Obroty Grupy Muszkieterów w Polsce w 2017 roku wyniosły ponad 7 miliardów złotych

2018-04-06 | 14:12

Grupa Muszkieterów w Polsce, zrzeszająca przedsiębiorców prowadzących działalność pod szyldami Intermarché i Bricomarché, wypracowała w 2017 roku obroty w wysokości 7,1 miliarda złotych – to o ponad 8,5 proc. więcej niż w roku poprzednim. Systematyczny wzrost wyników Grupy to potwierdzenie stabilnej pozycji Muszkieterów na rynku i dobry prognostyk na przyszłość.

W ubiegłym roku Grupa Muszkieterów świętowała 20-lecie swojej działalności w Polsce. W tym czasie stała się istotnym graczem na rynku supermarketów spożywczych oraz dynamicznie urosła w segmencie „dom i ogród”, a także została liderem rynku przymarketowych stacji paliw. Stały rozwój Grupy Muszkieterów w Polsce jest wspierany przez inwestycje – te w u ubiegłym roku wyniosły ponad 60 milionów złotych, a w roku bieżącym mają wynieść ponad 100 milionów złotych.

Zarząd Grupy postrzega rynek handlu detalicznego w Polsce jako ukształtowany, jednocześnie oceniając, iż przy zachowaniu dotychczasowej dynamiki posiada on niezmiennie duży potencjał wzrostu. Optymistyczna ocena rynku ma swoje odzwierciedlenie w obrotach Grupy Muszkieterów, które wzrosły w 2017 roku o ponad 8,5 proc. w porównaniu do 2016 roku. Wypracowane wzrosty umacniają pozycję na rynku i dają Grupie przestrzeń do następnych inwestycji. W 2018 roku planowane jest otwarcie około 20 nowych supermarketów Bricomarché i Intermarché, a także uruchomienie kolejnych składów budowlanych Bricomarché oraz stacji paliw przy marketach Intermarché. Również w tym roku Grupa planuje prace nad stworzeniem nowej globalnej strategii marketingowej oraz nad wdrożeniem multiformatowości i rozwiązań wspierających multikanałowość.

– Rok 2017 dał nam wiele powodów do zadowolenia. Grupa Muszkieterów z obrotami przekraczającymi 7 miliardów złotych umocniła swoją pozycję w czołówce polskiego retailu. Bardzo się cieszymy, iż wzrost udziałów Bricomarché w rynku DIY odbywał się zgodnie z oczekiwaniami. Wierzymy, że 2018 rok będzie dla nas równie udany. Przed nami czas intensywnej pracy podczas wdrażania wielu inicjatyw, które mają nas wesprzeć w osiągnięciu sukcesu m.in. w zakresie rozwoju logistyki, oferty produktowej, ale także  konceptu naszych sklepów

– komentuje Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Wzrost obrotów Intermarché

Dzięki systematycznej pracy nad doskonaleniem oferty sieć Intermarché wraz ze stacjami paliw wypracowała niemal 6,4 proc. wzrost obrotów r/r i zakończyła 2017 rok z obrotami na poziomie 5 miliardów złotych. Grupa Muszkieterów nie ustaje w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań, których celem jest rozwój marketów pod szyldem Intermarché w różnych formatach i kanałach.

W 2017 roku sieć Intermarché przeprowadziła kilka udanych przedsięwzięć. Jednym z kluczowych było wprowadzenie nowej marki własnej „Ulubione”, oferującej klientom sieci linię wysokojakościowych produktów w przystępnej cenie. W ubiegłym roku sieć uruchomiła również oficjalny fanpage marki na Facebooku, dzięki któremu klienci mogą być na bieżąco z ofertą promocyjną sklepów, a także są informowani o akcjach specjalnych, promocjach i konkursach. Ponadto sieć uruchomiła nową aplikacje mobilną Intermarché Polska, poprzez którą klienci mają stały dostęp m.in. do aktualnych gazetek promocyjnych wszystkich marketów Intermarché oraz do informacji o akcjach specjalnych i atrakcyjnych rabatach.

– Biorąc pod uwagę wymagający rynek spożywczy i rosnącą konkurencję m.in. cenową, Intermarché dokonało znaczącego postępu w zakresie sprzedaży w porównaniu do sklepów tego samego formatu. Mamy pełną świadomość zarówno wyzwań, jakie polski rynek przed nami stawia, jak i możliwości, które oferuje, dlatego intensywnie pracujemy nad usprawnieniami w wielu obszarach naszej organizacji. Jestem przekonany, że ich efekty pomogą nam w realizacji ambicji związanych z wykorzystaniem potencjału wzrostowego Grupy Muszkieterów oraz umocnienia pozycji na polskim rynku supermarketów 

– powiedział Marc Dherment.

Kolejny mocny rok dla Bricomarché

Już od kilku lat sieć supermarketów typu „dom i ogród” pod marką Bricomarché prężnie się rozwija, odnotowując dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Pod tym kątem rok 2017 był również niezwykle pomyślny. Sieć po raz pierwszy przekroczyła próg 2 miliardów złotych obrotów, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego – również bardzo dobrego – o 14,2 proc. Sieć zyskała 14 nowych placówek, co oznacza, że na koniec 2017 roku była dostępna dla klientów w 148 lokalizacjach.

Uruchomiając nowy supermarket w poznańskiej galerii, sieć Bricomarché rozpoczęła w 2017 roku realizację strategii wchodzenia do dużych miast. Bardzo dobre wyniki sklepu, powstałego w miejscu dawnego Praktikera, zachęciły sieć do kolejnych inwestycji w największych polskich aglomeracjach. W lutym 2018 roku uruchomiono kolejny Bricomarché w Poznaniu (w lokalizacji po Castoramie), a w marcu br. – we Wrocławiu.

W 2017 roku Bricomarché zajęło się również unowocześnieniem zewnętrznych stref swoich sklepów – przede wszystkim stref ogrodowych. Zainstalowano w nich automatyczne nawadnianie, wymieniono większą część infrastruktury technicznej oraz przeprojektowano alejki z roślinami. 20-procentowy wzrost sprzedaży, zaobserwowany po wdrożeniu konceptu „Profesjonalny Ogród”, wpłynął na podjęcie decyzji o modernizacji stref budowlanych w 2018 roku.

Z myślą o internautach sieć uruchomiła w połowie 2017 roku fanpage „Bricomarché po sąsiedzku”, a do udziału w swojej kampanii zaprosiła m.in. Maję Popielarską, dziennikarkę i prowadzącą programy poradnikowe, oraz Wieśka Skibę, popularnego majsterkowicza i „złotą rączkę”. Zainteresowani drobnymi pracami domowymi i tematyką ogrodu mogą znaleźć na profilu fachowe porady ekspertów, a na Instagramie – inspirujące zdjęcia i wizualizacje.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Grupa Muszkieterów

Obroty Grupy Muszkieterów w Polsce w 2017 roku wyniosły ponad 7 miliardów złotych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.