Świadome działanie całej organizacji w duchu zrównoważonego rozwoju jest filarem strategii JYSK na nadchodzące lata. Dlatego firma zatrudnia na stanowisko kierownika ds. zrównoważonego rozwoju Sama Harringtona, który pomoże podążać właściwą drogą.
Coraz więcej klientów zwraca uwagę na to jak działają koncerny, dlatego wiele z nich postawiło sobie ambitne, proekologiczne cele, aby zwiększyć świadomość oddziaływania na środowisko. Do tych firm zalicza się również Jysk, kierując się na przyjazny środowisku rozwój w każdej dziedzinie działalności.
Dotychczas w Jysk zmniejszono zużycie prądu, instalując oświetlenie LED we wszystkich sklepach oraz modernizując centra dystrybucyjne na bardziej wydajne energetycznie. Zredukowano ilość odpadów poprzez wymianę kolorowych opakowań na kartonowe, bardziej ekologiczne z materiałów pozyskiwanych z recyklingu.
Zredukowano ilość drukowanych materiałów reklamowych, w Jysk Polska aż o 30%. Firma korzysta z surowców z przyjaznych dla środowiska źródeł. Takich przykładów jest zresztą więcej. Jednakże aby stać się bardziej odpowiedzialną ekologicznie firmą potrzebne jest znacznie więcej działań i inicjatyw na każdym poziomie organizacji.
Aby wspierać działania proekologiczne w Jysk utworzono nowe stanowisko, kierownika ds. zrównoważonego rozwoju, którego rolą będzie kierowaniem tymi staraniami. Nową osobą na tym stanowisku jest Sam Harrington, który stawi czoła wyzwaniom. Sam pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, gdzie po 10 latach bycia współwłaścicielem start-upu produkującego biomateriały, przeprowadził się w 2016 do Danii, aby zająć stanowisko Senior Manager of Sustainable Packaging w LEGO w Billund, skąd przybył do Jysk.
Podczas gdy społeczeństwo pracuje nad wycofaniem z użycia paliw kopalnych i szkodliwych chemikaliów, my nigdy nie będziemy wycofywać z oferty kołder, materaców, elementów wyposażenia domów i pozostałych skandynawskich produktów, które można kupić w Jysk. Mamy zatem ogromną szansę ulepszyć produkty, które sprzedajemy, i sklepy, w których te produkty sprzedajemy, oraz każdy obszar Jysk, aby działać w znacznie bardziej odpowiedzialny sposób. Jedna drobna zmiana zmniejszająca ilość odpadów i zużytej energii powielana w tysiącach sklepów i milionach produktów może znacząco wpłynąć na zmniejszenie uciążliwości produktu na środowisko. Jesteśmy świetni w mierzeniu finansowego aspektu naszej działalności, ale wpływ Jysk na środowisko nigdy rzeczywiście nie był zmierzony. Dlatego na początku skupię się na przeprowadzeniu audytu emisji gazów cieplarnianych. To badanie wspomoże naszą strategię i wskaże miejsca, w których powinniśmy w pierwszej kolejności podjąć działania aby walczyć ze zmianą klimatu
- mówi Sam Harrington, który dołączył do Jysk w kwietniu 2020 roku.