Rossmann i Lidl najlepiej ocenianymi sieciami w Polsce

2018-03-19 | 14:58

Zeszłoroczne wyniki Rankingu Postrzegania Sieci Detalicznych w Polsce 2017, przeprowadzonego w Polsce po raz szósty przez firmę doradztwa strategicznego OC&C Strategy Consultants przyniosły znaczące zmiany w czołówce polskich detalistów. Pod względem oceny ogólnej Rossmann wyprzedził Allegro w rankingu wszystkich sieci ogólnopolskich, natomiast wśród sieci spożywczych Lidl zdetronizował Biedronkę.

Wśród wszystkich detalistów objętych badaniem dwie sieci zaliczyły największy awans, odpowiadając na coraz istotniejszą potrzebę konsumentów – szeroki i dopasowany asortyment produktów – to Rossmann i Lidl. Rossmann jest obecnie najlepiej ocenianą siecią w Polsce. Taką pozycję zapewniły mu najwyższe noty w kryteriach zaufania, jakości i obsługi oraz równie wysokie (3 miejsca) w kryteriach szerokiego wyboru, adekwatnych produktów i wygody. Rossmann poprzez zintensyfikowanie działań online i udostępnienie aplikacji mobilnej, łączącej w sobie program lojalnościowy i rabatowy, znacząco poprawił też swoją ocenę propozycji cyfrowej. Połączenie wysokich not w wyżej wymienionych kryteriach pozwoliło mu w końcu pokonać Allegro, od trzech lat zajmujące pierwsze miejsce w klasyfikacji.

Lidl z kolei odebrał Biedronce tytuł lidera wśród najlepiej ocenianych sieci spożywczych. Udało mu się to po pięciu latach konsekwentnego podnoszenia swojej pozycji w rankingu. Dzięki umiejętnemu rozszerzaniu oferty, w tym kategorii non-food, wprowadzaniu szerokiego wyboru świeżych produktów, sezonowych akcji tematycznych, in-out’ów, propozycja tego detalisty spotkała się z uznaniem konsumentów, a na ogólną dobrą ocenę wpłynęło dodatkowo wysokie zaufanie do marki. Pod względem sprzedaży sieć Lidla również rośnie szybciej, niż Biedronka. Ścisłą czołówkę top sieci spożywczych pod względem oceny ogólnej tworzą wciąż główne sieci dyskontów – Lidl i Biedronka.

- Lidl wykorzystał fakt, że cena przestaje być dominującym kryterium pozycjonującym sklepy i odróżnił się od pozostałych, stawiając właśnie na szeroką ofertę przy zachowaniu dobrego stosunku ceny do wartości. Przyjęcie strategii zgodnej z oczekiwaniami klientów pozwoliło w końcu tej sieci wysunąć się na prowadzenie. Jednocześnie, dostrzegamy już zwiastun kolejnej fazy – radości z doświadczania – i wierzymy, że wraz ze wzrostem wydatków w handlu spożywczym w Polsce na znaczeniu zyskiwać będą przede wszystkim kryteria jakości i obsługi. Daje to szanse graczom takim jak Piotr i Paweł, dla których jakość stanowi istotny wyróżnik

– tłumaczy Marek Zdziech, Partner Zarządzający OC&C Strategy Consultants w Polsce.

Istotna zmiana dokonała się także w obszarze oceny propozycji cyfrowej. Co prawda niezmiennie od początku badania na czele tej kategorii stoi Allegro, jednak w tym roku tuż za nim uplasował się Empik, zajmując tym samym trzecie miejsce w klasyfikacji pod względem oceny ogólnej. Taką poprawę w percepcji konsumentów może zawdzięczać swoim zintegrowanym działaniom w obszarze omnichannel. Z jednej strony modernizuje swoje salony, z drugiej zaś konsekwentnie rozszerza ofertę dostępną online, wprowadził także program lojalnościowy na platformie mobilnej, udostępniając rabaty i czasowe promocje. Wszystkie te kanały umiejętnie się przenikają, zapewniając różnorodność doświadczeń i dając klientom szerokie możliwości zaspokajania swoich potrzeb.

Sposobność odbioru produktów zamówionych w sieci w dowolnej placówce i skorzystania ze spersonalizowanej promocji, pozwala klientom kumulować pozytywne wrażenia z kontaktu z siecią, a jednocześnie marka czerpie korzyści z szerokiej sieci sprzedaży, ze stale zmieniającym się asortymentem. Tegoroczne zmiany w rankingu są przede wszystkim wynikiem działań sieci w obszarze poszerzania i dopasowania asortymentu. Kolejnym etapem będzie zapewnienie wysokiej jakości produktów i obsługi. Taki trend obserwujemy na zachodzie Europy, gdzie supermarkety, oferując szeroki wybór jakościowych produktów, a jednocześnie obsługę na wysokim poziomie, odzyskują udziały rynkowe utracone jakiś czas temu na rzecz dyskontów.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: OC&C Strategy Consultants

Rossmann i Lidl najlepiej ocenianymi sieciami w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.