Sieć Top Secret poprawiła sprzedaż mimo niekorzystnej pogody

2018-03-07 | 14:11

O 2% w ujęciu r./r. wzrosła w lutym br. sprzedaż w krajowych sklepach Top Secret pomimo silnej fali mrozów w drugiej połowie minionego miesiąca. W ramach głównego kanału dystrybucji sektora modowego wypracowany został jednocześnie istotny wzrost marży handlowej, co było kontynuacją pozytywnego trendu z poprzednich miesięcy.

- Pomimo istotnego oziębienia w drugiej połowie lutego, co spowodowało zmniejszenie wizyt w sklepach, sprzedaż w krajowej sieci Top Secret wzrosła w ujęciu rok do roku o 2%. Jednocześnie kontynuowaliśmy istotny wzrost osiąganej marży handlowej. To nas cieszy i potwierdza, że oferta naszej głównej marki jest atrakcyjna i dobrze dopasowana do oczekiwań klientów. Spadek obrotów o blisko połowę zanotowała natomiast marka Troll, co jest związane z przenoszeniem dystrybucji do kanału e-commerce oraz zamykaniem sklepów stacjonarnych. Słabiej wypadła też sprzedaż na Ukrainie, głównie ze względu na osłabienie hrywny do naszej waluty. Mniejsze zamówienia złożyli również klienci z rynku rosyjskiego

– powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.

W rezultacie w segmencie modowym łączna sprzedaż towarów w lutym br. wyniosła ok. 14 mln zł i była o 7% niższa niż w tym samym okresie poprzedniego roku. W takim samym stopniu zmniejszyła się powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash osiągając na koniec lutego br. 36,3 tys. m2. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 29 mln zł i była 5% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w lutym 2018 wyniosły 2,6 mln zł co oznacza wzrost o 4% w stosunku do lutego 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 5,6 mln zł i była 3% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana w lutym br. wyniosła ok. 21 mln zł, co oznacza spadek o 3% w ujęciu r./r. Narastająco od stycznia do lutego br. sprzedaż zrealizowana przez TXM wyniosła ok. 45 mln zł i była 2% niższa niż w roku poprzednim. Sieć TXM na koniec lutego składała się z 397 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,5 tys. m2, która była o 4% wyższa niż na koniec lutego 2017. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w lutym br. wyniosły ok. 0,6 mln zł co oznacza spadek o 3% w ujęciu r./r., a narastająco przez pierwsze dwa miesiące roku było to ok. 1,3 mln zł i było na zbliżonym poziomie co w tożsamym okresie roku poprzedniego.

- Luty był kolejnym miesiącem, w którym optymalizowaliśmy nasze działania operacyjne. Sprzedaż, którą osiągnęliśmy, nie do końca nas zadowala - bez wątpienia jednym z powodów takiego stanu rzeczy była mroźna pogoda, która w drugiej połowie ubiegłego miesiąca nie sprzyjała zakładanemu wzrostowi liczby klientów w naszych sklepach. Widzimy jednak, że poszczególne procesy w naszej spółce zachodzą coraz sprawniej i jesteśmy przekonani, że wkrótce zobaczymy ich pozytywny wpływ na wyniki Grupy. TXM jest przygotowany na poprawę sprzedaży w kolejnych miesiącach

- stwierdził Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM S.A.

Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan w lutym br. osiągnęła ok. 35 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 5% względem poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż wyniosła ok. 74 mln zł i była niższa o ok. 3% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec lutego br. wyniosła 141,8 tys. m2, czyli o 1% więcej w odniesieniu do lutego 2017 r.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Redan

Sieć Top Secret poprawiła sprzedaż mimo niekorzystnej pogody

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.