PMR: Aż 62% kupujących internautów nabyło w internecie odzież i obuwie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-10-16 | 13:30
Najpopularniejsza grupa produktów wśród kupujących internautów to odzież i obuwie – wynika z badania PMR Research przeprowadzonego na potrzeby najnowszego raportu „Handel internetowy w Polsce 2012. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2012-2014”. Szacunki pokazują, że ten segment rynku wygenerował sprzedaż na poziomie 1,8 mld zł.
Odzież i obuwie to grupa produktów cieszących się największą popularnością wśród osób robiących zakupy w internecie. Ponad połowa (62%) badanych zadeklarowała, że zdarzyło jej się kupić dowolny produkt należący do tej grupy, właśnie za pośrednictwem zakupów online. Większą część konsumentów tego typu dóbr stanowią kobiety (55%).
Spośród osób, które kiedykolwiek kupiły w sieci produkt z grupy odzież i obuwie, w ciągu minionych 12 miesięcy 40% osób zaopatrzyło się w odzież dla kobiet, a 28% w odzież dla mężczyzn. Co czwarty respondent z tej grupy kupił także obuwie dla kobiet lub ogólnie obuwie sportowe (25%). Internetowy handel detaliczny odzieży i obuwia jest obecnie najprężniej rozwijającym się rynkiem pod względem otwarć sklepów znanych marek wśród takich segmentów jak RTV, AGD i sprzęt elektroniczny, DIY, meble i wyposażenie wnętrz, czy kosmetyki.
Wynika to z dwóch czynników. Po pierwsze pierwsza piątka wśród największych graczy całego rynku odzieżowego, czyli LPP (marki Reserved, Cropp, House), Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho), H&M, Ordipol (Orsay) oraz C&A, jak i duzi gracze rynku obuwniczego, jak Deichmann czy Ecco, albo uruchomili w ostatnich dwóch latach sklep internetowy, albo planują to zrobić w najbliższym czasie. Sklepy internetowe znanych brandów z pewnością przyciągną nowych klientów (asortyment tych marek był dotychczas w zasadzie niedostępny online), co znacząco wpłynie na zwiększenie wartości rynku.
Drugim czynnikiem są gracze niezależni, którzy z roku na rok zwiększają sprzedaż swoich sklepów internetowych dzięki specjalizacji w konkretnym asortymencie i ofercie dużo szerszej niż w tradycyjnych sklepach, a także działaniom wizerunkowym i marketingowym prowadzonym między innymi na popularnych blogach czy Facebooku. Warto także wspomnieć, że w przypadku największych sklepów internetowych i marek handlujących odzieżą i obuwiem nawet kilkaset tysięcy osób lubi i śledzi poczynania tych sklepów i marek. Dotyczy to zwłaszcza graczy, którzy swoje produkty adresują do młodzieży i dwudziestolatków, a także tych, którzy specjalizują się w danym asortymencie, np. w butach dla kobiet.
Wartość internetowej sprzedaży segmentu odzieży i obuwia, według naszych szacunków, wyniosła niecałe 1,8 mld zł w zeszłym roku. Zgodnie z naszymi prognozami, mimo pogorszenia się sytuacji rynkowej i prognozowanej mniejszej dynamiki wzrostu całego rynku detalicznego, segment internetowy odzieży i obuwia nie odczuje jej znacząco i w 2013 r., a także rok później, odnotuje wzrost o około 13-15% na rok. Obecnie sprzedaż online stanowi 6,5% całego rynku odzieży i obuwia.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-08-11 do 2012-08-12

Zobacz także

PMR: Aż 62% kupujących internautów nabyło w internecie odzież i obuwie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.