Verona to także sklep internetowy. Czy Państwa przychody wskazują, że w dzisiejszych czasach zakupy rzeczywiście przenoszą się do Internetu?
Porównując okres od października 2018 roku do analogicznego okresu w 2017 roku, odnotowaliśmy znaczący wzrost sprzedaży marki Verona. To pozwala nam przypuszczać, iż Klienci coraz częściej decydują się na ten rodzaj zakupów, ale i potwierdza skuteczność naszych działań w zakresie rozwoju sprzedaży online. Stawiamy na omnichannel. Nasz Klient może zamówić biżuterię przez stronę verona.pl z dostawą do domu lub odebrać ją w wybranym przez siebie salonie. Chcemy, aby to Klienci zdecydowali o tym, co jest dla nich najbardziej wygodne, dlatego równolegle rozwijamy oba kanały sprzedaży - online i offline.
Dziś trudno wyobrazić sobie sprzedaż bez kanału online. Czy sądzi Pani, że to dobra forma sprzedaży biżuterii, skoro nie można jej dotknąć ani przymierzyć?
Klienci wyposażeni w nowoczesne technologie mają dostęp do większej ilości informacji niż kiedykolwiek wcześniej. Trendy światowe wskazują, że sprzedaż w Internecie będzie rosła, a tym samym podniosą się oczekiwania z nią związane. Klienci chętnie zamawiają biżuterię, za którą stoi wiarygodna marka, a jej wzory można zobaczyć w salonach stacjonarnych. Dokonując takiego zakupu, czują się bezpiecznie. Wiedzą, że zdjęcia prezentowane w sklepie internetowym będą oddawały rzeczywisty wygląd produktów dostarczonych pod wskazany adres. Wielu Klientów ceni sobie możliwość zamówienia biżuterii oraz spokojnego obejrzenia jej w zaciszu domowym. Mają świadomość, że w ciągu 30 dni mogą dokonać zwrotu i nie będzie się to wiązało z żadną opłatą. To również wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy stronią od zgiełku galerii handlowych, szczególnie w okresach przedświątecznych.
Wróćmy do współpracy Verony z lokalnymi jubilerami. Na czym ta kooperacja dokładnie polega?
Lokalni jubilerzy z całej Polski, po spełnieniu określonych kryteriów, mają możliwość zakupienia biżuterii Verona w trzech kanałach dystrybucji hurtowej: w centrali firmy, w porozumieniu z Przedstawicielami Handlowymi oraz poprzez specjalnie dla nich stworzony panel online. Poprzez systematyczną ekspansję oraz budowanie pozycji w otoczeniu najbardziej rozpoznawalnych marek biżuteryjnych w Polsce, dajemy Partnerom doskonałe narzędzia wsparcia sprzedaży. W ten sposób stworzyliśmy stabilną bazę, umożliwiającą Klientom detalicznym zakup biżuterii Verona w ponad 400 salonach jubilerskich w całym kraju.
Z niezależnymi jubilerami ściśle są związane Państwa plany rozwoju. Czy może Pani przybliżyć szczegóły tej strategii?
Obecnie duża część rynku jubilerskiego jest w rękach niezależnych jubilerów lub małych brand’ów. Chcemy konsolidować współpracujących z nami, lokalnych jubilerów, włączając ich do sieci partnerskiej pod marką Verona. W kwietniu tego roku, w Galerii M1 w Krakowie, otworzyliśmy nasz pierwszy salon partnerski z niezależnym jubilerem. Dla Klienta detalicznego różnice w tych punktach nie są zauważalne. Bez względu na to, czy dokonuje zakupu w salonie Verona, czy w salonie partnerskim, znajdzie tu tę samą biżuterię oraz równie wysoką jakość obsługi. Punkty partnerskie firmujemy naszym logotypem i aranżacją. Szkolimy i wspólnie budujemy świadomość brand’u - dajemy swobodę, jakiej potrzebują niezależni jubilerzy oraz know-how, jaki mamy z prowadzenia sieci Verona oraz YES.
Pomimo, że Verona jest młodszą marką, jest już laureatem licznych nagród branżowych. Które aspekty jej działalności zostały docenione najbardziej?
Jest mi niezmiernie miło, iż branża docenia nasze starania. Podczas ubiegłorocznej Gali Retail Awards odebraliśmy wyróżnienie od Polskiej Rady Centrów Handlowych w dwóch kategoriach: Nowa Sieć Handlowa Roku oraz Obsługa Klienta. Obecny rok jest równie obiecujący. W marcu sieć salonów Verona była analizowana przez Państwowy Instytut Badania Jakości. Na tle głównych 9 rozpoznawalnych marek jubilerskich w Polsce zajęliśmy pierwsze miejsce w kategorii „Doradztwo” oraz drugie miejsce w podsumowaniu ogólnym. Co więcej, zaledwie miesiąc temu PRCH na Gali Retail Awards wyróżniło nas za Ekspansję Roku. Jednak naszym największym sukcesem są ludzie, którzy na co dzień tworzą markę. Bez osób, które wspierają mnie w codziennej pracy, nie byłoby pozostałych wyróżnień, z których jestem bardzo dumna.
Jest Pani osobą odpowiedzialną za rozwój marki Verona. Jakie predyspozycje osobowościowe / umiejętności są najbardziej pomocne w realizacji stawianych przed Panią celów?
W budowaniu strategii oraz rozwoju marki Verona z pewnością pomagają mi konsekwencja w działaniu oraz komunikatywność. Dbałość o kompleksowe plany i staranne przygotowanie daje mi wiarę oraz siłę w realizowaniu założonej strategii. Co więcej, czerpię z tego energię, która pozwala mi zarażać współpracowników swoimi pomysłami. Kiedy patrzę na wspaniałe efekty oraz nagrody, jest jej coraz więcej! Jestem człowiekiem czynu - to z pewnością jedna z tych cech, które wpływają na to, iż marka, za którą jestem odpowiedzialna, ma już kilka małych i dużych sukcesów.
Przed nami okres świąteczny, bardzo intensywny szczególnie dla branży handlowej. W jaki sposób przygotowują się Państwo do tego specjalnego czasu?
Nasi Klienci od 6 listopada mogą skorzystać z promocji Świąteczne Okazje. W tym roku proponujemy im rabat 20% przy zakupie dwóch sztuk biżuterii lub 40% przy zakupie trzech sztuk. To sprawdzony mechanizm, który cieszy się uznaniem wśród naszych stałych Klientów, ponieważ daje możliwość obdarowania kilku osób bez nadwyrężania domowego budżetu. Przypominamy o promocji świątecznej w prasie kobiecej, centrach handlowych oraz w naszych mediach społecznościowych. Zachęcamy nie tylko ofertą konsumencką, ale też przepięknymi, rodzinnymi fotografiami z dedykowanej sesji zdjęciowej, które tworzą naszą tegoroczną aranżację. Wszystko po to, by zapisać się w pamięci naszych Klientów, którzy lada moment staną przed wyborem prezentów świątecznych dla najbliższych. Verona to prezent. My również chcemy podarować Klientom niespodziankę. Pod koniec listopada wystartowaliśmy ze świątecznym konkursem, w którym nagrodą jest przepiękna biżuteria Verona.
Jak wskazują eksperci, kondycja polskiego rynku dóbr luksusowych wygląda bardzo optymistycznie. Czy YES i Verona również zauważają takie tendencje?
Wyniki sprzedaży w obu sieciach są bardzo obiecujące. Szacujemy zamknięcie roku ze zdecydowanie wyższą dynamiką niż zakładaliśmy. Obserwowane wzrosty są niewątpliwie zasługą każdego, kto wkłada swoją siłę i energię w cały proces sprzedażowy. Ku naszej radości, warunki ekonomiczne oraz założenia na przyszłe lata wskazują, iż sprzedaż dóbr luksusowych będzie stale rosnąć.