Pozornie sprzeczny pomysł prezentowania kina niekomercyjnego w centrum handlowym spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów Pasażu Grunwaldzkiego, przyciągnął uwagę amatorów kultury i zyskał grono stałych widzów.
Celem projektu jest przybliżenie twórczości młodych, zdolnych filmowców w niecodziennej scenerii, a tym samym pokazanie, że galeria handlowa, miejsce kojarzące się z zakupami lub szybkim lunchem, może być areną prezentacji ambitniejszych propozycji filmowych. Podczas cotygodniowych spotkań w sierpniu, w specjalnie zaaranżowanej przestrzeni Pasażu Grunwaldzkiego, wyświetlone zostały zarówno filmy fabularne, dokumentalne, a także animowane. Projekcje poprzedzały rozmowy z twórcami prezentowanych filmów. Po pokazie widzowie mieli okazję do zadawania pytań zaproszonym artystom i wspólnej dyskusji.
W ramach pierwszej edycji Przeglądu, która odbyła się w 2011 roku, na czterech projekcjach pokazano 13 filmów – m.in. fabułę „Nie ten człowiek”, dokument „Przekraczając siebie” czy animację „Gąbka miejska”. Gośćmi pokazów byli: reżyser Paweł Wendorff, laureat nagrody WARTO, Jakub Czekaj czy Martyna Laskowska, studentka wrocławskiej ASP.
–
Przegląd wzbudził duże zainteresowanie widzów, nasi klienci dopytywali się czy projekt będzie kontynuowany, dlatego bez wahania przystąpiliśmy do realizacji drugiej edycji – mówi Agnieszka Lis, Manager ds. Marketingu CHR Pasaż Grunwaldzki.
W tym roku odbyło się pięć pokazów, na których zaprezentowano 8 produkcji, w tym 2 obrazy autorstwa młodych wrocławskich filmowców – „Wojny domowe” Aleksandry Popińskiej oraz „Sztukę narzekania” Karoliny Łuczak. Do udziału w Przeglądzie zaproszono również znanych aktorów, m.in. Macieja Marczewskiego i Piotra Głowackiego.
Mimo, że kino ambitne zazwyczaj kojarzone jest z wyselekcjonowaną widownią, o ściśle określonych gustach, Pokazy w ramach Przeglądu Młodego Kina zgromadziły w Pasażu Grunwaldzkim ponad pół tysiąca gości. Były to zarówno osoby młode, studenci, jak również całe rodziny czy osoby starsze. W pokazach uczestniczyli stali klienci pasażu oraz miłośnicy kina, którzy trafili do centrum z uwagi na odbywający się Przegląd.
Inicjatywa była promowana i polecana przez lokalne media – prasę, stacje radiowe, portale internetowe oraz komentowana w mediach społecznościowych.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Pasażu Grunwaldzkim
Zobacz sklepy w Pasażu Grunwaldzkim
Tagi: