Spadek przychodów CCC w I kwartale 2018

2018-05-16 | 12:03

Lider rynku, firma CCC, zamknęła pierwszy kwartał z 4% spadkiem przychodów. O 52% wzrosły jednak przychody online, a powierzchnia sklepowa powiększyła się o 16 tys. m2 i wynosi łącznie już 552 tys. m2 przy 934 sklepach. Spółka wprowadziła również nowy standard raportowania MSSF 16.

Grupa CCC, jedna z największych detalicznych spółek obuwniczych w Europie i jeden z największych producentów obuwia w Europie, w I kwartale 2018 roku odnotowała sprzedaż w wysokości 694 mln PLN zł, w tym 526 mln PLN z kanału offline i 168 mln PLN zł w kanale online.

- Pierwszy kwartał pokazał nam jak wrażliwy na pogodę jest biznes, który prowadzimy. Po zadowalającym początku roku nawrót ostrej zimy w regionie opóźnił start sprzedaży kolekcji wiosennej, wprowadzonej do sklepów w drugiej dekadzie lutego. Odbiło się to na sprzedaży w sklepach porównywalnych, która była niższa o ponad 20% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego

- mówi Marcin Czyczerski, Wiceprezes Zarządu CCC.

Spadek sprzedaży widoczny był we wszystkich regionach oprócz Rosji, która miała również swój znaczny udział we wzroście powierzchni sprzedaży. Z drugiej strony CCC odnotowało znaczny wzrost udziału e-commerce w sprzedaży skonsolidowanej, co pokazuje, że jest to segment dużo bardziej odporny na warunki pogodowe. Sprzedaż internetowa charakteryzuje się mniejszą sezonowością. Grupa docelowa jest dużo bardziej zorientowana na modę, a mniej zwraca uwagę na pogodę.

- Minione 3 miesiące utwierdziły nas w przekonaniu, że praca nad optymalizacją kosztów ma kluczowe znaczenie dla ugruntowania stabilnego poziomu rentowności i uniezależnienia jej choć w części od pogody. Intensywnie pracujemy nad każdym rodzajem kosztów. Pierwsze efekty zaczynają być widoczne już dziś, ale to dopiero początek pracy. Pełen jej wpływ na wynik finansowy będzie można ocenić z perspektywy całego roku. W pierwszym kwartale 2018 roku wprowadziliśmy nowy standard raportowania finansowego zgodnie z MSSF16. Spowodował on duże zmiany w każdym elemencie sprawozdania finansowego w związku z innym ujęciem umów najmu. CCC jest jedną z pierwszych spółek, które wdrożyły ten standard, przypomnę obowiązkowy od 01.01.2019. Cieszymy się z tego, ponieważ zmiany związane były z bardzo dużym nakładem pracy, a przed nami finalizacja wielu projektów strategicznych, które wchodzą w kulminacyjną fazę. Najbliższa przyszłość będzie również upływać pod hasłem porządkowania i rozwoju sieci sprzedaży, co zapowiadaliśmy już na początku roku. Te dwa kierunki pozytywnie wpłyną na wielkość i wyniki Grupy CCC - dodaje Marcin Czyczerski.

CCC szykuje się do przejęcia ponad 40 sklepów agencyjnych w południowo-wschodniej Polsce oraz ponad 50 sklepów franczyzowych w Rumunii. W trakcie przygotowania są również umowy na sieć sklepów franczyzowych w Gruzji i Kazachstanie, a w 2019 roku CCC otworzy pierwsze sklepy na Bliskim Wschodzie. Z kolei eobuwie.pl stawia pierwsze kroki na rynku włoskim i hiszpańskim, a do końca 2018 roku ma wejść jeszcze na rynek francuski.

W sezonie wiosennym CCC rozszerzyło także grono konsumentów i skierowało swój przekaz do młodej grupy docelowej w wieku 18-24 lat. Obecnie realizowana jest kampania Youngsters, a sama oferta CCC została poszerzona o marki takie jak: New Balance, Skechers czy Puma.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC w kraju i za granicą po I kwartale 2018 roku wyniosła 552 tys. m2. Najbardziej dynamiczną ekspansję Spółka prowadziła w Rosji, gdzie powierzchnia handlowa wzrosła o 120% rdr. Na dzień 31 marca 2018 roku sieć sprzedaży to 934 salony, w tym 484 za granicą. Grupa CCC obecna jest łącznie w 20 krajach (17 offline i 12 online). Na dzień 31 marca 2018 roku zatrudniała ponad 13 000 pracowników.

Tagi: CCC Marcin Czyczerski Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: CCC

Spadek przychodów CCC w I kwartale 2018

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.