Ponad pół miliona dzieci w Polsce jest głodnych lub niedożywionych. Właśnie te wstrząsające dane sprawiły, że program Godne Dzieciństwo, organizowany przez PCK, wchodzi w nową fazę. PCK zachęca Polaków, aby przy codziennych zakupach nie zapominali o najbiedniejszych dzieciach i przypomina o wysłaniu wiadomości sms podczas wizyt w sklepach wybranych marek.
Godne Dzieciństwo to program, który powstał z myślą o pomocy najbardziej potrzebującym rodzinom, a zwłaszcza dzieciom i młodzieży. Niedożywienie to ogromny problem wśród polskich dzieci. Badania Instytutu Żywności i Żywienia mówią same za siebie – prawidłowy sposób żywienia rozpoczęty dopiero w późniejszym okresie życia nie jest w stanie zniwelować utraconych wcześniej możliwości rozwoju psychicznego i fizycznego.
Jak można pomóc?
Program Godne Dzieciństwo jest całoroczną akcją Polskiego Czerwonego Krzyża, w ramach której dzieci mają zapewnioną kompleksową opiekę, dostosowaną do ich indywidualnych potrzeb. 16 października, w ramach obchodów Światowego Dnia Walki z Głodem, PCK uruchomiło kampanię, dzięki której każdy może pomóc dzieciom, nie ruszając się nawet z własnego fotela. Wystarczy wysłać SMS o treści POMOC pod numer 7364 (koszt wiadomości to 3,69 zł brutto), aby podarować jednemu dziecku jeden ciepły posiłek. Kampanii towarzyszy również niestandardowa akcja w sklepach partnerskich następujących marek: Monnari,T-Mobile,The Body Shop, Villeroy&Boch, Tous.
Każdy człowiek ma własne marzenia. Duże, mniejsze i te zupełnie malutkie. Marzymy o nowym telefonie, gustownej biżuterii czy markowych kosmetykach. Pragnienia głodnych dzieci mają jednak zupełnie inną wagę, inny wymiar. Ciepły posiłek, który dla nas jest zwyczajną codziennością, dla wielu dzieci w Polsce jest prawdziwym, często największym marzeniem. Celem kampanii jest ukazanie kontrastu pomiędzy marzeniami klientów a marzeniami niedożywionych dzieci.
Od 16 października w wybranych salonach Monnari, T-Mobile, The Body Shop, Villeroy&Boch, Tous można zobaczyć dania obiadowe, będące symbolem pragnień tak wielu dzieci w Polsce. Tym samym ma to na celu zaangażować klientów do wysłania sms-a i podarowania ciepłego posiłku jednemu głodnemu dziecku.
Przez 11 lat Polski Czerwony Krzyż w ramach programu Godne Dzieciństwo sfinansował ponad 6 000 000 ciepłych posiłków, przekazał ponad 120 000 wyprawek szkolnych, zorganizował kolonie i obozy dla 33 000 dzieci i podarował ponad 250 000 paczek świątecznych. Nie byłoby to możliwe bez pomocy sponsorów i darczyńców.
Zobacz sklepy Monnari w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Monnari
Zobacz sklepy The Body Shop w centrach handlowych
Zobacz sklepy Villeroy&Boch w centrach handlowych
Zobacz sklepy Tous w centrach handlowych
Zobacz kolekcje Tous
Tagi: