Sieć SPAR Polska kończy 2018 r. obrotem przekraczającym 1,12 mld zł netto, osiągając silny wzrost o 7,89% w porównaniu z 2017 r., pomimo negatywnie wpływającego na rynek spożywczy zakazu handlu w niedziele.
Poziom sprzedaży total netto SPAR Polska za cały 2018 r. wyniósł 1 112 658 mln zł. Sprzedaż LfL wzrosła o 2,32%. Na ograniczenie możliwości wzrostu dynamiki, jak na całym rynku, wpływ miało zamknięcie sklepów w niedziele, szczególnie odczuwalne przez mniejsze sklepy.
SPAR Polska na przestrzeni roku kontynuował rozwój sieci, otwierając sklepy we wszystkich trzech formatach, z którymi jest obecny na naszym rynku, tj. SPAR Express (mniejsze sklepy do 200 m2), SPAR (supermarkety proximity) oraz EUROSPAR (supermarkety pow. 1000 m2). Kontynuacja rozwoju pozwoliła kolejny rok z rzędu zwiększyć sprzedaż, o 7,89% w porównaniu z poprzednim rokiem.
Sieć zgodnie z zapowiedziami planuje znaczący wzrost dynamiki otwarć nowych sklepów w najbliższych latach, intensyfikując działania mające na celu zachęcić do dołączenia do swojego systemu franczyzowego kolejnych niezależnych przedsiębiorców oraz zwiększając obecność swoich szyldów w segmencie convenience oraz stacji paliwowych, umacniając przy tym pozycję także w segmencie proximity, czyli najbardziej perspektywicznych segmentach rynku spożywczego.
W 2018 r. sklepy SPAR na polskim rynku zostały kolejny raz docenione przez konsumentów i niezależnych ekspertów. Sieć SPAR Polska została laureatem wyróżnienia Gwiazda Jakości Obsługi 2018. Franczyzobiorca z licencją nr 1 w Polsce uhonorowany został prestiżową statuetką Hermesa „Poradnika Handlowca” w kategorii Handel nowoczesny z tradycjami, a franczyzobiorca z Cieszyna został zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu na Najlepsze Stoisko Wędliniarskie „Wiadomości Handlowych”, zdobywając pierwszą nagrodę w kategorii „Stoiska z ladą powyżej 10 m”.
W kontekście 2019 r. warto wspomnieć, iż w Bydgoszczy odbędą się Drużynowe Mistrzostwa Europy w Lekkiej Atletyce, których SPAR jest oficjalnym partnerem. Wydarzenie, w ramach którego polscy lekkoatleci 2 lata temu w Lille we Francji zdobyli 2. miejsce w klasyfikacji, szeroko relacjonowane w mediach, stanowić będzie dla marki na polskim rynku wysoką wartość reklamową.