Zalando testuje inteligentne roboty w logistyce

2018-10-28 | 14:48

Zalando testuje w swojej siedzibie w niemieckim Erfurcie dwa roboty intralogistyczne firmy Magazino - TORU, które mają usprawnić procesy pakowania i rozpakowywania towarów. Dzięki technologii inteligentnych kamer, urządzenia są w pełni autonomiczne - mogą rozpoznawać, chwytać i transportować poszczególne obiekty.

Głównym celem TORU jest wspieranie pracowników i odciążenie ich od działań nieergonomicznych. Testy potrwają do maja 2019 roku, a następnie roboty zostaną zintegrowane z procesami związanymi z magazynowaniem i kompletacją zamawianych towarów. Inwestowanie w automatyzację i testowanie zrobotyzowanych rozwiązań jest kolejnym krokiem w rozwoju strategii logistycznej Zalando.

Roboty pomogą pracownikom Zalando w trudnych czynnościach związanych z pakowaniem i rozładunkiem.
 
Carl-Friedrich zu Knyphausen, kierownik ds. rozwoju logistyki w Zalando, jest odpowiedzialny za rozwój intralogistyki w firmie i towarzyszył TORU w pierwszych etapach wdrożenia. Teraz zdradza więcej na temat możliwości i wyzwań, jakie niesie ze sobą ta nowa technologia.
 
Jakie są zalety robota TORU i do czego będzie on w Zalando wykorzystywany?
TORU jest autonomicznym robotem, który poprzez wbudowane kamery rozpoznaje otaczające go środowisko, dzięki czemu może się w nim orientować i pracować ramię w ramię z ludźmi. Obecnie testujemy, w jaki sposób możemy wykorzystać go jako autonomicznego robota kompletacyjnego oraz jak zintegrować go z istniejącymi procesami. TORU w szczególności wspiera pracowników w ich codziennej pracy. Naszym celem jest odciążenie pracowników logistyki od działań nieergonomicznych, takich jak na przykład schylanie się, czy sięganie po produkty z najniższych i najwyższych półek. Obecnie TORU jest jednak w stanie chwytać jedynie kartony, w których zazwyczaj znajdują się buty.

Testy są jeszcze na bardzo wczesnym etapie. Obecnie roboty w dużej mierze zajmują się zamówieniami testowymi, ale zrealizowały również kilka prawdziwych zleceń. Po otrzymaniu zamówienia roboty wynajdują, dzięki własnym systemom nawigacyjnym, najlepsze trasy. Wspólnie z Magazino pracujemy nad tym, by TORU były coraz lepsze i szybsze.
 
W jaki sposób roboty wchodzą w interakcję z ludźmi?
TORU podjeżdża do półek w strefie kompletacji zamówień i przetwarza swoją listę tak, jak robi to pracownik. Za pomocą zintegrowanych kamer i skanerów TORU identyfikuje i lokalizuje właściwe przedmioty na półce, zdejmuje je przyssawką i umieszcza w plecaku, a następnie udaje się do stacji transferowej. Robot widzi, kiedy człowiek zamierza przeciąć mu drogę i zatrzymuje się, zanim będzie kontynuował swoje zadanie.
 
Jak testy robota Magazino wpasowują się w strategię logistyczną Zalando?
Od czasu budowy naszego pierwszego centrum zaopatrzeniowego w Erfurcie w 2012 roku inwestujemy w automatyzację. Nawet w trakcie rozwoju naszych przenośników koncentrowaliśmy się na technologii dostarczania produktów do naszych pracowników, zmniejszając w ten sposób odległości do pokonania. Innym przykładem są nasze sortowniki w Mönchengladbach i Lahr, które odciążają naszych kolegów od nieergonomicznych ruchów. Perspektywy dla TORU mogą być podobne. Inwestowanie w automatyzację i testowanie zrobotyzowanych rozwiązań jest zatem kolejnym, konsekwentnym krokiem w rozwoju Zalando i naszej strategii logistycznej.
 
Jak będzie to wyglądało w przyszłości? Czego możemy spodziewać się po automatyce logistycznej?
Będziemy ciągle testować nowe technologie, poszukując jak najlepszego rozwiązania, tak jak miało to miejsce w przypadku sortowników w Mönchengladbach i Lahr. Zalando chce nadal promować wykorzystywanie technologii w logistyce i rozwijać przemysł w tym kierunku. Właśnie dlatego wymiana doświadczeń z naszymi partnerami i kolegami z branży jest bardzo ważna. Kluczowym pytaniem jest, jak maszyny będą mogły wspierać ludzi w przyszłości. Biorąc pod uwagę takie czynniki, jak wymagania dotyczące ergonomii i bezpieczeństwa pracy, wyobrażam sobie, że w przyszłości technologia będzie coraz częściej wykorzystywana do wspomagania czynności i procesów manualnych.

Tagi: E-commerce / Omnichanel Zalando Carl-Friedrich zu Knyphausen TORU
Oceń artykuł:

Źródło: Zalando

Zalando testuje inteligentne roboty w logistyce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.