Top Secret utrzymuje wzrostowy trend

2018-11-29 | 11:38

Sieć Top Secret w pierwszych trzech kwartałach br. wypracowała 1,8 mln zł zysku operacyjnego, przy obrotach na poziomie 173,2 mln zł. To lepsze wyniki niż w poprzednim roku. Poprawa jest przede wszystkim efektem coraz lepszej oferty asortymentowej przekładającej się na większą sprzedaż towarów z nowych kolekcji. Także segment dyskontowy w minionym okresie zanotował lepsze wyniki. Uwzględniając oba segmenty wynik na sprzedaży Grupy Redan po pierwszych dziewięciu miesiącach br. był o 4,7 mln zł lepszy niż rok wcześniej.

Segment modowy w pierwszych trzech kwartałach br. osiągnął 173,2 mln zł przychodów, czyli o 2,8% więcej w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Znacznie szybciej, bo aż o 9,8% zwiększyła się natomiast marża handlowa, podczas gdy koszty sprzedaży i ogólnego zarządu rosły nieco wolniej, bo o 8,2% r./r. W efekcie sieć Top Secret przez pierwsze dziewięć miesięcy br. wypracowała 1,8 mln zł zysku operacyjnego, czyli o 1,3 mln zł więcej niż rok wcześniej. Na poziomie wyniku przed opodatkowaniem segment modowy był 0,6 mln zł na plusie, względem 1,4 mln zł straty rok wcześniej.

Sieć modowa rozwija się prawidłowo. Głównym motorem wzrostu jest nasz największy i najważniejszy kanał dystrybucji, czyli sklepy Top Secret w Polsce. Pozytywne zmiany są przede wszystkim pochodną coraz lepszej oferty asortymentowej przekładającej się na większą sprzedaż towarów z nowych kolekcji, a tym samym na uzyskiwanie wyższych marż. Poprawa wyników w minionym okresie została osiągnięta mimo anomalii pogodowych. W drugiej połowie lutego i w marcu mieliśmy do czynienia ze znacznym ochłodzeniem, które nie generowało impulsu dla klientów do zakupów towarów typowo wiosennych. Z kolei niekończące się lato z bardzo ciepłym wrześniem przyczyniło się do braku popytu na towary jesienne (swetry, okrycia). Pokazuje to, że pod względem struktury oferty mamy nadal potencjał w zakresie lepszego przygotowania się do okresów przejściowych i dalszej optymalizacji marży oraz poprawy wyników

– stwierdził Bogusz Kruszyński, Prezes Redan SA.

Sieć sklepów Top Secret w Polsce w pierwszych trzech kwartałach br. zanotowała wzrost obrotów
o 9 mln zł. Jednocześnie sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL) zwiększyła się o 4%, a marża handlowa poprawiła się o 10%, co w efekcie wpłynęło na wzrost wyniku na sklepach Top Secret
o 3,3 mln zł.  

Pozytywnie rozwija się także segment e-commerce. Przy wzroście obrotów online o 5% r./r. znacząco, bo aż o 21% zwiększyła się sprzedaż nowej kolekcji. Jednocześnie dużym zainteresowaniem klientów cieszyła się kolekcja przygotowana specjalnie dla kanału e-commerce. Przyczyniło się to wszystko do wzrostu wolumenu wypracowanej marży handlowej o 25% w ujęciu r./r. i zwiększenia rentowności tego kanału dystrybucji. Negatywny wpływ miała natomiast działalność zagraniczna, realizowana głównie na Ukrainie i w Rosji, w ramach której obroty zmniejszyły się o 13%. Spadek przychodów nastąpił w walutach lokalnych i został dodatkowo wzmocniony niekorzystnymi relacjami kursowymi.

Z kolei segment dyskontowy TXM w pierwszych trzech kwartałach br. osiągnął 249,7 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 6,5% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. O  2,4 punkty procentowe w ujęciu r./r. wzrosła marża handlowa do poziomu 41%. Ograniczone zostały jednocześnie koszty sprzedaży i zarządu o 5,8 mln zł. W efekcie wynik na działalności operacyjnej TXM był o ponad 3 mln zł lepszy niż rok wcześniej i wyniósł -24,2 mln zł.    

Segment dyskontowy w minionym okresie osiągnął szereg sukcesów m.in. w zakresie poprawy marży handlowej czy ograniczenia kosztów. Działalność została również dokapitalizowana kwotą 32 mln zł, co pozwoliło na odbudowanie oferty asortymentowej. Nie wystarczyło to jednak do odwrócenia tendencji zmian sprzedaży, która nadal zmniejsza się. W związku z tym konieczna jest zmiana strategii. Musimy ją dopasować w taki sposób, aby zapewnić TXM break-even wynikowy oraz ustabilizować przepływy pieniężne bez konieczności zwiększania sprzedaży na m2 ponad aktualnie realizowane poziomy

- powiedział Prezes Redan SA.

Uwzględniając wyniki obu segmentów Grupa Redan w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku uzyskała 422,9 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza spadek o 2,9% w ujęciu r./r. Wynik na sprzedaży był natomiast w ujęciu r./r. o 4,7 mln zł lepszy. W części modowej nastąpiła bowiem poprawa wyniku przed opodatkowaniem o 2,0 mln zł, a w części dyskontowej o 1,1 mln zł. Na poziomie wyniku całkowitego grupa poniosła 28,8 mln zł straty względem 27,1 mln zł na minusie rok wcześniej. Wpływ na pogorszenie wyniku miał przede wszystkim podatek dochodowy. Z kolei wynik całkowity przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł -17,2 mln zł i był na zbliżonym poziomie do wykazanego w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Tagi: Bogusz Kruszyński Redan S.A. Top Secret Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: Redan S.A.

Top Secret utrzymuje wzrostowy trend

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.