Nowa kampania marketingowa sieci sklepów ALDI

2019-09-04 | 09:00

ALDI stawia na nową komunikację. Sieć dyskontów ALDI rozpoczęła właśnie ogólnopolską kampanię marketingową pod hasłem RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI, będącym jednocześnie nowym sloganem marki. Bohaterami kampanii są wybrane produkty marki własnej z różnych kategorii asortymentowych. Kampania wystartowała 2 września, swoim zasięgiem obejmie prasę, radio oraz internet i będzie  składała się z kilku  odsłon.

W pierwszym dziesięcioleciu funkcjonowania w Polsce, sieć dała się poznać jako solidna marka, oferująca atrakcyjne produkty w dobrej cenie i kierująca się zasadami odpowiedzialności społecznej. Proces wdrożenia nowej strategii ALDI poprzedzony był cyklem przebudów i modernizacji wszystkich sklepów w całej Polsce. Aktualnie sieć wkracza w kolejny etap działalności, podkreślając swoją tożsamość sprzedażową i marketingową, a przede wszystkim zmieniając komunikację kierowaną do klientów. Pierwszym etapem kampanii marketingowej są działania wizerunkowe skupione wokół hasła RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI. Slogan nawiązuje do jednej z cech tożsamości marki, definiującej ALDI jako „sklep ulubionych produktów”. Hasło zastąpi dotychczasowe „Wysoka jakość w dobrej cenie”, które ponad 10 lat przyświecało sieci w jej działaniach.

Wprowadzenie kampanii zostało poprzedzone gruntowną analizą rynku polskiego oraz rynków zagranicznych, na których działa ALDI. Przeprowadzone przez nas badania jakościowe i ilościowe, a także pogłębione wywiady z konsumentami, badania fokusowe czy etnograficzne pozwoliły nam określić nisze rynkowe i zdefiniować mocne strony ALDI, będące filarem nowej komunikacji marketingowej

– komentuje Oktawian Torchała, Dyrektor Generalny ALDI w Polsce.

Wyniki tych badań pozwoliły sieci na postawienie tezy, że oprócz komfortu zakupów i atrakcyjnych cen, jednym z istotniejszych czynników wyróżniających ALDI na tle konkurencji są produkty marek własnych, które mają swoich fanów wśród klientów. ALDI jest sklepem ulubionych produktów – sygnowanych marką własną, a więc takich, których nie ma w innych sklepach.

Często to właśnie ulubiony produkt decyduje o wyborze sklepu na codzienne zakupy. Ulubiona kawa, ukochany serek dziecka czy najlepsze przekąski na wspólny wieczór z przyjaciółmi. To właśnie te unikatowe artykuły najwyższej jakości i w atrakcyjnej cenie są naszą siłą i po nie klienci chętnie wracają

– komentuje Agnieszka Barańska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji ALDI w Polsce.

Wystarczy zakupy w ALDI zrobić RAZ, aby przekonać się o ich zaletach i wracać po nie już ZAWSZE. Dlatego główne hasło reklamowe naszej kampanii brzmi: RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI – tłumaczy Barańska.

Produktami, od których ALDI zaczyna kampanię wizerunkową, są kiełbaski norymberskie HoWe, jaja z wolnego wybiegu Hofland, kawa Mild Markus, czekolada alpejska śmietankowa Château, pieczywo ALDI - brioszka, owoce - jabłka, masło extra Milsani oraz ser Le COQ de France - camembert.

Kampania marketingowa ALDI rozpoczęła się od działań wizerunkowych skupionych wokół hasła RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI i składać będzie się z kilku etapów, o których sieć będzie sukcesywnie informowała. Komunikacja prowadzona jest w lekkim, swobodnym tonie, z przymrużeniem oka i poczuciem humoru, a wykorzystane nośniki reklamowe obejmują billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe. Wzmocnieniem komunikacji jest także zaproszenie do współpracy aktorki Soni Bohosiewicz obdarzonej niezwykłym poczuciem humoru, która doskonale komponuje się z prowadzoną przez sieć narracją marketingową wokół produktów. Dokładną rolę aktorki w kampanii ALDI ujawni w kolejnych odsłonach komunikacji. Więcej informacji na temat całej kampanii klienci znajdą na dedykowanej stronie internetowej pod adresem: www.zawszealdi.pl.

W kwietniu tego roku ALDI wystartowało także z akcją Okazyjnych Piątko-Sobót, jako odpowiedzią na niedziele niehandlowe. Dzięki akcji klienci mogą skorzystać z licznych promocji w obrębie asortymentu spożywczego. Promocje obowiązują w każdy piątek, sobotę i niedzielę handlową, a ich celem jest wzmocnienie atrakcyjności weekendowej oferty. Od 19 sierpnia klienci ALDI mogą śledzić sieć także na oficjalnym profilu facebookowym, być na bieżąco z ofertą, dzielić się swoimi opiniami i uzyskiwać szybki dostęp do interesujących ich informacji.

Tagi: ALDI
Oceń artykuł:

Źródło: ALDI

Nowa kampania marketingowa sieci sklepów ALDI

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.