We wrześniu największymi fanpage′ami w branży były Eksperci Tesco, Lidl Polska i Galaxy Centrum. Z kolei pod względem największego procentowego przyrostu liczby fanów wyróżniały się strony: Lidl Polska, Galerie Kaskada oraz Piotr i Paweł - strona oficjalna.
W ostatnim miesiącu w największym stopniu bazę fanów powiększyły fanpage Lidl Polska, Eksperci Tesco oraz TK Maxx w Polsce. Najwięcej użytkowników Facebooka zaangażowały strony Eksperci Tesco, Lidl Polska i Galaxy Centrum, a największy odsetek zaangażowanych fanów obserwowaliśmy na stronach Galeria Słoneczna, Galeria Kaskada i Galeria Bałtycka. Najwyższe wartości Interactivity Index uzyskały fanpage Lidl Polska, Eksperci Tesco oraz Galaxy Centrum. Względna interaktywnosc, mierzona wskaźnikiem Relative Interactivity, okazała sie najwyższa dla stron IKEA Targówek, Galeria Słoneczna oraz Galeria Bałtycka.Średnio najwięcej osób mówiło o stronach Lidl Polska, Eksperci Tesco i Galaxy Centrum.
Fanpage Trends to comiesięczny raport, w którym profile na Facebooku porównywane są w czterech głównych kategoriach: pod względem liczby fanów i jego przyrostu, liczby zaangażowanych fanów, interaktywności oraz liczby osób, które o tym mówią. Fanpage′e biorące udział w rankingu przyporządkowane są do odpowiednich grup produktowych. Jedną z nich są centra handlowe.
Daria Kuczmara, analityk Sotrender
Fanpage Lidla trzeci miesiąc z rzędu zebrał ponad 50 tys. nowych fanów. Profil Eksperci Tesco nie rośnie tak szybko, ale 14,5 tys. nowych fanów to nadal niezły wynik, w ciągu ostatniego pół roku utrzymywany na podobnym poziomie – od 10 do kilkunastu tysięcy nowych fanów miesięcznie. Również centra handlowe utrzymują tempo rozwoju na podobnym, kilkuprocentowym poziomie. Więcej niż zwykle zyskał TK Maxx w Polsce – dołączyło do niego ponad 2 tysiące fanów.
Stratę 386 fanów poniósł profil MAKRO Cash & Carry Polska. Wszystko wskazuje na to, że konkursy prowadzone na stronie przyciągnęły wielu fałszywych fanów - czas, w którym ubyło fanów wyraźnie zbiegł się z początkiem przeprowadzanej przez Facebook akcji kasowania fałszywych kont. Na szczęście pozostałe strony w branży nie zaliczyły wyraźnych spadków, jednak przypadki takie jak MAKRO przypominają o tym, że akcje promocyjne muszą być dobrze przemyślane, aby osiągnęły zamierzone skutki.
Najwięcej fanów – we wrześniu aż 23 tys. - angażują znów Eksperci Tesco, jednak Lidl także osiąga świetne wyniki z liczbą 19 tys. zaangażowanych fanów. Wśród najbardziej angażujących galerii handlowych miejsca w rankingu się nie zmieniają, ale liczba zaangażowanych znacznie spadła w porównaniu z sierpniem – Galaxy Centrum, które zaangażowało miesiąc wcześniej 4,7 tys fanów, w tym miesiącu skłoniło do aktywności jedynie 2,3 tys. Galeria Słoneczna i Galeria Kaskada z sierpniowych wyników - po 3 tysiące zaangażowanych fanów - we wrześniu spadły do jedynie 1,7 tys. zaangażowanych fanów.
Zobacz raport
Fanpage Trends dla centrów handlowych - wrzesień 2012
Tagi: