Coraz więcej osób w trakcie przedświątecznych przygotowań decyduje się na zakup żywego drzewka, które pięknie pachnie i roztacza niesamowitą świąteczną aurę. Jednak, kiedy okres świąteczny się kończy, a choinka zaczyna tracić igły, większość z nas po prostu się jej pozbywa. Tymczasem istnieje wiele sposobów, aby bożonarodzeniowe drzewko dostało drugie życie. Jeden z nich wykorzystała marka Starbucks , która wzięła udział w akcji obdarowywania choinkami szkół i przedszkoli na terenie całej Polski.
Widok stojących na wysypisku, wysuszonych choinek nikogo nie dziwi. Drzewka po tym, jak spełnią swoją najważniejszą rolę, z reguły stają się nam zbędne. Nic bardziej mylnego! Niezależnie od stanu naszej choinki, warto zastanowić się nad jej przeznaczeniem. Jeśli posiadamy ukorzenione i nadal żywe drzewko najprościej będzie ponownie je zasadzić. Można to zrobić samemu lub we współpracy z jedną z organizacji, które co roku działają w zakresie ochrony środowiska. Wśród nich znajduje się chociażby Fundacja Rozwój, która w 2015 roku uruchomiła projekt dotlenieni.org, w ramach którego prowadzi ogólnopolskie sadzenie drzew. Wszystko w trosce o zieloną przestrzeń i piękniejsze otoczenie z powietrzem lepszej jakości. W tym roku do poświątecznej inicjatywy ratowania choinek dołączyła firma Starbucks, która wraz z organizatorem przekazał aż 48 drzewek do 16 placówek (szkół i przedszkoli) w 11 miastach w całej Polsce. Akcja spotkała się z pozytywnym odbiorem dyrektorów oraz dzieci, którzy byli niezwykle zaskoczeni i niezmiernie wdzięczni za prezent. Choinki już wkrótce zostaną posadzone na terenach beneficjentów. Ukorzenione drzewka mogą zyskać drugie życie i zostać zasadzone w innym miejscu, ale co w sytuacji, kiedy mamy drzewko ścięte lub już wyschnięte? Najlepiej oddać je wówczas do utylizacji odpadów zielonych i przeznaczyć na ekologiczne paliwo lub biomasę, która następnie posłuży do obsypywania sadzonek. Pamiętajmy, że powietrze, którym oddychamy, ma niebagatelny wpływ na nasze samopoczucie, a dając choince drugą szansę, przyczyniamy się do poprawy jakości życia nas wszystkich.
Zielona misja Starbucks
To nie pierwszy raz, kiedy Starbucks angażuje się w działania na rzecz środowiska. Marka udowadnia, że kwestie związane z klimatem i naprawą naszej planety są jednym z filarów jej działania. Dowodem tego jest inicjatywa Bring Your Own Tumbler, która działa w Polsce od momentu otwarcia pierwszej kawiarni Starbucks 10 lat temu. Akcja ma zachęcić gości kawiarni do korzystania z kubków wielokrotnego użytku. Nagrodą za proekologiczną postawę jest zniżka 1 zł na dowolny napój. Na tym nie poprzestając, Starbucks wraz z siecią restauracji McDonald’s podjęli decyzję o przystąpieniu do projektu NextGen Cup Challenge, którego celem jest wynalezienie całkowicie biodegradowalnego papierowego kubka. Dopełnieniem działań jest natomiast deklaracja marki – wydana jeszcze przed Rezolucją Parlamentu Europejskiego – o całkowitym wycofaniu z kawiarni plastikowych słomek do 2020 roku. Troska o środowisko to jeden z głównych celów Starbucks.