źródło: Wyjątkowy Prezent

Coraz więcej osób inwestuje w przeżycia

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.