McDonald’s partnerem kampanii „Zielona Wstążka #DlaPlanety”

2018-06-12 | 09:00

„Zielona Wstążka #DlaPlanety” to kampania zainaugurowana 5 czerwca, w Światowym Dniu Środowiska. Jej organizatorem jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa realizujące w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska. Wśród marek wspierających kampanię znalazł się McDonald’s. 

Tematem przewodnim tegorocznego Dnia Środowiska jest zanieczyszczenie planety plastikowymi odpadami. Co roku do mórz i oceanów trafia 8 milionów ton plastiku. Według danych Komisji Europejskiej co roku Europejczycy wytwarzają 25 mln ton odpadów z tworzyw sztucznych. Jedynie niespełna 30% z nich poddaje się recyklingowi. Przyjęta w styczniu ogólnoeuropejska strategia w dziedzinie tworzyw sztucznych zakłada, że do 2030 roku wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych na rynku UE będą nadawać się do recyklingu.  

McDonald’s ustalił w tym zakresie jeszcze ambitniejszy cel – do 2025 roku wszystkie opakowania dla gości restauracji będą wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu bądź certyfikowanej produkcji. Dodatkowo, 100% opakowań we wszystkich lokalach na świecie będzie poddawanych recyklingowi.

Firmy takie jak McDonald’s, mają szczególnie duży wpływ na postawy konsumentów, przez co pełnią ważną funkcję edukacyjną. Taki wniosek wypływał ze zorganizowanej w Ministerstwie Środowiska debaty „Rozwój gospodarczy a wyzwania środowiskowe związane z tworzywami sztucznymi”, która była częścią obchodów Światowego Dnia Środowiska. Zdaniem jej uczestników zmiany legislacyjne nie wystarczą. Potrzebne jest zdecydowane zaangażowanie biznesu, zwłaszcza marek konsumenckich.

Konsumenci oczekują od firm podejmowania działań zmniejszających problem zużytych opakowań. Takiego zdania jest aż 93% respondentów przeprowadzonego przez PBS badania. Z tego samego badania dowiadujemy się, że 89% Polaków chętnie korzystałoby z możliwości segregacji w miejscach publicznych, np. restauracjach szybkiej obsługi. Polska jest jednym z wiodących rynków McDonald’s w tym zakresie. Już ponad 90% polskich restauracji ma na Sali jadalnej kosze do segregacji odpadów, z których chętnie korzystają goście sieci.

- Założony cel jest ambitny, a jednocześnie realny. Tego oczekują od nas goście. Mamy świadomość odpowiedzialności wynikającej ze skali naszej działalności. Chcemy wykorzystywać tę skalę, aby zmieniać świat na lepsze. Zaangażowanie w kampanię „Zielona Wstążka #DlaPlanety” jest wyrazem naszego podejścia do kwestii ochrony środowiska. W  ramach naszej strategii podejmujemy liczne działania, aby zachować planetę dla przyszłych pokoleń w jak najlepszym stanie. Działania te obejmują m.in. recykling, korzystanie z zielonej energii, redukcję emisji CO2, przeciwdziałanie deforestacji, wspieranie zrównoważonego rolnictwa

- mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Warto podkreślić, że to nie jedyne działania na rzecz środowiska podejmowane przez McDonald’s. W ramach globalnej strategii Scale for Good – firma zobowiązała się również do obniżenia do 2030 roku emisji gazów cieplarnianych z biur i restauracji o 36%, a w odniesieniu do całego łańcucha dostaw o 31%. W efekcie do atmosfery nie trafi 150 mln ton ekwiwalentu CO2, co stanowi równowartość rocznej emisji gazów cieplarnianych przez 32 mln samochodów osobowych. Opracowując te założenia firma kierowała się metodologią stworzoną przez Science Based Targets Initiative.  

Kolejnym krokiem do osiągnięcia celu w zakresie recyklingu, była przeprowadzona w tym roku  wymiana jednorazowych sztućców. Łyżeczki, noże i widelce z trudnego do recyklingu polistyrenu (PS) są zastępowane przez ich czarne odpowiedniki ze znacznie łatwiejszego do przetwarzania polipropylenu (PP). O skali tej zmiany świadczy fakt, że w samym 2017 r. polska sieć wydała 27 milionów jednorazowych sztućców.

Tagi: McDonald's
Oceń artykuł:

Źródło: McDonald's

McDonald’s partnerem kampanii „Zielona Wstążka #DlaPlanety”

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.