Grupa IKEA opublikowała dziś nową strategię zrównoważonego rozwoju nazwaną People & Planet Positive. Strategia ta jest integralną częścią dalekosiężnych planów rozwoju i opiera się na długoletnich działaniach firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wytycza nowe cele i przedsięwzięcia, które zostaną podjęte i zrealizowane do 2020 roku.
Strategia People & Planet Positive skupia się na trzech głównych obszarach, obejmujących przede wszystkim oferowanie produktów i rozwiązań pomagających klientom oszczędzać
pieniądze i zużywać mniej energii, wody oraz zmniejszać ilość
wytwarzanych odpadów, uzyskanie niezależności energetycznej i surowcowej, na którą składa się
wytwarzanie takiej ilości energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych,
ile jest zużywanej w sklepach i budynkach należących do Grupy IKEA i
przekazanie 1,5 miliarda euro na budowę elektrowni wiatrowych i
słonecznych, a także wspieranie rozwoju przyjaznych miejsc pracy w całym łańcuchu dostaw
Grupy IKEA.
Jednym z przykładów działań jest wymiana całego oświetlenia w asortymencie IKEA na oświetlenie LED, którego żywotność sięga 20 lat i które zużywa do 85% mniej energii elektrycznej; oferowanie najbardziej energooszczędnych sprzętów gospodarstwa domowego w najniższych cenach na rynku; tworzenie przystępnych cenowo, funkcjonalnych i łatwych w obsłudze rozwiązań służących sortowaniu i minimalizowaniu ilości odpadów oraz zmniejszeniu zużycia wody w domu.
-
Chcemy tworzyć lepsze warunki do życia na co dzień dla wielu ludzi. Lepsze życie to życie w jak najbardziej zrównoważony sposób. Od wielu lat działamy na rzecz realizacji tego celu i udało nam się sporo osiągnąć. Teraz jesteśmy gotowi na postawienie kolejnego wielkiego kroku. Strategia People & Planet Positive pomoże nam ten cel zrealizować, zmieniając naszą działalność i wywierając pozytywny wpływ - mówi Mikael Ohlsson, prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy IKEA.
-
Wierzymy, że życie w zrównoważony sposób nie może być dobrem luksusowym - powinno być dostępne dla każdego z nas. Sklepy IKEA każdego roku odwiedza 770 milionów ludzi - jesteśmy podekscytowani możliwością pomocy naszym klientom w spełnianiu ich marzeń o domu wypełnionym pięknymi przedmiotami, które jednocześnie pomagają im oszczędzać na rachunkach, poprzez zmniejszanie zużycia energii elektrycznej, wody oraz ilości wytwarzanych odpadów. Strategia People & Planet Positive pozwoli nam także wziąć dalszą odpowiedzialność za nasz łańcuch dostaw w nadchodzących latach np. wykorzystując w naszych budynkach wyłącznie energię pochodzącej ze źródeł odnawialnych czy stając w obronie praw dzieci - mówi Steve Howard, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie IKEA.
Zobacz sklepy IKEA w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki IKEA
Tagi: