Należąca do braci Arkadiusza i Sławomira Tomalów spółka OpenMedia uzyskała zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie ponad 100 elektromarketów sieci Avans i ponad 200 umów franczyzowych. Tym samym zakończona została jedna z największych transakcji na rynku Multimedia/RTV/AGD w Polsce.
Rodzina Tomalów będzie teraz zarządzać dwiema markami – Avans i Media Expert, to jest ponad 200 sklepami własnymi i ponad 200 franczyzowymi. Dzięki wzrostowi organicznemu i kolejnym akwizycjom zamierzają zostać liderem rynku w ciągu trzech lat.
Zgoda wydana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów była warunkiem akwizycji sieci Avans przez OpenMedia Sp. z o.o. Priorytetem spółki po pełnym przejęciu jest dynamiczny rozwój sieci sprzedaży, czego dowodem jest fakt, że jeszcze w tym roku pod marką Avans otwartych zostanie kilkanaście nowych elektromarketów. Plany biznesowe zakładają, iż na koniec roku 2013, łączny obrót elektromarketów skupionych w rękach braci Tomalów znacząco przekroczy 2,4 mld zł.
-
Widzimy olbrzymi potencjał rozwojowy marki Avans i zakładamy dynamiczny przyrost liczby placówek na terenie całego kraju. Stawiamy na obiekty wolnostojące, retail parki i galerie handlowe. Nie może tu być mowy o przypadkowości. Będą to najlepsze lokalizacje w danym mieście. W latach świetności sieć Avans liczyła kilkaset sklepów w całej Polsce. Naszym głównym celem jest odbudowanie tej silnej pozycji, a punktem wyjścia będzie objęta przez nas sieć ponad trzystu sklepów, zarówno własnych, jak i franczyzowych – mówi Arkadiusz Tomala, Prezes Zarządu OpenMedia.
Nowi właściciele sieci Avans zapowiadają wdrożenie zupełnie nowej strategii marketingowej, intensywnej kampanii reklamowej w prasie, telewizji i Internecie oraz wprowadzenie nowoczesnych form ekspozycji towarów. Posiadając sprawdzone, gotowe formaty, dopasowane do różnych przedziałów metrażowych, do nawet 2 tys. mkw., sieć Avans jest optymalnym najemcą i będzie na nowo przyciągała rzesze klientów do galerii i centrów handlowych.
-
W branży Multimedia, RTV i AGD zmiany zachodzą w bardzo szybkim tempie zarówno w zakresie kanałów sprzedaży, jak i preferencji konsumenckich. Sukcesywny rozwój nowych technologii sprawia, że nasz potencjalny klient wymienia swój sprzęt coraz częściej. Planujemy sprostać tego typu wyzwaniom i dlatego też jednym z kluczowych kanałów, który zamierzamy intensywnie rozwijać, będzie sprzedaż internetowa. Jesteśmy przekonani, że to dla nas duża szansa na wzrost - podsumowuje Arkadiusz Tomala.
Przejęcie sieci Avans jest jedną z największych transakcji na rynku sieci elektromarketów w ostatnich latach w Polsce. Nowi właściciele planują budowę biznesu w oparciu o markę, która posiadała wysoki udział w sprzedaży detalicznej i cieszy się wysoką rozpoznawalnością. Jest to niepowtarzalna okazja, a jednocześnie szansa na odtworzenie siły marki ogólnopolskiej oraz na przywrócenie jej wiarygodności kupieckiej. Avans ma szansę odbudować swoją pozycję w branży, poprzez umocnienie brandu, systematyczne rozbudowywanie sieci sprzedaży oraz dostosowanie się do dzisiejszych wymagań rynkowych, a poprzez to na odniesienie sukcesu.
Zobacz sklepy Avans w centrach handlowych
Tagi: