Najbardziej spersonalizowany sklep online w Europie startuje z platformą sprzedażową ABOUTYOU.PL

2018-08-10 | 13:59

8 sierpnia 2018 roku niemiecka platforma sprzedażowa ABOUT YOU ruszyła ze sprzedażą na polskim rynku. Ponad 400 gości – influencerów, gwiazd, dziennikarzy oraz ekspertów z branży mody – wspólnie świętowało wielkie otwarcie nowoczesnej platformy.

ABOUT YOU to pierwsze w Europie miejsce, gdzie odkryjesz modę, znajdziesz nowe inspiracje i idealnie pasujące do własnego stylu produkty – nieważne z jak małego ekranu korzystasz. Platforma zdigitalizowała tradycyjne zakupy i dzięki dostosowywaniu oferty do indywidualnych potrzeb klientów jest liderem na rozwijającym się rynku mody online.  Obecnie ABOUT YOU oferuje w Polsce ponad 70,000 produktów od 500 marek takich jak Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Guess, Hugo Boss, GAP.

Platforma planuje współpracę z topowymi polskimi influencerami - tworzone przez nich stylizacje będą doskonałym źródłem inspiracji dla klientów. Dodatkowo, wychodząc naprzeciw użytkownikom urządzeń mobilnych (aż 70% w przedziale wiekowym 20-49 lat), sklep zadbał o innowacyjną aplikację, stanowiącą doskonałą alternatywę dla tradycyjnej strony www. Przykładowo, kiedy klient zaloguje się na swoje konto, jego imię zostanie dodane do loga na stronie głównej jako osobiste powitanie. Co więcej, aplikacja przygotowuje dla klientów spersonalizowane wiadomości, dostosowane do osobistych preferencji. Ponadto, powiązane ze sklepem konto na Instagramie, dzięki odpowiednim tagom, ułatwia bezpośrednie zakupy.

ABOUT YOU z siedzibą w Hamburgu, zostało stworzone w 2014 roku przez stratega Otto Group, Hannesa Wiese’a (37 l.) oraz cyfrowych ekspertów Sebastiana Betza (27 l.) i Tarka Müllera (29 l.). W ciągu zaledwie czterech lat marka stała się drugą pod względem wielkości odzieżową platformą sprzedażową w Niemczech z rocznym dochodem 283 milionów dolarów (2017/18). ABOUT YOU jest obecne na sześciu europejskich rynkach: Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Belgii i Polski. Tej jesieni platforma wkroczy także na rynek czeski.

W 2018 roku ABOUT YOU pozyskało finansowanie od holdingu inwestycyjnego Heartland A/S, będącego właścicielem jednej z największych firm odzieżowych w Europie – Bestseller A/S. Inwestycja jest częścią rundy finansowania o wartości około 300 milionów dolarów, w wyniku której wartość ABOUT YOU  jest wyceniana na ponad miliard dolarów. Firma jest tzw. „Jednorożcem”, czyli nienotowanym start-up’em o wartości ponad miliarda dolarów.

- Wejście na wschodnioeuropejski rynek to dla nas wielki krok i bardzo cieszymy się, że zaczynamy od launchu ABOUT YOU w Polsce. Polacy mają dobre wyczucie stylu, a ich rynek ma ogromny potencjał, ponieważ nie ma tu sklepu online, bazującego na odkrywaniu modowych inspiracji. Dlatego nie możemy się doczekać, aby zachwycić Polaków naszą spersonalizowaną, kreatywną platformą i dzięki temu mieć możliwość stania się największym sprzedawcą online w Polsce

– mówi Tarek Müller, współtwórca i dyrektor zarządzający ABOUT YOU.

About  ABOUT YOU

ABOUT YOU zdigitalizowała tradycyjne zakupy, tworząc inspirującą i spersonalizowaną platformę dostępną na smartphone’a. Sklep jest dostosowany do indywidualnego stylu każdego klienta. Bogata oferta platformy skierowana jest do kobiet i mężczyzn między 20 a 49 rokiem życia. ABOUT YOU to około 150 000 produktów od ponad 1 000 marek. 10 milionów aktywnych użytkowników klasyfikuje ABOUT YOU na pozycji lidera wśród platform modowych i lifestylowych w Europie. Sprzedaż firmy w roku  2017/18 roku osiągnęła poziom 285 milionów euro, a w kolejnym roku oczekiwany poziom sprzedaży ma wynieść 450-480 milionów euro, co odpowiada rocznej wartości transakcji przekraczającej 1,6 miliarda euro.  

ABOUT YOU powstało w 2014 roku jako filia Otto Group i dziś jest częścią portfolio tej grupy. Zespół zarządzający tworzą przedsiębiorcy i cyfrowi eksperci Tarek Müller (29, Marketing & Brands) i Sebastian Betz (27, Tech & Product) i twórca Roland Berger – strateg Hannes Wiese (36, Operations & Finance).

Tagi: AboutYou.pl Tarek Müller
Oceń artykuł:

Źródło: Mat. pras.

Najbardziej spersonalizowany sklep online w Europie startuje z platformą sprzedażową ABOUTYOU.PL

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.