Rośnie znaczenie e-commerce, wzrost sprzedaży online o 43%

2019-10-31 | 13:00

Trzeci kwartał 2019 roku to dla Grupy CCC kontynuacja rozbudowy sieci sprzedaży, rozwój na nowych rynkach i dynamicznie rosnące przychody kanału ccc.eu. Celem niezmiennie pozostaje poszerzenie portfolio produktów, dotarcie do nowych grup klientów i omnichannelowy rozwój sprzedaży, co ma pomóc uniezależnić wyniki finansowe od warunków zewnętrznych, takich jak chociażby pogoda.

Sprzedaż Grupy CCC wyniosła w trzecim kwartale 2019 roku 1448 mln PLN, co oznacza wzrost o 21% licząc rok do roku. Ostatnie miesiące to powiększanie sieci salonów (przyrost powierzchni o 99 tys. m² od początku roku) oraz dynamicznie rosnący kanał e-commerce (w tym głównie eobuwie.pl, 34% rdr), a także konsekwentnie rozwijana oferta produktowa. Coraz większe znaczenie zyskuje także uruchomiony pod koniec czerwca br. e-commerce CCC, który w trzecim kwartale odpowiadał za ponad 2% przychodów w Polsce.

W CCC cyfrowa transformacja, która rozpoczęła się od uruchomienia usługi R&C w połowie 2018 roku, nie traci na tempie. Celem jest ujednolicenie kanałów, bo online czy offline Klient jest ten sam i to od nas zależy jak wciągniemy Go do naszego świata. Konsument chce być online i płynnie przechodzić przez wiele kanałów, więc dzisiejsze plany stawiają między innymi na rozwój aplikacji mobilnej, nagrodzonej przez ekspertów i popularnej wśród klientów. Ma ona stać się miejscem do angażowania Klienta i poznawania świata CCC także dzięki funkcji śledzenia trendów i odkrywania nowych produktów przez opcję „swipe” (podoba/nie podoba się). Aplikacja pozwoli na znalezienie najbliższego sklepu, sprawdzenie dostępności, zapisanie się do Klubu CCC, znalezienie aktualnych promocji czy w końcu zakup produktów. Sam proces zakupowy ma być przyjemny i prosty, bo Użytkownik może znaleźć ulubioną parę butów w CCC za funkcji rozpoznania obrazu, a w przyszłości wirtualnie je przymierzyć

- komentuje Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu CCC.

Odpowiadając na trendy konsumenckie i celem pozyskania nowych segmentów klientów, CCC konsekwentnie rozwija produkt uzupełniając kolekcje o kolejne marki własne. Na wiosnę było to DeeZee, a jesienią na półkach sklepowych pojawiło się Gino Rossi (ponad 120 tysięcy sprzedanych produktów z kolekcji jesień/zima w kanałach CCC). Stale rośnie również znaczenie markowych produktów sportowych, które odpowiada już za 18 procent sprzedaży w sieci detalicznej, a jego popularność wzrasta i jest niezależna od warunków pogodowych.

Systematycznie umacniamy omnikanałowy charakter Grupy. W trzecim kwartale wystartowaliśmy z platformą eobuwie w Szwajcarii (jako eschuhe.ch), a odzieżowe Modivo z kompletną modą premium pojawiło się na 6 nowych rynkach. W nadchodzących tygodniach zamierzamy kontynuować instalację skanerów esize.me w sklepach CCC, a w najbliższym czasie otworzymy pierwszy łączony sklep eobuwie i Modivo. W kolejnych miesiącach planowane jest także uruchomienie sprzedaży online CCC m.in. na rynku czeskim, słowackim i węgierskim. Wzmacniamy częstotliwość kontaktu klienta z retailowym ekosystemem Grupy CCC

- uzupełnia Karol Półtorak, Wiceprezes CCC.

W trzecim kwartale 2019 roku koszty ukształtowały się na poziomie 668 mln PLN (560 mln PLN w Q3 2018). Wzrost w tym zakresie wynika głównie z ekspansji powierzchni handlowej, skali e-commerce oraz konsolidacji przejętych spółek (Gino Rossi, DeeZee). Ostatecznie, Grupa CCC zanotowała w trzecim kwartale zysk EBITDA na poziomie 193 mln PLN (wyższy rdr o 18%) oraz zysk operacyjny 16 mln PLN (30 mln PLN w Q3 2018). Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec Q3 2019 wynosiła 725 tys. m² i liczyła ponad 1200 sklepów, w tym ponad połowę za granicą. Grupa CCC obecna była łącznie w 29 krajach (23 offline i 15 online).

Tagi: CCC Karol Półtorak Marcin Czyczerski
Oceń artykuł:

Źródło: CCC

Rośnie znaczenie e-commerce, wzrost sprzedaży online o 43%

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.