Zgoda UOKiK na przejęcie Avans

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-10-17 | 12:00
Należąca do braci Arkadiusza i Sławomira Tomalów spółka OpenMedia uzyskała zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie ponad 100 elektromarketów sieci Avans i ponad 200 umów franczyzowych. Tym samym zakończona została jedna z największych transakcji na rynku Multimedia/RTV/AGD w Polsce.
Rodzina Tomalów będzie teraz zarządzać dwiema markami – Avans i Media Expert, to jest ponad 200 sklepami własnymi i ponad 200 franczyzowymi. Dzięki wzrostowi organicznemu i kolejnym akwizycjom zamierzają zostać liderem rynku w ciągu trzech lat.
Zgoda wydana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów była warunkiem akwizycji sieci Avans przez OpenMedia Sp. z o.o. Priorytetem spółki po pełnym przejęciu jest dynamiczny rozwój sieci sprzedaży, czego dowodem jest fakt, że jeszcze w tym roku pod marką Avans otwartych zostanie kilkanaście nowych elektromarketów. Plany biznesowe zakładają, iż na koniec roku 2013, łączny obrót elektromarketów skupionych w rękach braci Tomalów znacząco przekroczy 2,4 mld zł.
- Widzimy olbrzymi potencjał rozwojowy marki Avans i zakładamy dynamiczny przyrost liczby placówek na terenie całego kraju. Stawiamy na obiekty wolnostojące, retail parki i galerie handlowe. Nie może tu być mowy o przypadkowości. Będą to najlepsze lokalizacje w danym mieście. W latach świetności sieć Avans liczyła kilkaset sklepów w całej Polsce. Naszym głównym celem jest odbudowanie tej silnej pozycji, a punktem wyjścia będzie objęta przez nas sieć ponad trzystu sklepów, zarówno własnych, jak i franczyzowych – mówi Arkadiusz Tomala, Prezes Zarządu OpenMedia.
Nowi właściciele sieci Avans zapowiadają wdrożenie zupełnie nowej strategii marketingowej, intensywnej kampanii reklamowej w prasie, telewizji i Internecie oraz wprowadzenie nowoczesnych form ekspozycji towarów. Posiadając sprawdzone, gotowe formaty, dopasowane do różnych przedziałów metrażowych, do nawet 2 tys. mkw., sieć Avans jest optymalnym najemcą i będzie na nowo przyciągała rzesze klientów do galerii i centrów handlowych.
- W branży Multimedia, RTV i AGD zmiany zachodzą w bardzo szybkim tempie zarówno w zakresie kanałów sprzedaży, jak i preferencji konsumenckich. Sukcesywny rozwój nowych technologii sprawia, że nasz potencjalny klient wymienia swój sprzęt coraz częściej. Planujemy sprostać tego typu wyzwaniom i dlatego też jednym z kluczowych kanałów, który zamierzamy intensywnie rozwijać, będzie sprzedaż internetowa. Jesteśmy przekonani, że to dla nas duża szansa na wzrost - podsumowuje Arkadiusz Tomala.
Przejęcie sieci Avans jest jedną z największych transakcji na rynku sieci elektromarketów w ostatnich latach w Polsce. Nowi właściciele planują budowę biznesu w oparciu o markę, która posiadała wysoki udział w sprzedaży detalicznej i cieszy się wysoką rozpoznawalnością. Jest to niepowtarzalna okazja, a jednocześnie szansa na odtworzenie siły marki ogólnopolskiej oraz na przywrócenie jej wiarygodności kupieckiej. Avans ma szansę odbudować swoją pozycję w branży, poprzez umocnienie brandu, systematyczne rozbudowywanie sieci sprzedaży oraz dostosowanie się do dzisiejszych wymagań rynkowych, a poprzez to na odniesienie sukcesu.
Zobacz sklepy Avans w centrach handlowych

Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Zgoda UOKiK na przejęcie Avans

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.