Dynamizm, skuteczność, rozwój – taki kierunek wyznacza dzisiaj sieć handlowa Lidl Polska. Chociaż branża retail charakteryzuje się dużą zmiennością i elastycznością, zakaz handlu w niedziele to jedna z większych zmian ostatnich lat na polskim rynku. Jak radzi sobie z tym Lidl Polska…?
Przede wszystkim ważna jest elastyczność. Firma od wielu lat operuje na polskim rynku, dostosowując się do bieżących warunków ekonomicznych. I tym razem nie było inaczej.
Oferty promocyjne to silny punkt strategii Lidl Polska – w ostatnim roku firma znacznie zwiększyła ich ilość. Sieć każdego tygodnia przygotowuje liczne promocje produktów spożywczych oraz przemysłowych, a oferta komunikowana jest w gazetce poniedziałkowej (niebieskiej), czwartkowej (żółtej) oraz w tygodniowym katalogu z artykułami przemysłowymi. W ubiegłym roku Lidl rozpoczął także stałą współpracę z Programem Karty Dużej Rodziny, proponując członkom programu rabat w wysokości 10%, rotująco, na różne grupy asortymentowe m.in. na pieczywo „Chrupiące z Pieca”, owoce i warzywa „Ryneczek Lidla”, środki czystości „W5”. Z kolei od marca, odpowiadając na oczekiwania klientów firma Lidl Polska przygotowała nowy format promocji. „Tanie Soboty w Lidlu“ – tak od tej pory nazywa się sobota pełna super okazji. Kolejna tania sobota już w najbliższy weekend w Lidlu. Wszystko to wpisuje się w podstawową misję firmy – wysoka jakość w atrakcyjnej, niskiej cenie.
Jakie inne działania podjęła sieć?
Po pierwsze modernizacja
Jak podkreśla detalista, sklepy Lidl są przygotowane na wzmożony ruch w dniach poprzedzających niedziele wolne od handlu. W 2017 r. sieć zakończyła modernizację wszystkich obiektów (jest ich ponad 600). Szerokie alejki sklepowe, ergonomiczne wnętrza, prezentacja produktów dostosowana do potrzeb klientów, liczne miejsca parkingowe – wszystko to dla komfortu dokonywania zakupów w sklepach Lidl.
Po drugie dostępność
Aby zapewnić klientom wystarczającą dostępność do sklepów Lidl, firma zdecydowała się wydłużyć godziny ich otwarcia: w piątki i soboty są one czynne do 22.00. Z kolei w poniedziałki jak i w kolejne dni robocze sklepy są czynne od godziny 7.00 rano.
Po trzecie silny zespół
Jak podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska: „Wierzymy, że komfort pracy ma kluczowe znaczenie dla zadowolenia naszych zespołów. Model organizacji pracy firmy Lidl Polska pozwala pracownikom sklepów na rozpoczynanie poniedziałkowej zmiany nie wcześniej niż o godz. 5.00 rano”. Co więcej, praca w sieci Lidl Polska to także gwarancja atrakcyjnych warunków zatrudnienia. Firma właśnie ogłosiła podwyżki. Od marca br. pracownicy zarabiają aż od 2 800 PLN brutto do 3550 PLN brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy do poziomu – 2 950 PLN brutto do 3750 PLN brutto, a po dwóch latach stażu pracy od 3 150 PLN brutto do 4050 PLN brutto.