Sotrender: Lidl ciągle na prowadzeniu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-10-12 | 13:30
We wrześniu największymi fanpage′ami w branży były Eksperci Tesco, Lidl Polska i Galaxy Centrum. Z kolei pod względem największego procentowego przyrostu liczby fanów wyróżniały się strony: Lidl Polska, Galerie Kaskada oraz Piotr i Paweł - strona oficjalna.
W ostatnim miesiącu w największym stopniu bazę fanów powiększyły fanpage Lidl Polska, Eksperci Tesco oraz TK Maxx w Polsce. Najwięcej użytkowników Facebooka zaangażowały strony Eksperci Tesco, Lidl Polska i Galaxy Centrum, a największy odsetek zaangażowanych fanów obserwowaliśmy na stronach Galeria Słoneczna, Galeria Kaskada i Galeria Bałtycka. Najwyższe wartości Interactivity Index uzyskały fanpage Lidl Polska, Eksperci Tesco oraz Galaxy Centrum. Względna interaktywnosc, mierzona wskaźnikiem Relative Interactivity, okazała sie najwyższa dla stron IKEA Targówek, Galeria Słoneczna oraz Galeria Bałtycka.Średnio najwięcej osób mówiło o stronach Lidl Polska, Eksperci Tesco i Galaxy Centrum.
Fanpage Trends to comiesięczny raport, w którym profile na Facebooku porównywane są w czterech głównych kategoriach: pod względem liczby fanów i jego przyrostu, liczby zaangażowanych fanów, interaktywności oraz liczby osób, które o tym mówią. Fanpage′e biorące udział w rankingu przyporządkowane są do odpowiednich grup produktowych. Jedną z nich są centra handlowe.
Daria Kuczmara, analityk Sotrender
Fanpage Lidla trzeci miesiąc z rzędu zebrał ponad 50 tys. nowych fanów. Profil Eksperci Tesco nie rośnie tak szybko, ale 14,5 tys. nowych fanów to nadal niezły wynik, w ciągu ostatniego pół roku utrzymywany na podobnym poziomie – od 10 do kilkunastu tysięcy nowych fanów miesięcznie. Również centra handlowe utrzymują tempo rozwoju na podobnym, kilkuprocentowym poziomie. Więcej niż zwykle zyskał TK Maxx w Polsce – dołączyło do niego ponad 2 tysiące fanów.
Stratę 386 fanów poniósł profil MAKRO Cash & Carry Polska. Wszystko wskazuje na to, że konkursy prowadzone na stronie przyciągnęły wielu fałszywych fanów - czas, w którym ubyło fanów wyraźnie zbiegł się z początkiem przeprowadzanej przez Facebook akcji kasowania fałszywych kont. Na szczęście pozostałe strony w branży nie zaliczyły wyraźnych spadków, jednak przypadki takie jak MAKRO przypominają o tym, że akcje promocyjne muszą być dobrze przemyślane, aby osiągnęły zamierzone skutki.
Najwięcej fanów – we wrześniu aż 23 tys. - angażują znów Eksperci Tesco, jednak Lidl także osiąga świetne wyniki z liczbą 19 tys. zaangażowanych  fanów. Wśród najbardziej angażujących galerii handlowych miejsca w rankingu się nie zmieniają, ale liczba zaangażowanych znacznie spadła w porównaniu z sierpniem – Galaxy Centrum, które zaangażowało miesiąc wcześniej 4,7 tys fanów, w tym miesiącu skłoniło do aktywności jedynie 2,3 tys. Galeria Słoneczna i Galeria Kaskada z sierpniowych wyników - po 3 tysiące zaangażowanych fanów - we wrześniu spadły do jedynie 1,7 tys. zaangażowanych fanów.
Zobacz raport Fanpage Trends dla centrów handlowych - wrzesień 2012
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-08-10 do 2012-08-10

Zobacz także

Sotrender: Lidl ciągle na prowadzeniu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.