Współpraca szansą polskiego rolnictwa

2019-09-12 | 16:00

Branża rolno-spożywcza to ważna dziedzina polskiej gospodarki. Sektor niesie ze sobą ogromny potencjał rozwoju, ale żeby go w pełni wykorzystać potrzebna jest współpraca na wielu poziomach. O wspólnych działaniach administracji, organizacji branżowych czy globalnych marek i przetwórców rozmawiali paneliści debaty „Współpraca czy rywalizacja? Gdzie tkwi klucz do sukcesu?”.

- Nie chcemy konkurować ilością, ale jakością polskiej żywności. Dlatego niezbędna jest współpraca – pomiędzy rolnikami, administracją czy sektorem prywatnym – handlem i dystrybucją, przetwórcami czy odbiorcami końcowymi – tymi słowami minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski otworzył panel dyskusyjny podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy.

O dobrych praktykach i przykładach długofalowego partnerstwa opowiadał dyrektor generalny McDonald’s Polska – Adam Pieńkowski.  Łącznie w swoich restauracjach i łańcuchu dostaw w 2017 r. sieć wygenerowała w Polsce ponad 4 mld złotych sprzedaży – aż 1,5 mld w rolnictwie i przetwórstwie spożywczym. 90% lokali prowadzonych jest przez lokalnych franczyzobiorców. Większość dostawców McDonald’s to przedsiębiorstwa zlokalizowane w Polsce, a marka współpracuje z 50 tysiącami krajowych rolników.

Rozwój McDonald’s w Polsce to także wzrost sprzedaży i innowacyjnych rozwiązań u dostawców. Dzięki współpracy z siecią firmy takie jak Green Factory (dostawca warzyw) czy Farm Frites (dostawca frytek) obecne są nie tylko na krajowym, ale także na zagranicznych rynkach, w tym w europejskich restauracjach sieci w Czechach, na Słowacji czy w Skandynawii.

- McDonald’s to marka globalna, ale nasza działalność opiera się na lokalności. Priorytetem jest dla nas jakość, szacunek do polskiej żywności, zaufanie do rolnika oraz promocja krajowych produktów na rynkach zagranicznych

– przekonywał Adam Pieńkowski.

McDonald’s jest odbiorcą ponad 12 tysięcy ton polskiej wołowiny rocznie. Co warto podkreślić - co 10 kg tego mięsa sprzedawany w kraju to wołowina w sieci restauracji. Jako ważny podmiot na rynku, firma dąży do wprowadzenia certyfikacji i zasad zrównoważonej produkcji wołowiny, która będzie charakteryzowała się wysoką, powtarzalną jakością i ograniczonym wpływem na środowisko naturalne.

W tym celu McDonald’s współpracuje z sektorem mięsnym w celu wypracowania wspólnych standardów. Pod koniec 2018 roku z inicjatywy Rady Sektora Wołowiny powołano zespół roboczy spełniający rolę krajowej platformy ds. zrównoważonej produkcji wołowiny. Jego celem jest wdrożenie jednolitego standardu obejmującego ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, dobrostan zwierząt czy zmniejszenie stosowania antybiotyków. Pracami zespołu kieruje prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego – Jerzy Wierzbicki, który był również jednym z panelistów debaty „Współpraca czy rywalizacja”.

W dyskusji uczestniczyli również: Łukasz Gębka – prezes Farmy Świętokrzyskiej, dostawca produktów ekologicznych do sieci handlowych, Justyna Orzeł – wiceprezes Carrefour Polska, Adam Zaleski – prezes De Heus oraz Michał Dybał – wiceprezydent Izby Gospodarczej Handlowców, Przetwórców Zbóż i Producentów Pasz.

Wszyscy prelegenci zgodnie podkreślili, że dobra współpraca na rynku wewnętrznym pozwala na skuteczną rywalizację na zewnątrz, podnoszenie konkurencyjności polskiego rolnictwa i zdobywanie nowych rynków zbytu. Tylko wspólnym wysiłkiem możemy zbudować silną markę polskiej żywności na świecie.

Tagi: Adam Pieńkowski McDonald's
Oceń artykuł:

Źródło: McDonald’s

Współpraca szansą polskiego rolnictwa

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.