Pierwszy w Polsce sklep mięsny przy stacji paliw Lotos działa od 1 marca w Szczecinie, w pobliżu Szosy Stargardzkiej. Prowadzi go firma Bohun, producent słynących z wysokiej jakości regionalnych wędlin premium. – Chcemy przetestować nowy koncept sprzedaży, a jeśli sprawdzi się w takiej lokalizacji, mamy pomysł na jego rozwój – zapowiada prezes Bohuna.
Polacy w coraz większym stopniu zwracają uwagę na jakość tego, co wkładają do koszyka w sklepie, stąd też rosnące zainteresowanie wędlinami wysokiej jakości, wyrabianymi na bazie tradycyjnych receptur, z najlepszych gatunków mięs. Bohun od dawna świetnie odnajduje się w tym trendzie, a teraz dodatkowo chce go połączyć z mocnym wyjściem w kierunku klienta, ułatwiając życie tym, którzy cenią swój czas i chętnie korzystają z coraz bogatszej oferty zakupowej na stacjach paliw.
Dodatkowym walorem nietypowej lokalizacji jest prawna możliwość otwarcia sklepu we wszystkie niedziele i inne dni wolne.
– Jednak naszym celem nie jest handel w wolne niedziele, mimo że prawo daje nam takie możliwości.Wspólnie z naszymi partnerami chcemy przetestować nowy koncept sklepu mięsnego z bogatą ofertą asortymentową, uzupełnioną o kawę, przekąski, słodycze. Pierwsze reakcje klientów są entuzjastyczne
– mówi Mariusz Borawski, prezes Bohuna.
Lokalizacja została wybrana nieprzypadkowo – sklep Bohuna powstał przy stacji Lotos, położonej przy bardzo ruchliwej trasie (Szosie Stargardzkiej), dodatkowo w pobliżu jest handlowe zaplecze w postaci Netto i Lidla. – W obu sklepach dyskontowych nie ma stoisk mięsnych – mówi Mariusz Borawski. – Stąd nasza oferta będzie dla mieszkańców swoistym uzupełnieniem, bo znajdą tu produkty, których nie kupią w Lidlu czy w Netto.
Prezes Borawski liczy także na to, że szeroki wybór doskonałej jakości mięs i wędlin, produkowanych zgodnie z tradycyjnymi recepturami, przyciągnie okazyjnych kierowców, będących przejazdem na stacji. – Da nam to możliwości dotarcia do całkowicie nowej grupy docelowej – dodaje.
Codzienne zakupy na stacjach paliw w krajach zachodniej Europy są czymś zupełnie normalnym, a także i w Polsce zyskują na popularności. Operatorzy stacji wychodzą naprzeciw potrzebom klientów, poszerzając asortyment nawet do 2-3 tysięcy produktów na półkach. Jednak sklep mięsny w takim miejscu jest czymś nowym. Czy ten pomysł się sprawdzi? - Wzrost popularności formatów convenience to jeden z najszybciej rozwijających się trendów dzisiejszego handlu – dodaje prezes Borawski. - Zamierzamy go wykorzystać, a dodatkowo, dzięki porozumieniu z siecią kawiarni Columbus Cafe wzbogacimy ofertę mięsną o kawę, szybkie przekąski, ciasta. Jeśli nasz koncept zda egzamin, pójdziemy dalej – rozwijając go w formie franczyzy we współpracy z dużą siecią paliw.
Sklep przy Szosie Stargardzkiej czynny jest obecnie od 7 do 19, od poniedziałku do soboty. W pierwszą niedzielę marca był otwarty testowo, w kolejne niedziele będzie zamknięty.
- W przyszłości, jeśli nasi franczyzobiorcy będą chcieli wykorzystać możliwości, jakie da im lokalizacja przy stacji paliw, mogą otwierać swoje placówki także w niedziele – dodaje prezes Borawski.