NG2 SA, największy dystrybutor i producent obuwia w Polsce, stawia sobie ze cel strategiczny na lata 2013-2015 umocnienie pozycji największego gracza na rynku obuwniczym w Polsce i zdobycie pozycji lidera w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech.
Jednocześnie spółka zamierza rozwijać sieć sklepów franczyzowych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Do franczyzowych sklepów z logo CCC w Rosji w tym roku dołączyły podobne lokalizacje w Rumunii, na Łotwie i w Kazachstanie.
Spółka planuje dalszy dynamiczny rozwój sieci sprzedaży, szczególnie własnych sklepów firmowych, co doprowadzi do wzrostu udziału rynkowego i umocnienia pozycji lidera na krajowym rynku obuwniczym oraz zdobycia pozycji największego gracza w pozostałych krajach Europy Środkowej – w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Do końca 2015 roku planowane jest powiększenie sieci sprzedaży o ponad 150 tys. mkw., tj. o blisko 80%.
W grudniu 2011 roku Zarząd NG2 podjął decyzję o rozpoczęciu ekspansji na rynku słowackim. Pierwsze sklepy otwarte zostały już w marcu, a do końca 2012 r. na Słowacji zakłada się, że powinno działać już 12 własnych punktów sprzedaży spółki.
NG2 powołało również spółkę zależną - CCC Hungary - w celu organizacji sprzedaży detalicznej na terenie Republiki Węgierskiej. Do końca tego roku ma powstać na Węgrzech nie mniej niż 10 własnych sklepów.
Niezależnie od planów rozwoju na rynkach polskim, czeskim, słowackim i węgierskim w najbliższych latach NG2 zamierza również rozwijać się poprzez franczyzę w innych krajach regionu. W orbicie zainteresowań są kraje, gdzie już funkcjonują franczyzowe sklepy CCC czyli Rumunia, Rosja, Łotwa, Kazachstan ale też Litwa, Estonia, Ukraina, Bułgaria, Słowenia i Chorwacja. Rozwój na tych rynkach oparty będzie o „czysty” model franczyzowy. Takie rozwiązanie pozwala minimalizować ryzyko oraz koszty wejścia na nowe rynki.
-
Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych, testowych lokalizacji naszych placówek na Słowacji, w Rumunii, na Łotwie i w Kazachstanie. Są to wyniki na tyle obiecujące, że postanowiliśmy zmodyfikować nasze plany strategiczne i rozpocząć bardzo dynamiczną ekspansję jednocześnie w kilku krajach regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Liczymy, że już w roku 2015 podwoimy przychody zachowując jednocześnie wysokie parametry rentowności. Oczekujemy rentowności EBIT na poziomie 15-16% zaś rentowności netto nie mniejszej niż 11-13%. Niezależnie od planów ekspansji i działań prosprzedażowych absolutnym priorytetem pozostaje dla nas utrzymanie wysokiej efektywności i sprawności operacyjnej, sprawnego zarządzania siecią sprzedaży i utrzymania kosztów na niskim poziomie, czyli w konsekwencji utrzymanie wysokich marż i wysokiej rentowności - powiedział Dariusz Miłek, prezes zarządu NG2.
Zobacz sklepy CCC w centrach handlowych
Zobacz kolekcje CCC
Tagi: